Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar mina kristaller. Tror inte för ett ögonblick att de har några magiska egenskaper. Jag tycker de är vackra och gillar att hålla i dom när jag mediterar.
Ja, det går lika bra med en Jag plockat in från grusgången hemma men de är sällan särskilt vackra och jag har bestämt att en trumlare är en onödig utgift :cautious:
Jag kan helt förstå det. När jag ser alla dessa kristaller säljas någonstans så väcker det ett habehär hos mig. Mitt inre "vackra stenar"-samlande barn klappar händerna av förtjusning, liksom utseendet och känslan hos stenarna :love:
Sedan att placebo-effekten inte är att förringa behöver man ju också ha i minnet. T.o.m. att man vill ha en amulett kan jag förstå.

Men just det här att just den här stenen ska ha en så specifik egenskap att den kan vara bra att ha med när man löneförhandlar, eller att en annan ska kunna bota huvudvärk om man sätter den på pannan...njaäh :rofl:
Och som sagt, helt utan negativa konsekvenser.
 
För att förnya de flesta tunga körkortsbehörigheter krävs läkarintyg om man är äldre än 45.
Primärvården i Halland har beslutat att man inte har tid med sådant under sommaren utan man ombedes återkomma "till hösten". :meh:
Samma i Gävleborg, man får gå till en privatläkare :down:
 
Ja, jag håller helt med.


Håller med här med. Jag pratar inte med honom längre, vilket också gör min man ledsen..


Maken vill ha en relation med honom. De har gemensamt intresse och maken vill ha honom i sitt liv.
Jag vill inte att han ska ha med vare sig mig eller min son att göra. Men jag är inte ensam om att bestämma. Tyvärr...

Dels är det homofobiskt och helt oacceptabelt. Dels, tror han att alla som flyger är homosexuella? Man baxnar. Är alla som flyger tandem, både flygaren och passageraren gay? Då måste just tandemflygare vara en unik demografi. Total BS.
 
Dels är det homofobiskt och helt oacceptabelt. Dels, tror han att alla som flyger är homosexuella? Man baxnar. Är alla som flyger tandem, både flygaren och passageraren gay? Då måste just tandemflygare vara en unik demografi. Total BS.
Jag vet inte alls hur han tänkte. Men förmodligen tänkte han inte alls. Dumhuvud, om jag får säga min mening.

Nu hade han skickat ett sms till maken och kallat mig surfitta O_o
Maken ringde upp och sa ifrån, kors i taket! @dobbis har ju träffat min man och sett hur, eeh.. timid han är.
Jag är både förbannad och imponerad.
Förbannad på svärfar, imponerad av maken
 
Dels är det homofobiskt och helt oacceptabelt. Dels, tror han att alla som flyger är homosexuella? Man baxnar. Är alla som flyger tandem, både flygaren och passageraren gay? Då måste just tandemflygare vara en unik demografi. Total BS.
Bögig är väl i det här sammanhanget en nedlåtande samlingsterm för all form av närhet, båda fysisk och känslomässig, mellan vuxna män. Helt oberoende av om det finns någon faktisk koppling till individer som verkligen är homosexuella. Vanligt sätt att använda ordet bland vissa grupper av män ur äldre generation har jag uppfattat det som.
 
Jag vet inte alls hur han tänkte. Men förmodligen tänkte han inte alls. Dumhuvud, om jag får säga min mening.

Nu hade han skickat ett sms till maken och kallat mig surfitta O_o
Maken ringde upp och sa ifrån, kors i taket! @dobbis har ju träffat min man och sett hur, eeh.. timid han är.
Jag är både förbannad och imponerad.
Förbannad på svärfar, imponerad av maken
varför ens ha kontakt med en sån? Skit i honom, lev ert liv och gör vad ni vill!
 
Svärfar :rage: igen!!

Jag gav min man en tandemflygning (skärmflygning) i 40-årspresent. Han ska flyga i sommar är planen.
Nu säger svärfar att det är "bögigt att sitta och mysa med en annan karl på det viset" :rage::rage::rage:

Så nu vill maken inte flyga. För att slippa gliringar och kommentarer. Jag förstår honom, han är rätt känslig (vilket svärfar är mycket väl medveten om).

Jag är så arg!! Började nästan skrika på gubbfan, men nöjde mig med att skälla riktigt ordentligt
Vilken genuin dumfan.
Hoppas din man brås mer på sin mor (om inte hon är/var likadan.)
 
Screenshot_20240531_174659_Instagram.jpg


@athena_arabians Hittade bild från julmarknaden där jag sålde stenar. 😅
 
Blir tokig. Jag, mitt syskon och hens barn kan inte lifta med någon eftersom ingen annan har möjlighet/transport. Så nu jag inte vad jag ska göra. Vill inte åka iaf, men det kommer bli ett himla hallå om jag backar. Enda utvägen är min styvmor som kommer erbjuda sig och som jag verkligen inte vill att hon gör.

&%/#=¤(%
 
då hade jag sagt att maken kunna träffa svärfar nånstans, att han aldrig är välkommen till ert hem.
Det har jag sagt, att svärfar inte är välkommen hit och att jag vägrar åka till honom.
Men att de träffas på flyg och event kan jag inte påverka.
Vilken genuin dumfan.
Hoppas din man brås mer på sin mor (om inte hon är/var likadan.)
Svärmor är väldigt trevlig och empatisk. Som tur väl är är det hon som uppfostrat. Svärfar lämnade rätt tidigt familjen.
 
Att allting stressar upp mig och jag ser oöverstigliga hinder överallt. Att rensa balkongen blir plötsligt till något omöjligt, problem med att ta mig till ett syskonbarns firande likaså. Att behöva skära en ny nyckel så att de kan ta sig in i lägenheten eftersom jag inte är hemma. Rent logiskt är allt lösbart naturligtvis och det är så löjligt att hetsa upp mig för bagateller :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 126
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 179
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp