Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft piercingar i ansiktet sedan 18 års ålder. Har nog på den tiden gjort fem pass och fyra körkort. Har aldrig hört detta.
Det är ju samma logik som att jag skulle göra nytt pass/körkort varje gång håret blir längre, kortare, ljusare, mörkare, lockigare eller rakare. Eller om jag är sminkad på fotot måste jag alltid bära samma sorts sminkning för annars funkar det inte.

Gött, så tänker jag att det är lugnt! Tack och bock! :up:

(För körkortet har jag aldrig hört något heller, har också haft piercingar i ansiktet i ett gäng år så har hunnit med ett par stycken. Men jag fick till mig att det är "petigare" med pass/nationellt ID-kort.)
 
Stlr mig på att jag går ner i vikt. Huden hänger inte med så jag har rynkiga påsar lite här o hch var.
Räknade ut att senast jag vägde så här var i högstadiet. Typ 50 år sen. Bantar inte men har inte så mycket till matlust.

Känns dessutom konstigt eftersom jag varit "kraftig" hela livet.
 
Stlr mig på att jag går ner i vikt. Huden hänger inte med så jag har rynkiga påsar lite här o hch var.
Räknade ut att senast jag vägde så här var i högstadiet. Typ 50 år sen. Bantar inte men har inte så mycket till matlust.

Känns dessutom konstigt eftersom jag varit "kraftig" hela livet.
Ha, jag har samma problem med huden. När jag rider måste jag liksom lägga låren på plats :D
 
Om vi bortser från min hysteriska frustration att saker och ting verkar valt samma månad med att gå sönder eller sluta stödja viktiga saker:arghh: så Postmordboxar!

Fick hålla på 3 ggr nyss för att få ut paket då den inte ville ens ansluta till bankid. Hämtat ut något paket emellan som gått bra. Nu ny paketbox lite längre bort och inget fungerade för att kunna få identifiera sig.... Senaste uppdateringen, kopplade loss hörlurarna från Bluetooth, testade flygplansläge etc....

Funderar nu på om det kan vara vad @bettysmatte nämner då min telefon går via telias nät? Detta skedde för 2-3 h sen. Skitsurt att behöva gå ända dit igen om det inte skulle fungera igen:arghh:
 
Om vi bortser från min hysteriska frustration att saker och ting verkar valt samma månad med att gå sönder eller sluta stödja viktiga saker:arghh: så Postmordboxar!

Fick hålla på 3 ggr nyss för att få ut paket då den inte ville ens ansluta till bankid. Hämtat ut något paket emellan som gått bra. Nu ny paketbox lite längre bort och inget fungerade för att kunna få identifiera sig.... Senaste uppdateringen, kopplade loss hörlurarna från Bluetooth, testade flygplansläge etc....

Funderar nu på om det kan vara vad @bettysmatte nämner då min telefon går via telias nät? Detta skedde för 2-3 h sen. Skitsurt att behöva gå ända dit igen om det inte skulle fungera igen:arghh:
Jag hade det problemet för någon vecka sedan och fick då svaret från postnords kundservice att jag skulle markera paketet som levererat i appen och sedan markera om det igen som inte levererat. (Minns inte exakt vad det står i appen) då gick det iaf att ansluta med bank-id igen.
 
Jag hade det problemet för någon vecka sedan och fick då svaret från postnords kundservice att jag skulle markera paketet som levererat i appen och sedan markera om det igen som inte levererat. (Minns inte exakt vad det står i appen) då gick det iaf att ansluta med bank-id igen.
Ah, frågan är om jag vågar av rädsla för att det inte går att markera rätt :D men ska ha det i åtanke för jag tror inte humöret är långt ifrån totalt härdsmälta vid en postbox och denna ligger precis vid ett hus:bag:
Det där med att vara så nära sitt paket men ändå inte kunna få det:rofl:
 
Men fy! Så himla äckligt av dom. 😓

Åh, det är inte värst längs den här vägen... längs en bit av en sidoväg till den här brukar några som bor där vara tvungna att mocka på våren, annars stinker det för mycket under sommaren så de inte kan vara ute i sina trädgårdar samt att de kan inte låta sina ungar cykla längs vägen för risken att bli nerkladdad :yuck:

Jag är extremt underimponerad av majoriteten hundägare här :grin: Längs en annan väg i närheten av mig har de som bor där fått sin häck sönderpissad och mer eller mindre blivit utskällda när de sagt till folk som låter sin hund pissa på häcken.
 
Åh, det är inte värst längs den här vägen... längs en bit av en sidoväg till den här brukar några som bor där vara tvungna att mocka på våren, annars stinker det för mycket under sommaren så de inte kan vara ute i sina trädgårdar samt att de kan inte låta sina ungar cykla längs vägen för risken att bli nerkladdad :yuck:

Jag är extremt underimponerad av majoriteten hundägare här :grin: Längs en annan väg i närheten av mig har de som bor där fått sin häck sönderpissad och mer eller mindre blivit utskällda när de sagt till folk som låter sin hund pissa på häcken.
Själv har jag vid några tillfällen råkat ut för att det ligger hundskit på min parkering utanför huset. Tycker det är rätt osnyggt att låta hunden skita där och så lätt att dra undan den till ett lämpligare ställe. :cautious:
 
Själv har jag vid några tillfällen råkat ut för att det ligger hundskit på min parkering utanför huset. Tycker det är rätt osnyggt att låta hunden skita där och så lätt att dra undan den till ett lämpligare ställe. :cautious:

Många av de som trots allt plockar upp efter sin hund lägger påsen i soptunnorna längs "min" väg... utan att knyta den :yuck: Dvs vi som bor här kan inte ha soptunnan ute vid vägen :grin:

Men jag gav upp hoppet om mänskligheten för länge sedan :meh:

Edit: Längs vägen som går nedanför min åker hittade särbon flera prydligt knutna hundpåsar... varför ens ta upp skiten om en sedan slänger påsen i naturen?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp