Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min är också en gammal modell. :arghh:
Men numera räknas väl alla telefoner som gamla efter typ 6 månader. :cautious:
Häng på-störighet angående mobiler
Hade en liiiiten spricka, tappade mobilen igen och det blev en större plus ett pyttehål
Funkar felfritt annars
Kan absolut laga, bara det att byta *hela skärmen* (inte glaset som är problemet) kostar 2k
Köpte den för 3 år sen för 2.5k, och den börjar ju bli lite.. seg och ledsen
men jag VILL ju inte byta bara sådär, fast lägga nästan hela inköpssumman på en reparation? Njaaaaa....
 
Jag upptäckte det när jag köpte ny mobil i januari. Tur att jag skaffade ett nationellt ID-kort när det var billigt (störigt är att jag nog behöver byta ut det nu, om jag ska resa med det - har tagit ur en piercing i ansiktet som jag hade när det gjordes..). :cautious:

Varför skulle en piercing förändra något? Jag byter definitivt inte körkort och pass när jag gör nya piercingar, byter frisyr eller något annat.
 
Blä för den härdagen.
Vaknade fyra gånger inatt. Två gånger för att gå ut med hunden. och två gånger för att själv gå på toa. Har varit yr hela dagen. Gick ner på knä ute och det gick knappt at ta sig upp eftersom världen flyttade på sig.
Åkte till tätorten för att posta ett viktigt brev. Passade på att släppa hunden i hundparken där vi var ensamma. Lycklig hund sprang somj en galning i en kvart innan han sökte kontakt och lät sig fångas.

På hemvägen gick bilen illa och mätaren visade att den drog över litern vilket är dubbelt mot normalt. Konstiga korta durrande ljud också.
Har inte råd att lämna in den just nu.

Och så är vädret skit.

Kul kul och väldigt STÖRANDE :rage::arghh:
 
Varför skulle en piercing förändra något? Jag byter definitivt inte körkort och pass när jag gör nya piercingar, byter frisyr eller något annat.

Det var polisen som sa det, när jag fick det gjort (tog foto etc). Hen frågade om jag har piercingarna i varje dag, jag sa ja och då hen att om jag tar ur nån så kan jag behöva göra ett nytt eftersom de är med på bilden.

(Jag kunde/ville inte ta ur smyckena i ansiktet för fotot. Men sen dess har jag som sagt plockat ur piercingen i läppen..)

Jag har ingen aning. Har aldrig haft ett nationellt ID-kort förut, och pass har jag inte haft något sedan jag blev myndig.
 
Det var polisen som sa det, när jag fick det gjort (tog foto etc). Hen frågade om jag har piercingarna i varje dag, jag sa ja och då hen att om jag tar ur nån så kan jag behöva göra ett nytt eftersom de är med på bilden.

(Jag kunde/ville inte ta ur smyckena i ansiktet för fotot. Men sen dess har jag som sagt plockat ur piercingen i läppen..)

Jag har ingen aning. Har aldrig haft ett nationellt ID-kort förut, och pass har jag inte haft något sedan jag blev myndig.

Jag har haft piercingar i ansiktet sedan 18 års ålder. Har nog på den tiden gjort fem pass och fyra körkort. Har aldrig hört detta.
Det är ju samma logik som att jag skulle göra nytt pass/körkort varje gång håret blir längre, kortare, ljusare, mörkare, lockigare eller rakare. Eller om jag är sminkad på fotot måste jag alltid bära samma sorts sminkning för annars funkar det inte.
 
Jag får ju aldrig nåt besked från Försäkringskassan om min sjukskrivning! Jag vet att de har 30 dagar handläggningstid, nu har det gått ca femton. Jag behöver besked!
Om de inte godkänner min sjukskrivning får jag ju tvinga upp mig själv på heltid igen, trots att jag mår dåligt. Och då behöver jag besked nu så jag har en chans att få en vettig lön i mars..
 
Att SD i kommunen ondgör sig över att det finns en fritidsbank där man kan låna skidutrustning över sportlovet riskerar att konkurrera ut företagare som "livnär sig på att hyra ut utrustning". Detta snarare än att ondgöra sig över att det snarare är andra grupper än målgruppen som utnyttjar låneverksamheten (exemplet var en man med 4 barn som skulle åka till Åre på semester). Är splittrad, å ena sidan tycker jag att skattefinansierad verksamhet ska kunna nyttjas av alla, å andra sidan kanske inte han var målgruppen för verksamheten.... Men att SD'aren inte tycker att Fritidsbanken ska existera pga konkurrerande verksamhet, då kan vi ju lika gärna lägga ned exakt alla bibliotek eftersom man faktiskt kan köpa sina böcker. :cautious:
 
Kliande ögon och känt mig hängig i flera dar nu. Tycker det känns tidigt för pollen men är det enda jag kan komma på att det beror på. Får väl börja ta tabletter och se om det blir någon bättring...
 
Att en man stod och pratade förut om att han hade lånat en tjejs parkering i garaget "för hennes man är oftast snäll och skjutsar henne på morgonen". Jättebra med skjuts men hon är sambo med en kvinna. Det behöver ju inte han ha koll på även om det absolut inte är något hemligt, men det blev lite tokigt. Onödigt att anta!
 
Kliande ögon och känt mig hängig i flera dar nu. Tycker det känns tidigt för pollen men är det enda jag kan komma på att det beror på. Får väl börja ta tabletter och se om det blir någon bättring...

Samma här. Tar tablett både morgon och kväll men är ett vrak idag. Troligtvis är det förkylning för jag känner mig alldeles frossig, men det är ju helt hopplöst att veta vad som är vad nu. Höga halter al och hassel där jag bor (Göteborg).
 
Hasseln brukar väl börja blomma i mars? Alen är väl också rätt tidig av sig?
Har kollat på pollenkollen och det ska vara både al och hassel häromkring. Inga större mängder än och jag har inte reagerat nämnvärt på dom tidigare år, men är ju säkerligen det det beror på. 😅

Vet inte varför jag skulle börja reagera på pollen de senaste åren för. Är ju bra onödigt. :angel:
 
Samma här. Tar tablett både morgon och kväll men är ett vrak idag. Troligtvis är det förkylning för jag känner mig alldeles frossig, men det är ju helt hopplöst att veta vad som är vad nu. Höga halter al och hassel där jag bor (Göteborg).
Jag är högre upp än dig och har inte så höga halter än, men ska finnas både al o hassel. Så jag lär väl. börja jag med.
För mig jag brukar börja i slutet på mars/april annars. Men efter hur denna vintern varit är jag ju inte förvånad.
"Tur" jag råkat köpa på mig ett lager.. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 410
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 081
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 882
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 138
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp