Fear of missing outFOMO?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fear of missing outFOMO?
Tack.Fear of missing out
Min fantastiska frisör ska SLUTA och börja annat jobb
Noo ! Du har mina sympatier, fan lättare att hitta ny partner än ny vettig frisör! Nästan
Hahah, det håller jag tyvärr inte med om men det kommer bli svårt!
Nä inte allmänt norrländskt.Det är normalt språkbruk i delar av landet. Eftersom jag som inflyttad lagt mig till med det kan det inte vara något utpräglat dialektalt. Hade gissat på typ allmänt norrländskt, men tänker jag efter så vet jag egentligen inte hur spritt det är?
SAOB påhitta "påträffa l. anträffa l. upptäcka l. hitta (ngt l. ngn); särsk. dels i fråga om påträffande av ngt l. ngn som man söker l. letar efter (stundom liktydigt med: få tag i, få rätt på), dels i fråga om påträffande som äger rum av en händelse l. oväntat (stundom liktydigt med: stöta på l. råka på)"
Varför stör du dig på det uttrycket?"Livets Hårda Skola"
"Bagaget"Nä, men det är så löjligt att säga bagageutrymmet.
För att det brukar komma från bottenskrapet som har ingen eller väldigt dålig utbildning/jobb.Varför stör du dig på det uttrycket?
Bottenskrapet? Benämner du människor så?F
För att det brukar komma från bottenskrapet som har ingen eller väldigt dålig utbildning/jobb.
Fruktansvärt!Bottenskrapet? Benämner du människor så?
Otroligt nedlåtande.
Men ärligt du kallar människor bottenskrapF
För att det brukar komma från bottenskrapet som har ingen eller väldigt dålig utbildning/jobb.
För att de flesta jag stött på med det uttrycket är obildade, rasister och har ingen kunskap om hur ett samhälle fungerar (ja då är vi tillbaka till obildade). Och föraktar kunskap, utbildning och allt som inte ingår innanför deras 50-skyltar.Varför stör du dig på det uttrycket?
Lite av samma anledning här; ser man någon med den texten på Facebook så nog tusan är det en person som ganska snart viftar med dålig allmänbildning och ovilja att ta till sig kunskaper och en generell sämre förmåga att kunna diskutera saker konstruktivt.För att de flesta jag stött på med det uttrycket är obildade, rasister och har ingen kunskap om hur ett samhälle fungerar (ja då är vi tillbaka till obildade). Och föraktar kunskap, utbildning och allt som inte ingår innanför deras 50-skyltar.