Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I södra Sverige kan det börja så tidigt som januari vissa årHasseln brukar väl börja blomma i mars? Alen är väl också rätt tidig av sig?
Ringer runt till olika apotek för att kolla varför samtliga märken av en medicin jag tar är restade - vi pratar alltså om 8 olika tillverkare. Hamnar i telefonköer.
I alla fall här tycker jag fritidsbanken är väldigt tydliga med att målgruppen är alla som vill, skulle det vara speciellt för behövande eller något?Att SD i kommunen ondgör sig över att det finns en fritidsbank där man kan låna skidutrustning över sportlovet riskerar att konkurrera ut företagare som "livnär sig på att hyra ut utrustning". Detta snarare än att ondgöra sig över att det snarare är andra grupper än målgruppen som utnyttjar låneverksamheten (exemplet var en man med 4 barn som skulle åka till Åre på semester). Är splittrad, å ena sidan tycker jag att skattefinansierad verksamhet ska kunna nyttjas av alla, å andra sidan kanske inte han var målgruppen för verksamheten.... Men att SD'aren inte tycker att Fritidsbanken ska existera pga konkurrerande verksamhet, då kan vi ju lika gärna lägga ned exakt alla bibliotek eftersom man faktiskt kan köpa sina böcker.
Ja smidigt om man bara behöver det nångång ibland.I alla fall här tycker jag fritidsbanken är väldigt tydliga med att målgruppen är alla som vill, skulle det vara speciellt för behövande eller något?
Har tänkt (men inte lyckats pga långt och begränsade arbetstider) låna där ett par gånger både till mig och äldsta barnet. Vi skulle mycket väl kunna ha råd att köpa nytt det jag skulle vilja låna, men speciellt till dottern som växer som ogräs känns det jätteonödigt och jag tycker att tjänsten är superbra om man bara vill prova på någonting. Kompisar har lånat till sina barn till till exempel friluftsdagar i skolan (skridskor, skidor mm.) trots välbetalda jobb och jag har nog aldrig tänkt något annat än att det verkar praktiskt.
I artikeln lyfte SD'aren att det var dåligt att personen som hade råd att betala för resa + allt annat för 6 personer (och därför också borde ha råd att hyra) använde skattepengar genom att låna och därmed riskera konkurs för företag som hyrde ut. Då ville jag lyfta att det snarare borde vara "dåligt" att personer som har råd att hyra lånar gratis = chansen att folk som "faktiskt" behöver utrustningen blir utan, om man ska försöka ta SD'arens perspektiv. Men med den argumentationen borde vi ju också lägga ned alla bibliotek eftersom det finns böcker att köpa.I alla fall här tycker jag fritidsbanken är väldigt tydliga med att målgruppen är alla som vill, skulle det vara speciellt för behövande eller något?
Har tänkt (men inte lyckats pga långt och begränsade arbetstider) låna där ett par gånger både till mig och äldsta barnet. Vi skulle mycket väl kunna ha råd att köpa nytt det jag skulle vilja låna, men speciellt till dottern som växer som ogräs känns det jätteonödigt och jag tycker att tjänsten är superbra om man bara vill prova på någonting. Kompisar har lånat till sina barn till till exempel friluftsdagar i skolan (skridskor, skidor mm.) trots välbetalda jobb och jag har nog aldrig tänkt något annat än att det verkar praktiskt.
Alla.Nån som har problem med Fb
Ligger nere just nu - även insta. Antar någon slags serverproblem..Nån som har problem med Fb
Nån som har problem med Fb
Alla.
downdetector är din vän i sådana här fall.Så skönt att kunna se i den här tråden att det är fler som har problem med Facebook mina Google skills var inte tillräckligt bra
JappNån som har problem med Fb
Det är på buke man först får nys om riktiga världsproblem.Facebook och instagram ligger nere för mig.
Höll på panika där ett tag innan jag googlade
Expressen med.downdetector är din vän i sådana här fall.
Men både SR och Aftonbladet har gått ut med nyheten om det..