Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej inte du men jag tycker det. Hon kunde nöjt sig utan det sista.
Ja, de stackars epadunkarna och barnprogramstittarna tål ju inte att någon faktiskt står för att de är seriösa och gör riktig musik och inte vill flamsa med i melodifestivalen numera.

Det ÄR skillnad på musik och "musik" helt klart. Det är upp till lyssnarens öron- och även Lisa är en lyssnare och har en åsikt som hon har rätt att uttrycka.
 
Det är inte utan att man undrar hur dålig uppfattning folk har om rättssystemet. Tänker de att de ringer något allmännt anmälningsnummer för mindre oförrätter, och sedan kommer farbror polis och läxar upp dig och ser till att allt blir rättvist, enligt anmälaren. Lite som då de som bråkade i skolan blev skickade till rektorn som då tydligen skulle reda upp allt och skipa rättvisa.

Mycket dålig uppfattning. Folk kan inte ens skilja på gripen, anhållen och häktad :meh:
 
Ja, de stackars epadunkarna och barnprogramstittarna tål ju inte att någon faktiskt står för att de är seriösa och gör riktig musik och inte vill flamsa med i melodifestivalen numera.

Det ÄR skillnad på musik och "musik" helt klart. Det är upp till lyssnarens öron- och även Lisa är en lyssnare och har en åsikt som hon har rätt att uttrycka.
Och jag tycker att det var otrevligt.
Det hade väl räckt med att säga att hon inte lyssnar för att det inte är hennes grej.
 
Tvättprogramet verkar ha en egen tidsuppfattning :meh: Jag satte på torktumlare och tvättmaskin samtidigt. Det skulle ta 2timmar 20minuter. Torktumlaren är färdig och tvättmaskinen har 1,5 timme kvar. Hur är det ens möjligt. Märkte att det var nått som inte stämde tidigare idag när jag körde första maskinen. Men trodde jag kanske hade räknat fel på tiden eller att det diffa kanske en halvtimme som mest.
 
Det är din fulla rätt att tycka det.

Själv ger jag henne en high five för det uttalandet och ser det som en bekräftelse samt "vad skönt att inte alla artister står bakom det här mellodramat, det finns fortfarande några kvar som gör riktig musik till oss som inte gillar epadunk."
Vilka bidrag i kväll är epadunk?
 
Tvättprogramet verkar ha en egen tidsuppfattning :meh: Jag satte på torktumlare och tvättmaskin samtidigt. Det skulle ta 2timmar 20minuter. Torktumlaren är färdig och tvättmaskinen har 1,5 timme kvar. Hur är det ens möjligt. Märkte att det var nått som inte stämde tidigare idag när jag körde första maskinen. Men trodde jag kanske hade räknat fel på tiden eller att det diffa kanske en halvtimme som mest.
Alltså våran tvättmaskin ändrar tiden jag kan bli galen.
 
Jag stör mig något så otroligt på att vissa i min närmsta bekantskapskrets kan vara "sur" i flera dagar år gången, hen går runt och är tyst och butter, svarar ibland inte ens på tilltal och när jag frågar hen om något är fel så får jag vara till svar: "Inget är fel, jag är bara trött".

Men gå och lägg dig då för fan, sluta sura runt runt mig.
 
Jag stör mig något så otroligt på att vissa i min närmsta bekantskapskrets kan vara "sur" i flera dagar år gången, hen går runt och är tyst och butter, svarar ibland inte ens på tilltal och när jag frågar hen om något är fel så får jag vara till svar: "Inget är fel, jag är bara trött".

Men gå och lägg dig då för fan, sluta sura runt runt mig.

Det kan inte ligga depression i grunden? Eller liknande. Jag kan bli sådär när jag mår dåligt.
 
Varför ens ha det från början? Vad står det för?
I mitt fall innebär Livets hårda skola att jag blev utsatt för familjevåld, förlamande rädsla, psykiskt manipulerande föräldrar, isolering, dissociation, skuldbeläggande av mig som utsatt barn, utebliven skolgång pga traumatisering, socialsekreterare som försökte grooma mig, förlorade kompisarna pga isolering, ångest, skuld- och skamkänslor. Komplex PTSD.
+ Långvarig "mobbning" i skolan, jag var inte trygg någonstans överhuvudtaget.

Räcker den förklaringen?
Fattar inte ens varför jag ska behöva förklara nåt. :mad:
 
I mitt fall innebär Livets hårda skola att jag blev utsatt för familjevåld, förlamande rädsla, psykiskt manipulerande föräldrar, isolering, dissociation, skuldbeläggande av mig som utsatt barn, utebliven skolgång pga traumatisering, socialsekreterare som försökte grooma mig, förlorade kompisarna pga isolering, ångest, skuld- och skamkänslor. Komplex PTSD.
+ Långvarig "mobbning" i skolan, jag var inte trygg någonstans överhuvudtaget.

Räcker den förklaringen?
Fattar inte ens varför jag ska behöva förklara nåt. :mad:
Tråkigt att du har varit med om detta i ditt liv!

Jag har inte tvingat dig att förklara, jag undrade vad "Livets hårda skola" står för. Kände du inte för att förklara hade du kunnat svara det. Eller svara allmänt. Lägg inte skulden på mig för att jag ställer en fråga om vad det betyder- rent krasst har ju alla gått i livets hårda skola så då skulle alla ha det på sin FB och det ser jag ju inte, därav frågan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 878
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 117
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp