Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte utan att man undrar hur dålig uppfattning folk har om rättssystemet. Tänker de att de ringer något allmännt anmälningsnummer för mindre oförrätter, och sedan kommer farbror polis och läxar upp dig och ser till att allt blir rättvist, enligt anmälaren. Lite som då de som bråkade i skolan blev skickade till rektorn som då tydligen skulle reda upp allt och skipa rättvisa.
Äsch, man ringer till klagomuren så klart. Det vet väl alla... :angel: :D
 
Jag var väldigt tydlig i typ fyra meddelanden till, men sen blev det faktiskt en blockering 😂
Åh, äntligen en uppföljning på denna stackars växt! Jag tror ändå det blev bättre för den att bo kvar hos dig i väntan på ett bättre adoptivhem, ja menar... Denna person har inte ens lyckats vattna den på över ett halvår eller ens hämta den, snacka om person som hade haft ihjäl den direkt:nailbiting: bra när folk sorterar bort sig själv och t.om lägger sig i komposten! Påettungefär:angel:
 
Jag stör mig på att mitt epilepsiarmband snurrar så att brickan hamnar upp och ner. Trots att jag sytt fast brickan i trådarna.
Det tar bort själva poängen med armbandet ju!! Det har alltid varit problem med dessa armband och jag avverkar dem på löpande band...
432466496_10160316845553877_6366312444604948081_n.jpg
 
Läderrem typ smalt klockarmband?
Skulle funka men vet inte hur det skulle sättas fast i brickan. Jag är inte så händig och har ingen hög inkomst heller så att köpa dyra saker eller handgjorda saker för flera hundra är tyvärr uteslutet. Köpte från en kvinna som satte tryckknappar på en läderrem och stansade in ordet epilepsi i remmen, det var perfekt och helt lagom diskret- inget smycke utan rätt tydligt att det liksom stod något på det av betydelse. Kostade en 100 + frakt, lagom pris, tyvärr slutade hon göra dem :( Skulle köpt ett lager! :D
 
Skulle funka men vet inte hur det skulle sättas fast i brickan. Jag är inte så händig och har ingen hög inkomst heller så att köpa dyra saker eller handgjorda saker för flera hundra är tyvärr uteslutet. Köpte från en kvinna som satte tryckknappar på en läderrem och stansade in ordet epilepsi i remmen, det var perfekt och helt lagom diskret- inget smycke utan rätt tydligt att det liksom stod något på det av betydelse. Kostade en 100 + frakt, lagom pris, tyvärr slutade hon göra dem :( Skulle köpt ett lager! :D
Kan du hitta en vanlig rem med spänne där remmen är tillräckligt smidig och lång för att kunna vikas dubbelt? Då kan du trä den genom hålen i brickan och knäppa fast den under handleden, om du förstår hur jag menar?

Om du har en riktig skomakare i närheten kan den kanske hjälpa dig att fixa något?
 
Senast ändrad:
Att klaga på att musiken i mello inte är "riktig musik" är lika löjligt som när jag kallade Malena Ernman en skam för opera för att det inte råkade falla mig i smaken när hon vann mello. Kom igen :laugh: Musik är bara olika former av ljud, alla gillar olika sorters musik men den ena är inte mer riktig än den andra. Det är en jävla von oben-attityd bara.

(Och Malena Ernman är inte en skam för opera utan jag var bara dum i huvudet)
 
I mitt fall innebär Livets hårda skola att jag blev utsatt för familjevåld, förlamande rädsla, psykiskt manipulerande föräldrar, isolering, dissociation, skuldbeläggande av mig som utsatt barn, utebliven skolgång pga traumatisering, socialsekreterare som försökte grooma mig, förlorade kompisarna pga isolering, ångest, skuld- och skamkänslor. Komplex PTSD.
+ Långvarig "mobbning" i skolan, jag var inte trygg någonstans överhuvudtaget.

Räcker den förklaringen?
Fattar inte ens varför jag ska behöva förklara nåt. :mad:
Jag misstänker att det där inte är vad de flesta menar med "livets hårda skola" dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 874
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp