Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brev från läkare:
"Jag har läst igenom dina journaler från Skåne. Du hade Papaverin före gastric sleeve operation och för att du ska ha det lämpligaste medicinen skickar jag frågeremiss till gastroenterologen."
Eh... varför blir det alltid fel på den här VC? Jag fick medicinen utskriven senast i månadsskiftet januari/februari 2023 av min förra VC. Opererades (gastric sleeve) 2021-11-08.
Det finns INGEN bättre medicin och den jag har fått (Papaverin) fungerar alldeles utmärkt utan biverkningar! Varför ska man krångla med något som fungerar? Varför laga något som inte är sönder så att säga?

"Jag hänvisar även till vår astmasköterska så du får uppföljning för din astma." Ska JAG ringa och boka tid när vi ändå har diskuterat mediciner osv, jag och läkaren?? Till en VC där man "aldrig" kommer fram på telefontid? Har aldrig varit med om det, det har VC skött tidigare, att sekreteraren sätter upp en på väntelistan... Det ingår i deras jobb...
 
Jag vet att det är en dum sak att störa sig på, när så många andra har så mycket större problem.
Men jag har försökt att köpa loss drömhästen från ridskolan pga att han inte trivs alls. Han protesterar och har ont pga felridning.
De vill ha 200 000 för en häst som är värd max 40 000. De kommer att låta honom gå tills dess att han är redo för slakt
Jag är nog inte gjord för att hålla på med djur. För det gör så ont ibland.
 
Jag stör mig på att någon lyckade ta sig in på mitt Wifi igår när Telia hade driftstörningar. Personen ifråga bor ganska nära och när jag kollar upp honom så är han 71 år. Känns som om han lyckats komma in om han samtidigt hade samma problem med Telia. Router är återsatt till fabriksinställningar, lösen är ändrat och farbrorn är borta.

(Han hade använt Namn, Efternamn, år så var lätt att hitta)
 
Senast ändrad:
Min hyresvärd (hyr privat) skrev till mig sent igår kväll (22.12) och frågade om jag har en cykel i garaget. Ja, det har jag. Visserligen är den inte använd på flera år, men det skulle ju gå att fräscha upp den. Nu kräver hyresvärden att jag ställer cykeln i mitt knökfulla förråd eller gör mig av med cykeln. Så, hejdå cykel...
 
Det stör mig att mina buke-vänner har så mycket helt legetima störningar, Jag önskar den här tråden kunde handla om störigheter som på Kosmos-skalan var små. Att inget värre än en bruten nagel någonsin hände oss

(å andra sidan tänk hur vi nojjat över våra naglar då)
 
Sivan har plockat av sig halsbandet och nu måste jag åka och leta efter det. Orkar fan inte nu när jag är så förkyld. Har ingen reserv heller som är lagom stort. Hoppas inte Vilde hittar det för då är det garanterat i små molekyler. Har fortfarande inte hittat hennes täcke som hon tog av sig tidigare i vintras så min förhoppning är inte stor :meh:
 
Ofta har jag haft nytta av hur lätt jag har för att lära mig språk, och hur lätt jag snappar upp dialekter, eller lyckas lära mig lite spanska under en veckas semester bara genom att läsa skyltar och lyssna på folk.

Men nu jobbar jag i par med en polack med lite skrala språkkunskaper, och min hjärna uppfattar tydligen att jaha! Det är så här vi pratar här, visst, inga problem! :up: Och så går jag och säger saker som: Ja! Jag också älska våfflor! :meh:
Ehm. Jag får tydligen ta och tänka efter lite hur jag pratar då jag pratar med honom...
 
Ofta har jag haft nytta av hur lätt jag har för att lära mig språk, och hur lätt jag snappar upp dialekter, eller lyckas lära mig lite spanska under en veckas semester bara genom att läsa skyltar och lyssna på folk.

Men nu jobbar jag i par med en polack med lite skrala språkkunskaper, och min hjärna uppfattar tydligen att jaha! Det är så här vi pratar här, visst, inga problem! :up: Och så går jag och säger saker som: Ja! Jag också älska våfflor! :meh:
Ehm. Jag får tydligen ta och tänka efter lite hur jag pratar då jag pratar med honom...

Assimilationen är stark hos dig!
 
Det stör mig att mina buke-vänner har så mycket helt legetima störningar, Jag önskar den här tråden kunde handla om störigheter som på Kosmos-skalan var små. Att inget värre än en bruten nagel någonsin hände oss

(å andra sidan tänk hur vi nojjat över våra naglar då)

Jag stör mig på att pekfingernageln gått av och nu är en hel millimeter kortare än de andra :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp