Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och (efter tre dagars frånvaro pga alkoholmissbuk vilket jag har meddelat både facket och arbetsgivaren att jag vill/behöver få hjälp med) får jag av arbetsgivaren reda på att mina stackars kollegor måste sköta mina arbetsuppgifter när jag är borta - men var är arbetsbristen då? Orkar inte... Om inte mina anhöriga faktiskt behövde mig så vet jag vad jag hade gjort...
 
Är med i en FB-grupp där det är mycket som är förbjudet att skriva om. Har inget emot det men stör mig på att jag ofta skriver utan att tänka först. Jag måste bokstavligen läsa reglerna varje gång jag ska posta ett inlägg, för att vara säker på att det inte är förbjudet.
Frågan är om det är nån mening med att vara med i gruppen när det är så krångligt.
 
Att jag känner så mycket.
Ibland önskar jag att jag vore en oempatisk person.
Och att jag har så jäkla lätt för att gråta.
Så kände jag ofta förut. Nu är jag glad över min lättrördhet och har insett att det inte är en brist på styrka, snarare tvärtom. Gråten har hjälpt mig mycket genom svåra tider...
Och hur jävligt det än kan vara att vara empatisk, så inte vill vi väl egentligen vara något annat. Kram!
 
Så kände jag ofta förut. Nu är jag glad över min lättrördhet och har insett att det inte är en brist på styrka, snarare tvärtom. Gråten har hjälpt mig mycket genom svåra tider...
Och hur jävligt det än kan vara att vara empatisk, så inte vill vi väl egentligen vara något annat. Kram!
I princip håller jag med men jag vill kunna hindra tårarna ibland.
Tack för kram
 
Jag vet inte alls hur han tänkte. Men förmodligen tänkte han inte alls. Dumhuvud, om jag får säga min mening.

Nu hade han skickat ett sms till maken och kallat mig surfitta O_o
Maken ringde upp och sa ifrån, kors i taket! @dobbis har ju träffat min man och sett hur, eeh.. timid han är.
Jag är både förbannad och imponerad.
Förbannad på svärfar, imponerad av maken

Alltså... gubbj-n är ju helt sjuk! Hur f-n kan en kalla någon det men speciellt sin sons fru?!
 
Huvudvärk. Det är tryckande kvavt och varmt och huvudvärk är förstås inget oväntat då, dock ändå jättestörigt. Har tagit Alvedon, men får snart ta en ny dos så då fyller jag på med Diklofenak också och hoppas det ger sig då. Behöver min helgvila ju!
 
Huvudvärk. Det är tryckande kvavt och varmt och huvudvärk är förstås inget oväntat då, dock ändå jättestörigt. Har tagit Alvedon, men får snart ta en ny dos så då fyller jag på med Diklofenak också och hoppas det ger sig då. Behöver min helgvila ju!
Lider med dig. :heart Jag börjar nu åter vakna till liv. Efter 2 dygns extrem migrän. Med en väldans huvudvärk och nackvärk där jag inatt var inne på att åka till akuten och be dem göra vad sjutton som helst för att ta bort smärtan. (Har ju dock haft lite dålig katt hemma så var ändå inget alternativ).
Alvedon är som socker för mig eller gör det värre.
diklofenak, Ipren, Treo m fl får jag inte ta pga blödningssjukdom. Igår kväll tog jag naramig (enda triptan jag inte blir sämre av) och stilnoct men ingen verkan eller sömn. Imorse oxascand. Ingen verkan.
Inatt hoppas jag på sömn efter 2 i princip helt sömnlösa nätter.

Jag tycker om värmen. Men nu är det äckligt klibbigt och kvavt faktiskt.

Det är störigt med huvudvärk! Hoppas du får bukt på den och få lite mer ordentligt vila.
 
Lider med dig. :heart Jag börjar nu åter vakna till liv. Efter 2 dygns extrem migrän. Med en väldans huvudvärk och nackvärk där jag inatt var inne på att åka till akuten och be dem göra vad sjutton som helst för att ta bort smärtan. (Har ju dock haft lite dålig katt hemma så var ändå inget alternativ).
Alvedon är som socker för mig eller gör det värre.
diklofenak, Ipren, Treo m fl får jag inte ta pga blödningssjukdom. Igår kväll tog jag naramig (enda triptan jag inte blir sämre av) och stilnoct men ingen verkan eller sömn. Imorse oxascand. Ingen verkan.
Inatt hoppas jag på sömn efter 2 i princip helt sömnlösa nätter.

Jag tycker om värmen. Men nu är det äckligt klibbigt och kvavt faktiskt.

Det är störigt med huvudvärk! Hoppas du får bukt på den och få lite mer ordentligt vila.
Och jag lider med dig! Förstår hur du har det! Fruktansvärt med migrän! Och huvudvärk, man vet att när som helst kan det slå över, speciellt i ett sådant här väder. Skönt att du börjar må bättre nu! Och krya på katten också!

Jag får inte ta de tabletterna heller pga magoperation och vet att bara en halv Ipren ger mig himla ont i magen så den tar jag inte, men får Diklofenak supp och den fungerar än så länge utan att ge magont, inte alltid den biter på huvudvärken och när migränen är som värst blir det Oxynorm och helt enkelt stå ut det den inte lyckas dämpa. Får botox också och det är en himla livräddare trots allt. denna veckan har inte alls varit rolig-epanfall, migrän och epanfall igen. Fan ta hjärnan om det blir mer!!!!

Skulle i väg och posta ett paket och handla det jag glömde i går, så på med klänning solhatt och solglasögon och så tog jag bussen två hållplatser. Komiskt- tar 10 minuter/en kvart att gå, men i denna värmen ville jag inte utmana ödet. AC på bussen också, svalt i affären och när jag kom ut igen kom lite droppar från himlen, bara några men luften kändes något mindre tryckande mot hjärnan, och så AC på bussen två hållplatser. :D Nu sitter jag här och vägrar öppna för spionen som vill ut på altanen :D Han försöker muta mig genom att hämta alla sina leksaker ur sin korg. Och han har många :D Men nix, vi ska vara inne i svalkan och tänker inte släppa in värmen :D
Hårda bud! (sa Moses när han fick stentavlan med 10 Guds bud på foten!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 120
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 570
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 169
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp