Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag knaprar allergipiller året runt (jag är ju allergisk mot hundar :angel:) men märker att kroppen tycker det är jobbigt när det kommer pollen också. Gissar att det är därför jag är avgrundstrött nu. 😅
 
Ringer runt till olika apotek för att kolla varför samtliga märken av en medicin jag tar är restade - vi pratar alltså om 8 olika tillverkare. Hamnar i telefonköer.

Fick till slut tag på ett apotek som lyckades ändra till 100 tabletter istället, samma dos. Vet inte hur de gjorde det. Nåja nu ska jag hämta ut den och passa på att få hem mer tresiba ampuller på samma gång.
 
Att SD i kommunen ondgör sig över att det finns en fritidsbank där man kan låna skidutrustning över sportlovet riskerar att konkurrera ut företagare som "livnär sig på att hyra ut utrustning". Detta snarare än att ondgöra sig över att det snarare är andra grupper än målgruppen som utnyttjar låneverksamheten (exemplet var en man med 4 barn som skulle åka till Åre på semester). Är splittrad, å ena sidan tycker jag att skattefinansierad verksamhet ska kunna nyttjas av alla, å andra sidan kanske inte han var målgruppen för verksamheten.... Men att SD'aren inte tycker att Fritidsbanken ska existera pga konkurrerande verksamhet, då kan vi ju lika gärna lägga ned exakt alla bibliotek eftersom man faktiskt kan köpa sina böcker. :cautious:
I alla fall här tycker jag fritidsbanken är väldigt tydliga med att målgruppen är alla som vill, skulle det vara speciellt för behövande eller något?

Har tänkt (men inte lyckats pga långt och begränsade arbetstider) låna där ett par gånger både till mig och äldsta barnet. Vi skulle mycket väl kunna ha råd att köpa nytt det jag skulle vilja låna, men speciellt till dottern som växer som ogräs känns det jätteonödigt och jag tycker att tjänsten är superbra om man bara vill prova på någonting. Kompisar har lånat till sina barn till till exempel friluftsdagar i skolan (skridskor, skidor mm.) trots välbetalda jobb och jag har nog aldrig tänkt något annat än att det verkar praktiskt.
 
I alla fall här tycker jag fritidsbanken är väldigt tydliga med att målgruppen är alla som vill, skulle det vara speciellt för behövande eller något?

Har tänkt (men inte lyckats pga långt och begränsade arbetstider) låna där ett par gånger både till mig och äldsta barnet. Vi skulle mycket väl kunna ha råd att köpa nytt det jag skulle vilja låna, men speciellt till dottern som växer som ogräs känns det jätteonödigt och jag tycker att tjänsten är superbra om man bara vill prova på någonting. Kompisar har lånat till sina barn till till exempel friluftsdagar i skolan (skridskor, skidor mm.) trots välbetalda jobb och jag har nog aldrig tänkt något annat än att det verkar praktiskt.
Ja smidigt om man bara behöver det nångång ibland.
 
I alla fall här tycker jag fritidsbanken är väldigt tydliga med att målgruppen är alla som vill, skulle det vara speciellt för behövande eller något?

Har tänkt (men inte lyckats pga långt och begränsade arbetstider) låna där ett par gånger både till mig och äldsta barnet. Vi skulle mycket väl kunna ha råd att köpa nytt det jag skulle vilja låna, men speciellt till dottern som växer som ogräs känns det jätteonödigt och jag tycker att tjänsten är superbra om man bara vill prova på någonting. Kompisar har lånat till sina barn till till exempel friluftsdagar i skolan (skridskor, skidor mm.) trots välbetalda jobb och jag har nog aldrig tänkt något annat än att det verkar praktiskt.
I artikeln lyfte SD'aren att det var dåligt att personen som hade råd att betala för resa + allt annat för 6 personer (och därför också borde ha råd att hyra) använde skattepengar genom att låna och därmed riskera konkurs för företag som hyrde ut. Då ville jag lyfta att det snarare borde vara "dåligt" att personer som har råd att hyra lånar gratis = chansen att folk som "faktiskt" behöver utrustningen blir utan, om man ska försöka ta SD'arens perspektiv. Men med den argumentationen borde vi ju också lägga ned alla bibliotek eftersom det finns böcker att köpa.
Egentligen tycker jag att Fritidsbanker ska vara just för alla, inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv utan även miljömässigt exempelvis.
 
Så skönt att kunna se i den här tråden att det är fler som har problem med Facebook 😂 mina Google skills var inte tillräckligt bra 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp