Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, de har lyckats boka in kollegan och mig på olika biljetter. Nu sitter han i loungen och sen långt fram medan jag sitter och väntar utanför och har fått en plats längst bak. :cautious:

Kommer vara fullt i bagagehyllan så får se hur jag gör med mina flaskor. Köpt viner och whisky med mig hem, får väl dricka upp whiskyn på flyget i värsta fall. 😅
 
Det är normalt språkbruk i delar av landet. Eftersom jag som inflyttad lagt mig till med det kan det inte vara något utpräglat dialektalt. Hade gissat på typ allmänt norrländskt, men tänker jag efter så vet jag egentligen inte hur spritt det är?
SAOB påhitta "påträffa l. anträffa l. upptäcka l. hitta (ngt l. ngn); särsk. dels i fråga om påträffande av ngt l. ngn som man söker l. letar efter (stundom liktydigt med: få tag i, få rätt på), dels i fråga om påträffande som äger rum av en händelse l. oväntat (stundom liktydigt med: stöta på l. råka på)"
Nä inte allmänt norrländskt.
Norrland är mer än halva Sverige btw.
 
För att de flesta jag stött på med det uttrycket är obildade, rasister och har ingen kunskap om hur ett samhälle fungerar (ja då är vi tillbaka till obildade). Och föraktar kunskap, utbildning och allt som inte ingår innanför deras 50-skyltar.
Lite av samma anledning här; ser man någon med den texten på Facebook så nog tusan är det en person som ganska snart viftar med dålig allmänbildning och ovilja att ta till sig kunskaper och en generell sämre förmåga att kunna diskutera saker konstruktivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp