Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka dumheter. Jag älskar mitt jobb men inte sjutton skulle jag jobba utan att få ordentlig betalning!

En chef som säger sådant här garanterar ju att en inte gör något utöver vad som är nödvändigt samt som du säger, en får verkligen motivation till att söka ett annat jobb :heart
Ja verkligen, det är inget välgörenhetsarbete jag gör 🙃 Och man blir så trött på hur "dumsnål" ag kan vara ibland, bibehålla kompetent personal är inte dyrare än att anställa nya oerfarna... Men man pekar gärna på andra förmåner (som faktiskt inte är unika, utan många erbjuder dessa förmåner). Känner mig lite bitter i dag ja... :bag:
 
Fick en stark impuls av att söka nytt jobb i går, när jag hade ett medarbetarsamtal. Avskyr när chefen kommer dragandes med "ej löneledande", "man jobbar inte på XX för lönen skull" osv :meh:
Påminner om den interimschef jag hade innan nuvarande började som rakt ut sa till kollega, dels att vår enhet var så högpresterande att det i princip var omöjligt att få "högsta omdömet" i våra lönekriterier eftersom hon förväntade sig mycket i grunden, samt att man inte skulle förvänta sig någon särskilt stor ökning utan ville vi få upp lönen fick vi minsann byta jobb. Tack och lov har varken min chef före eller efter det resonerat så.
 
Påminner om den interimschef jag hade innan nuvarande började som rakt ut sa till kollega, dels att vår enhet var så högpresterande att det i princip var omöjligt att få "högsta omdömet" i våra lönekriterier eftersom hon förväntade sig mycket i grunden, samt att man inte skulle förvänta sig någon särskilt stor ökning utan ville vi få upp lönen fick vi minsann byta jobb. Tack och lov har varken min chef före eller efter det resonerat så.
Skönt med nya chefer som resonerar rimligt!
 
Personer som är ganska högt utbildade, men inte har basic kunskaper så som att kommentera en PDF eller som idag; ladda ned en bild, dubblera den, och skriv ut ett a4-papper...... Tjänar mer än mig gör hen också.
 
Jag får hemskt dåligt samvete de gånger jag inte kan ta upp efter spionen. Beckmörkt och han sätter sig i högt gräs/löv/pinnar osv. Brukar ta upp och lyckas oftast eftersom jag siktar på där han har rumpan, men ibland är han så snabb och sprätter ifrån och då är det svårt för mig att hitta rätt plats igen, känner mig fram med påse och ger upp efter en stund. Känner mig så korkad, dels för att jag inte hittar och tar upp och dels för att jag står där och letar! Försöker dock tänka att de få gånger det sker och någon har ögonen på mig så har de väl förståelse.

Här hittar man annars högar av olika storlekar, mest små dock, förstår inte heller varför man inte kan ta upp på gångbanorna.
Men om vi som kan plocka upp är noga, så finns det utrymme för dem som inte kan pga t.ex. syn och för de där gångerna som det bara inte går. Lite hundskit är faktiskt inte hela världen - men större mängder eller på helt fel ställen är sjukt störigt och äckligt. Och tanken på att folk liksom bara inte bryr sig, utan bara helt likgiltlgt låter andra vada i deras skit.
 
Men om vi som kan plocka upp är noga, så finns det utrymme för dem som inte kan pga t.ex. syn och för de där gångerna som det bara inte går. Lite hundskit är faktiskt inte hela världen - men större mängder eller på helt fel ställen är sjukt störigt och äckligt. Och tanken på att folk liksom bara inte bryr sig, utan bara helt likgiltlgt låter andra vada i deras skit.
Ja en sak om hunden gör det i kanten.
 
Jag tyckte tydligen att min dagliga smoothie behövde lite extra utfyllnad i morse, för jag har på något sätt råkat mixa ner en hörna av plastförpackningen som spenaten säljs i. Jag lyckades få i mig halva, men sedan blev jag trött på att behöva sila varenda klunk mellan tänderna och spotta ut små plastbitar. Nu sitter jag här och har inget annat lunchalternativ att tillgå, så jag får väl släpa mig bort till nått café eller något när jag blir för hungrig. :meh:

Kan inte riktigt släppa känslan av att en bit plast fastnat någonstans i halsen också (jag svalde några bitar i början då jag trodde att det var spenat som inte mixats ordentligt), men det är med 90% säkerhet bara inbillning.
 
Skickade ut en dagordning och bad mottagarna läsa igenom den samt återkomma om det var några tillägg/ändringar.
Då svarar en person vändande "vi skulle behöva besluta om xxx".
XXX står med under punkt 1 i den skickade dagordningen ... 😐🙄
 
stör mig på folk som lägger filter på sina bilder, om du tycker du är så ful så det behövs, lägg inte ut bilder då!
Och i många fall blir det ännu värre med filter.

Nu förstår jag inte? #nofilter

IMG_8362.jpeg
 
Jag är irriterad lite generellt i dag och därför stör jag mig på mycket just nu. Speciellt mig själv. Som tex har svårt att stå ut med att sitta på fikat och lyssna på en kollega som pratar pratar pratar pratar- och så fort fort fort för att hon ska hinna säga så mycket som möjligt. Min hjärna vill bara skrika! Istället tog jag fram mobilen och satte mig med en färgläggningsapp och lyssnade lite mer förstrött för att få lite lugn. Helt ärligt är det så svårt att hinna med ibland när hon pratar. Är man det minsta trött eller har huvudvärk osv så slutar man rätt fort att lyssna, för man orkar inte fokusera.

Jag stör mig på huvudvärken jag dras med nu och på den allmänna orkeslösheten.

Jag stör mig på att "hundlådan" står längst in i förrådet, under andra lådor... Hur ska jag ens orka med att släpa ut för att få fram den. I den ligger väskan till hunden. Och en sele jag tänkte kolla hur den sitter.
 
Två veterinärbesök och två medicinuthämtningar senare så inväntar jag fyra utbetalningar från katternas försäkringsbolag. En finns bokförd till den 11e, men de andra tre har inte bokförts än.

Det är absolut ingen brådska, tvärtom är det bra om de dröjer lite då jag ändå bara tänkt stoppa undan de till trädgårdsmässa och danmarksresa i slutet på månaden så jag slipper nalla på sparkontot, och har svårt att hålla i pengar så ju mer tätt inpå desto bättre. Alla har dessutom godkänts på rekordtid - inte ens två dygn - så jag har verkligen inget att klaga på. Men jag stör mig ändå, jag vill ju veta! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 287
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 072
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 132
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp