Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är med i matgrupper typ 90% bara för allt "drama"😅
Jag är med för mattips och inspiration. Blir så trött på människor som fördummar sig och låtsar inte förstå för att det råkar smyga in sig en särskrivning eller felstavning eller om ordet fläskytterfilé används eller någon som kallar bregott eller lätta för smör när man har det på mackan (vilket är från gammalt när man rent faktiskt hade just smör på mackan till mans) eller när någon berättar hur man ska göra carbonara på SITT sätt. Usch, tappar humöret ibland när det blir sådana diskussioner och så får man skrolla igenom kommentarer för att få något svar på en fråga från den som gjorde maten om tex vad som är i eller så.

Eller i en bakgrupp där så många skriver "Recept!" eller "Recept tack!". Lite artighet vore väl på sin plats i en grupp där admins går ut med att man inte måste lägga ut sina recept? Hade inte velat dela mitt recept med otrevliga människor på nätet när folk skriver så... Google is your friend liksom, gå till bibblan och låna "7 sorters kakor" eller något. ;)
 
Jag är med för mattips och inspiration. Blir så trött på människor som fördummar sig och låtsar inte förstå för att det råkar smyga in sig en särskrivning eller felstavning eller om ordet fläskytterfilé används eller någon som kallar bregott eller lätta för smör när man har det på mackan (vilket är från gammalt när man rent faktiskt hade just smör på mackan till mans) eller när någon berättar hur man ska göra carbonara på SITT sätt. Usch, tappar humöret ibland när det blir sådana diskussioner och så får man skrolla igenom kommentarer för att få något svar på en fråga från den som gjorde maten om tex vad som är i eller så.

Eller i en bakgrupp där så många skriver "Recept!" eller "Recept tack!". Lite artighet vore väl på sin plats i en grupp där admins går ut med att man inte måste lägga ut sina recept? Hade inte velat dela mitt recept med otrevliga människor på nätet när folk skriver så... Google is your friend liksom, gå till bibblan och låna "7 sorters kakor" eller något. ;)
Jag gick också med för inspiration, men det har blivit lite "gick med för inspiration, stannade för diskussionerna". Men jag kan helt hålla med om att det går överstyr, som alla kommentarerna om att det där skulle jag aldrig äta, sådär är inte äkta (bla bla) eller usch vad liten/stor portion...
 
Jag gick också med för inspiration, men det har blivit lite "gick med för inspiration, stannade för diskussionerna". Men jag kan helt hålla med om att det går överstyr, som alla kommentarerna om att det där skulle jag aldrig äta, sådär är inte äkta (bla bla) eller usch vad liten/stor portion...
Ja precis och spysmileysarna! Folk är fan inte kloka som de beter sig. Skulle aldrig våga lägga in något själv eftersom jag inte är så bra på matlagning, det skulle inte vara "godkänt" av folk....
 
Jag är med för mattips och inspiration. Blir så trött på människor som fördummar sig och låtsar inte förstå för att det råkar smyga in sig en särskrivning eller felstavning eller om ordet fläskytterfilé används eller någon som kallar bregott eller lätta för smör när man har det på mackan (vilket är från gammalt när man rent faktiskt hade just smör på mackan till mans) eller när någon berättar hur man ska göra carbonara på SITT sätt. Usch, tappar humöret ibland när det blir sådana diskussioner och så får man skrolla igenom kommentarer för att få något svar på en fråga från den som gjorde maten om tex vad som är i eller så.

Eller i en bakgrupp där så många skriver "Recept!" eller "Recept tack!". Lite artighet vore väl på sin plats i en grupp där admins går ut med att man inte måste lägga ut sina recept? Hade inte velat dela mitt recept med otrevliga människor på nätet när folk skriver så... Google is your friend liksom, gå till bibblan och låna "7 sorters kakor" eller något. ;)
Just när det gäller fläskytterfile så förstår jag dock att folk reagerar. Det finns ju ett vedertaget styckningsschema liksom och när man använder hittepånamn blir det märkligt.
Jag säger sällan något om det, men det stör mig absolut när jag ser det 😅
 
Jag stör mig på de förstärkta ljuden i sportsändningar. Både skidåkning där det är ett swisch/swosch ljud och nu även på hoppningen där varenda galoppsprång ekade ihop med flåsljud och höga klonk när en hov snuddade vid en bom. Som att sitta bredvid en människa som äter med öppen mun och smaskar högt. Vill. Inte. Höra
 
Just när det gäller fläskytterfile så förstår jag dock att folk reagerar. Det finns ju ett vedertaget styckningsschema liksom och när man använder hittepånamn blir det märkligt.
Jag säger sällan något om det, men det stör mig absolut när jag ser det 😅
Jo, jag håller med, jag stör mig också på olika saker, tex de som skriver "jag har gjort carbonara" och så har de hällt i grädde, svamp, ärtor, bacon osv, men grejen är att man inte behöver dra upp det till diskussion gång efter gång. Ofta är det samma personer också som ska rätta och dra igång långa diskussioner om rätters Enda Rätta Namn eller vad det nu kan vara. Det blir liksom så tröttsamt och störigt. Som vuxen tänker jag "stör dig och scrolla". Man måste inte kommentera och framför allt måste man inte skapa håninlägg efter håninlägg för att irritera carbonarapoliser osv. Men visst förstår jag störningarna på olika saker, bara inte dessa eviga reaktionerna som vuxna sysslar med.
 
Jo, jag förstår att det är normalt för vissa att säga så, annars hade personen inte sagt så. Det är ändå ett störningsmoment. Nu har jag sett avsnittet och stöter förhoppningsvis inte på det något mer...
Ville bara förtydliga eftersom merparten av det inlägget handlade om var mer av typen felaktigheter. :)
Sen finns även "hitta åt"...
 
Stör mig på alla inlägg på instagram med firandet av olika månadsdagar.
Det är bilder på bebisar som ”fyller månad” och det är gifta i 4 månader hit och 5 månader dit och det är hundvalpar som väger och mäter si och så varenda månad.
Det ska stylas och preppas och vara värsta photoshoot-grejen varenda månad. Snark!
Håller med! Är dessutom lite fascinerad över hur folk håller koll på sån detaljnivå. Jag måste kolla i vigselringen för att komma ihåg när vi gifte oss :o
 
Vad var fel? Merparten av mitt inlägg när det var något som stör mig, en åsikt?
Jag har inte sagt att något var fel.
Det var därför jag förtydligade att mitt inlägg endast var ett förtydligande. Inte någon åsikt eller värdering, vare sig av språkbruket eller åsikten om språkbruket.

Ville förtydliga att just den biten handlade om språkvariation, inte språkfel (som det eventuellt kunde uppfattas som i sammanhanget med det andra som nämndes i inlägget)
 
Jag har inte sagt att något var fel.
Det var därför jag förtydligade att mitt inlägg endast var ett förtydligande. Inte någon åsikt eller värdering, vare sig av språkbruket eller åsikten om språkbruket.

Ville förtydliga att just den biten handlade om språkvariation, inte språkfel (som det eventuellt kunde uppfattas som i sammanhanget med det andra som nämndes i inlägget)
Ah, ja för mig var det bara en störning oavsett hur rätt eller fel det kan vara språkligt. Lika mycket störning som när folk säger "i bak" eller "i fram" eller "i bakluckan" (mitt hatobjekt...) eller en massa andra saker som när jag är på det humöret, kan störa mig just då.
 
Ah, ja för mig var det bara en störning oavsett hur rätt eller fel det kan vara språkligt. Lika mycket störning som när folk säger "i bak" eller "i fram" eller "i bakluckan" (mitt hatobjekt...) eller en massa andra saker som när jag är på det humöret, kan störa mig just då.
Jag fattar inte ditt hatobjekt.. Om man har en grej i bakluckan har man väl en grej i bakluckan? Vad skulle det annars heta?Eller har jag helt missat sammanhanget?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp