Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en omlottklänning på nätet. Gigantisk över bysten och ganska tajt i ryggen. Gah! Tog in den 8 cm på var sida i fram så nu sitter den helt ok.
Nackdelen med att inte sy allting själv :mad: Och jag som tänkt vara lite bekväm och inte sy den här gången. Tji fick jag.
 
En granne var kvar i tvättstugan och pratade om att han egentligen behövde torka men jag fick säga att då kommer han inte in för vi har elektroniska lås. Tja... Vad händer då mig när jag ska sätta igång tumlare någon h senare? "Ingen behörighet", springer in för att kolla och då är min elektroniska bokning borta?! Någon annan hade även hunnit boka den. Kommer fram till kundtjänst snabb men ser då hur någon går in i tvättstugan så flyger fram över slasket i hiskelig fart. Gullig person så jag får tumla och hon ställer upp dörren in. Då glömmer jag tydligen i allt kaos med även blinkande taklampa att starta ena tumlaren... :arghh: Handduken som jag skulle använda strax vid duschen :cry:
 
Jag stör mig lite på hurudana tomtar får anställning på mitt jobb. Kanske inte mitt problem egentligen, men det blir jag som får lära upp dem. Nu ska jag kanske inte vara för snabb att döma, få se hur det blir när han börjar i morgon, men känslan jag får är inte sådär jättebra.
Men det är väl såhär det blir då man har noll framförhållning och kommer på med några dagars förvarning att man behöver folk nu omedelbums 🙄
 
En kanske mer allvarsam post i denna tråd men alla bilder från Gaza. Jag är väldigt känslig just nu med två små hemma och fäller många tårar över vad jag ser, och legat vaken på nätterna illamående. Jag känner mig maktlös. Jag känner skuld. Jag vet inte hur jag ska skydda dem. Jag vet inte hur jag ska skydda mig själv och mitt mående. Det är fan skit detta.
 
En kanske mer allvarsam post i denna tråd men alla bilder från Gaza. Jag är väldigt känslig just nu med två små hemma och fäller många tårar över vad jag ser, och legat vaken på nätterna illamående. Jag känner mig maktlös. Jag känner skuld. Jag vet inte hur jag ska skydda dem. Jag vet inte hur jag ska skydda mig själv och mitt mående. Det är fan skit detta.
Jag känner likadant. Jag klarar helt enkelt inte av det just nu.
Tyvärr blir det så att jag undviker nyheter som inte är på radion och avföljer konton på Instagram eller bläddrar snabbt förbi.
Känns hemskt, men jag står inte ut med tankarna på barnen.
 
Jag känner likadant. Jag klarar helt enkelt inte av det just nu.
Tyvärr blir det så att jag undviker nyheter som inte är på radion och avföljer konton på Instagram eller bläddrar snabbt förbi.
Känns hemskt, men jag står inte ut med tankarna på barnen.

Jag förstår dig. Jag har också börjat se över vilka nyheter jag följer och funderar på att utesluta kvällspressen helt. Dels för deras bristande kvalitet men också för att det är lite väl visuellt och personligt. Jag vill veta vad som händer i världen men lite mer saklig rapportering räcker för att jag ska förstå. Jag drunknar annars.
 
Jag förstår dig. Jag har också börjat se över vilka nyheter jag följer och funderar på att utesluta kvällspressen helt. Dels för deras bristande kvalitet men också för att det är lite väl visuellt och personligt. Jag vill veta vad som händer i världen men lite mer saklig rapportering räcker för att jag ska förstå. Jag drunknar annars.
Jag tittar bara i undantagsfall på kvällspressens web. Det är sällan intressanta nyheter och alldeles för mycket ovidkommande.
Jag är noll intresserad av kändisar t.ex

Får mina nyheter från P1 och DN
 
Jag jobbar skift. Hittills har det varit dagvecka varannan vecka och kvällsvecka varannan vecka. Ibland behöver man boka saker en tid i förväg, läkarbesök och liknande. Nu är jag plötsligt inbokad på två kvällsveckor efter varandra så nästa veckas inplanerade läkarbesök skiter sig. Arbetsgivaren har givetvis inte ens pratat med mig om detta utan jag ser det på anslagstavlan. Och kollegorna är väldigt högljudda på ett annat språk. Det låter som gräl men det är väl deras normala sätt att prata tyvärr.

Och vi förstår inte varandra. Min tyska är rätt ok men deras tyska är mindre bra så vi missförstår varandra.
 
En kanske mer allvarsam post i denna tråd men alla bilder från Gaza. Jag är väldigt känslig just nu med två små hemma och fäller många tårar över vad jag ser, och legat vaken på nätterna illamående. Jag känner mig maktlös. Jag känner skuld. Jag vet inte hur jag ska skydda dem. Jag vet inte hur jag ska skydda mig själv och mitt mående. Det är fan skit detta.
Jag stör mig (vilket är en underdrift eftersom känslan snarast är ilska och maktlöshet) över detta nyuppvaknande för war mongers på alla sidor och ett totalt handfallet världssamfund som mest bara tittar på från avstånd och rustar upp sina egna styrkor hemmavid när de civila offren räknas i stora tal där på avstånd.

Kan inte bara någon säga Stopp.
 
En granne var kvar i tvättstugan och pratade om att han egentligen behövde torka men jag fick säga att då kommer han inte in för vi har elektroniska lås. Tja... Vad händer då mig när jag ska sätta igång tumlare någon h senare? "Ingen behörighet", springer in för att kolla och då är min elektroniska bokning borta?! Någon annan hade även hunnit boka den. Kommer fram till kundtjänst snabb men ser då hur någon går in i tvättstugan så flyger fram över slasket i hiskelig fart. Gullig person så jag får tumla och hon ställer upp dörren in. Då glömmer jag tydligen i allt kaos med även blinkande taklampa att starta ena tumlaren... :arghh: Handduken som jag skulle använda strax vid duschen :cry:
Ibland är jag glad att vi har en gammal tvättstuga på gården som öppnas med vanlig nyckel och bokas på papper. Har inte upplevt problem där på 10 år.
 
Min växtbelysning är förkommen. Vi vet nog var men det kräver arkeologisk undersökning av förråd som ingen av oss har tid md.
Behöver den, så det blir långresa till större stad för att fixa.

Det har det goda med sig att jag får tillfälle att skaffa sånt som inte finns i min nära stad. Många butiker.
 
Frågan, vem är din man?
Varför utgår folk från att jag har en man? Visst det är normen, men det finns ju en hel del folk som lever utan partner. Eller så hade jag ju kunnat ha en fru.
Antar att det är ett småstadsproblem, folk tycker väl att de kan placera mig bättre om de vet vem jag är släkt med och vem jag är gift med.
 
Folk med FOMO.

Försöker ordna en väldigt informell grej med några bekanta där 1 person inte kan hitta ett datum öht för det finns alltid något annat som kanske händer samtidigt som hen eventuellt kommer att vilja gå på.

Personen kan inte heller klart ut säga att vi andra kan bestämma en dag och så hakar hen på om hen kan. Så nu ska det bestämmas, avbokas och bestämmas igen.
 
Folk med FOMO.

Försöker ordna en väldigt informell grej med några bekanta där 1 person inte kan hitta ett datum öht för det finns alltid något annat som kanske händer samtidigt som hen eventuellt kommer att vilja gå på.

Personen kan inte heller klart ut säga att vi andra kan bestämma en dag och så hakar hen på om hen kan. Så nu ska det bestämmas, avbokas och bestämmas igen.
När det gäller såna människor bestämms det bara och så får de komma om de vill och kan.
 
Folk med FOMO.

Försöker ordna en väldigt informell grej med några bekanta där 1 person inte kan hitta ett datum öht för det finns alltid något annat som kanske händer samtidigt som hen eventuellt kommer att vilja gå på.

Personen kan inte heller klart ut säga att vi andra kan bestämma en dag och så hakar hen på om hen kan. Så nu ska det bestämmas, avbokas och bestämmas igen.
FOMO?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 123
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 103
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp