Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnat på några böcker av Lone Theils och ville lyssna på även Nora Sand-serien men de två första verkar funnits men försvunnit från ljudbokstjänster. Så jag valde att se på "Flickorna på Englandsbåten" på tv4 men nu mot slutet har verkligen koncentrationen gått åt skogen med danskan:arghh: Har verkligen knappt koll på vad som är vad, hur svårt ska det vara att ha hela ljudboksserier på svenska eller engelska istället?! Gaaaah.
 
Lyssnat på några böcker av Lone Theils och ville lyssna på även Nora Sand-serien men de två första verkar funnits men försvunnit från ljudbokstjänster. Så jag valde att se på "Flickorna på Englandsbåten" på tv4 men nu mot slutet har verkligen koncentrationen gått åt skogen med danskan:arghh: Har verkligen knappt koll på vad som är vad, hur svårt ska det vara att ha hela ljudboksserier på svenska eller engelska istället?! Gaaaah.
Vänta nu , den är ju textad på tv 4, eller missuppfattar jag något nu?
 
Jobbets kopiator är seg, går sönder jämt och har sällan pigment. Den hittar också alltid på en massa egenheter som att tex ändra storlek på grejer bara för att.

Och vi är ca 70 lärare som samsas om denna enda kopiator/skrivare
 
Jobbets kopiator är seg, går sönder jämt och har sällan pigment. Den hittar också alltid på en massa egenheter som att tex ändra storlek på grejer bara för att.

Och vi är ca 70 lärare som samsas om denna enda kopiator/skrivare
Att ni inte kan få fler skrivare! Vi gick precis från tre till en skrivare på mitt jobb och då är vi 20 personer var mer än hälften nog inte ens skriver ut något varje vecka!
 
Min närmsta kollega är en väldigt fin kille men hans maniska användande av tigerbalsam på alla kroppsdelar han kan tyckas ha en ålderskrämpa i driver mig lite lätt till vansinne. Nyss smetade han in sin fot för han har hälsporre och är rädd för både operation och sjukgymnastik. 😅
Så det stinker väldigt kraftigt tigerbalsam på vårt kontor.
 
Min närmsta kollega är en väldigt fin kille men hans maniska användande av tigerbalsam på alla kroppsdelar han kan tyckas ha en ålderskrämpa i driver mig lite lätt till vansinne. Nyss smetade han in sin fot för han har hälsporre och är rädd för både operation och sjukgymnastik. 😅
Så det stinker väldigt kraftigt tigerbalsam på vårt kontor.
Det hade jag inte stått ut med, tigerbalsam luktar ju så mycket också. Inte okej alls
 
Det är inte utan att man undrar hur dålig uppfattning folk har om rättssystemet. Tänker de att de ringer något allmännt anmälningsnummer för mindre oförrätter, och sedan kommer farbror polis och läxar upp dig och ser till att allt blir rättvist, enligt anmälaren. Lite som då de som bråkade i skolan blev skickade till rektorn som då tydligen skulle reda upp allt och skipa rättvisa.
Men alltså, tänk vad skönt det vore ibland om det fanns någon slags universalrektor/mamma som man kunde kontakta som vuxen när någon varit "dum" mot en. Någon som skulle komma med en lämplig lösning eller straff, beroende på vad det handlar om, och så skulle det gälla :rofl:

"Du Lars ska inte elda ris på helgen om vädret är vackert och vinden ligger på mot Görans håll, för då vill Göran sitta på terassen och dricka kaffe. Så lovar Göran att inte klippa gräs just när du Lars har din dotter med familj på besök och barnen vill spela fotboll.
Sådär, nu ber ni varandra om ursäkt och skakar hand" :D
 
Min närmsta kollega är en väldigt fin kille men hans maniska användande av tigerbalsam på alla kroppsdelar han kan tyckas ha en ålderskrämpa i driver mig lite lätt till vansinne. Nyss smetade han in sin fot för han har hälsporre och är rädd för både operation och sjukgymnastik. 😅
Så det stinker väldigt kraftigt tigerbalsam på vårt kontor.
Jag tycker att det luktar gott. Min hjärna säjer "skönt, nu får jag lite hjälp mot smärtan".
 
Det hade jag inte stått ut med, tigerbalsam luktar ju så mycket också. Inte okej alls
Alltså, jag är ändå rätt van ifrån när jag dejtade en kille som spelade hockey mycket och åren från vården(mycket värre) men min kollegas hypokondri och läkarskräck i kombo gör att det går åt en hel del tigerbalsam.

Lyckligtvis så fattar han att han ska ställa upp fönstret och vädra ur när han smetat in sig.
 
En gubbe tryckte sig emot mig bakifrån när jag gick genom spärren. Jag vände mig om och när jag var i spärren och då trycktes hans isterbuk emot mig. Jag boxade då till honom i magen och skrek åt honom ”backa undan”.
Han vrålade då så att han spottade mig i ansiktet och jag drunknade i hans alkoholstinna andedräkt: ”du misshandlar mig jag ska anmäla till polisen, det är övervakningskameror här”.
Jag tappar det och bara ”kanske tur för dig att det är kamera här, annars hade jag kanske valt att slå dig på käften istället”.

Härliga tider….
Har inga större problem med att ngn plankar men får fan panik när någon bara trycker sig emot mig bakifrån sådär. Jag hade dessutom lurar så jag var helt oförberedd.
 
Men alltså, tänk vad skönt det vore ibland om det fanns någon slags universalrektor/mamma som man kunde kontakta som vuxen när någon varit "dum" mot en. Någon som skulle komma med en lämplig lösning eller straff, beroende på vad det handlar om, och så skulle det gälla :rofl:

"Du Lars ska inte elda ris på helgen om vädret är vackert och vinden ligger på mot Görans håll, för då vill Göran sitta på terassen och dricka kaffe. Så lovar Göran att inte klippa gräs just när du Lars har din dotter med familj på besök och barnen vill spela fotboll.
Sådär, nu ber ni varandra om ursäkt och skakar hand" :D
Ja jag tror också att världen hade varit en bättre plats om det funnits någon sådan instans, som kommit och sagt, nej hörni gubbar, nu ska ni inte bråka, vi gör så här och så är det uppklarat. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 871
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp