Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju en gerbil, Klas, i behov av nytt hem med ny kompis. En hona vars syster vi fick ta bort som alltså behöver nytt sällskap då gerbiler är flockdjur.

Jag fick precis ett svar på min blocket-annons från någon med två hanar. Tydligen har den ena samma färg, den andra är svart och hen skulle kunna ha vår hona också skriver hen. Alltså, inget missförstånd utan hen har kopplat att Klas är en hona. Hen verkar dessutom tämligen ointresserad i annat än färgen.
Vad var det jag sa om låga tankar om djurägare någon sida tillbaka? :grin: Jag är inte ens förvånad, har dealat alldeles för mycket med smådjursägare genom åren för att kunna förvånas alls känns det som...

(Klas har dock ett nytt hem som väntar på henne, så allt är inte negativt! Hon åker med oss på roadtrip i slutet på mars :banana:)
 
Det blåser och har gjort hela dagen. Brr.
Altantaket skramlar och blåsten kyler huset.

Jag har knappt några vedpinnar kvar. Ska få mer mer ved senast måndag. Lite spännande att ransonera så de räcker hela helgen....

Less på det mesta. Mest vädret och att hunden inte vill göra ifrån sig ute. Jag har plockat korvar inne de senaste dagarna.
Det är inte lätt att vara runt 2kg tung i hård blåst. Lockar upenbarligen inte till att klämma ur sig nr 2 utomhus. Lyfta på benet går lyckligtvis bra.

Fruktansvärt irriterande men kan inte säga att jag inte förstår honom
Gnäll gnäll
 
Vem fan sätter tallrikarna i MITTEN av diskmaskinen 😂
Visa bifogad fil 139698
Kanske samma person som parkerade såhär för ett gäng år sen i Malmö? 😁
Screenshot_20240223_203124_Facebook.jpg
 
Att det verkar som min internetleverantör ska ha "servicefönster" 00-06 natt mot måndag.
Blir till att åka in till kontoret den natten.
Inte hela världen, men tappar en dryg timme hemma för att sitta helt ensam i en tom byggnad hela natten 😅.

Sen kan man ju störa sig på att jag bara råkade se det i deras driftinfo för internet strulade en stund ikväll. Sånt långt uppehåll hade de gärna fått skicka sms eller möjligen mail om.
 
Sjukt ont i sidan å jag behöver packa lägenhet, tvätta gardiner, skruva ner lite fler saker från väggarna och få bort det mesta av sladhållarna (inte allt idag men ska göra lite varje dag).

Å seriöst vad e det med folk å säga att jag måste packa tallrikarna? Tallrikar e sjukt lätt å packa. Glas å muggar e lite jobbiga men med tanke på att jag har silkespapper helt okej att pack å jag har sålt ivägg min stora glas samling så har inga massiva mängder kvar.
 
Känner mig jättedeppig. Kommer med största sannolikhet få flytta från stallet där jag stått i 17år och själva området har jag stått i över 25 år 😭 jag kommer bli själv och det är hopplöst att hitta nån som vill flytta in. Jag kommer få flytta till ett ställe med sämre hagar, utetid och ridvägar. Jag kan rida på mina gamla vägrar men det blir mycket längre dit. Kommer flytta tillbaka så fort tillfälle ges men det kan tyvärr ta en bra stund :( känner mej verkligen jätteledsen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 488
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 112
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp