Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många av de som trots allt plockar upp efter sin hund lägger påsen i soptunnorna längs "min" väg... utan att knyta den :yuck: Dvs vi som bor här kan inte ha soptunnan ute vid vägen :grin:

Men jag gav upp hoppet om mänskligheten för länge sedan :meh:

Edit: Längs vägen som går nedanför min åker hittade särbon flera prydligt knutna hundpåsar... varför ens ta upp skiten om en sedan slänger påsen i naturen?!
Det gör de vid elljusspåret här. IDIOTER.
 
Åh, det är inte värst längs den här vägen... längs en bit av en sidoväg till den här brukar några som bor där vara tvungna att mocka på våren, annars stinker det för mycket under sommaren så de inte kan vara ute i sina trädgårdar samt att de kan inte låta sina ungar cykla längs vägen för risken att bli nerkladdad :yuck:

Jag är extremt underimponerad av majoriteten hundägare här :grin: Längs en annan väg i närheten av mig har de som bor där fått sin häck sönderpissad och mer eller mindre blivit utskällda när de sagt till folk som låter sin hund pissa på häcken.
Jag är också underimponerad av hundägare här. Främst är det sådana som flyttat ut på landet/köpt sommarstuga här som tror att det innebär att de kan ha hundarna lösa bara för att man är på landet.

Hundarna skiter och pissar överallt och hetsar boskap i hagarna. Ägarna fattar inte! Även katterna som är hundvana är livrädda och vill inte gå ut.

Jag har blivit hundägarhatare 😒
 
Ihöstas började jag bes-ökahundparken här. Detvar välskött och fint.

Fram tills snön kom. Plötsligt slutade folk med stora hundar att plocka upp (att det är stora hundar syns på bajsets storlek ;) ). Det är bombat med skit där.
Min hund skiter lillfingerstora korvar och jag plockar upp. Det gör mig extra irriterad på de stoooora högar som är överallt i parken..
 
Ihöstas började jag bes-ökahundparken här. Detvar välskött och fint.

Fram tills snön kom. Plötsligt slutade folk med stora hundar att plocka upp (att det är stora hundar syns på bajsets storlek ;) ). Det är bombat med skit där.
Min hund skiter lillfingerstora korvar och jag plockar upp. Det gör mig extra irriterad på de stoooora högar som är överallt i parken..
Jag får hemskt dåligt samvete de gånger jag inte kan ta upp efter spionen. Beckmörkt och han sätter sig i högt gräs/löv/pinnar osv. Brukar ta upp och lyckas oftast eftersom jag siktar på där han har rumpan, men ibland är han så snabb och sprätter ifrån och då är det svårt för mig att hitta rätt plats igen, känner mig fram med påse och ger upp efter en stund. Känner mig så korkad, dels för att jag inte hittar och tar upp och dels för att jag står där och letar! Försöker dock tänka att de få gånger det sker och någon har ögonen på mig så har de väl förståelse.

Här hittar man annars högar av olika storlekar, mest små dock, förstår inte heller varför man inte kan ta upp på gångbanorna.
 
Åh, det är inte värst längs den här vägen... längs en bit av en sidoväg till den här brukar några som bor där vara tvungna att mocka på våren, annars stinker det för mycket under sommaren så de inte kan vara ute i sina trädgårdar samt att de kan inte låta sina ungar cykla längs vägen för risken att bli nerkladdad :yuck:

Jag är extremt underimponerad av majoriteten hundägare här :grin: Längs en annan väg i närheten av mig har de som bor där fått sin häck sönderpissad och mer eller mindre blivit utskällda när de sagt till folk som låter sin hund pissa på häcken.
Jag var tvungen att sätta upp ett staket vid mina bärbuskar, då varenda hundrastare verkade tycka att det var en utmärkt idé att låta sina hundar kissa på dem.

Jag sa till en gång då jag råkade vara ute då en tonårskille kom med sin hund, som kissade på buskarna, att det inte var så fräscht att låta hunden kissa på bärbuskarna.

Ja, han är lite töntig, svarade killen O_o
Jag lyckades låta bli att svara med ett sarkastiskt "Og du också kanske?"
 
Bussbolaget ändrade min andra resa, och givetvis tog bort alternativer jag får slippa sittgranne, igen. Jamen, tack och bock då avbokar jag den resan, tar tåget nu, sponsra MTR sista gång men det tar jag då ledsna helt på dumheterna från Flix.

Hade inte stapla massa vouchers/rabatt får avboka eller dom ändrar, så hade jag också avbokat resan jag fick ändra förra gången :cautious:
 
Vi har någon som slänger sin hundbajspåse i vår soptunna. I fel fack. Ofta i kartong. (Vi har FNI).
Och någon har låtit sin, stora, hund bajsa precis nedanför vår trapp till brevlådan.
Man ska inte döma alla, men alltså hundägare...
 
Det ringde från jobbet. De ville veta om jag kommer till jobbet nästa vecka. Jag hade tänkt jobba idag för att slippa släpa mig till en läkare och få intyg (hatar att gå till vården). Men då kom alternativet "jag ger dig Semester i två dagar och så jobbar då på måndag". Kändes som om det inte var föhandlingsbart. Men det kändes ändå skönt att inte behöva ta sig till läkare för att bli sjukskriven.

Ja, skönt att få fler dagar att bli frisk på, men trist att förlora semesterdagar. Billigare för företaget, kostnaden hamnar ju på mig istället.
 
Fick en stark impuls av att söka nytt jobb i går, när jag hade ett medarbetarsamtal. Avskyr när chefen kommer dragandes med "ej löneledande", "man jobbar inte på XX för lönen skull" osv :meh:

Vilka dumheter. Jag älskar mitt jobb men inte sjutton skulle jag jobba utan att få ordentlig betalning!

En chef som säger sådant här garanterar ju att en inte gör något utöver vad som är nödvändigt samt som du säger, en får verkligen motivation till att söka ett annat jobb :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 131
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp