Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plus har en buffert av sparpengar liggande ifall det skulle skita sig med det där att bli bjuden på mat och husrum...
Precis!
Jag tycker själv att jag är ganska bra på att skriva trams, så det ska nog gå :)
(Till hur många djurägare kan man månne skicka samma text utan att det finns risk för att två som känner varandra får samma? 🤔)
Nu har jag kanske rätt låga tankar om djurägare överlag men jag tror nog att du kan skicka samma sak till typ hälften utan att någon kommer fatta nånting. De kommer bara förundras över hur mycket deras djur har gemensamt och utbyta erfarenheter :D
Ytterligare en orsak till att aldrig någonsin flytta till Stockholm med andra ord. :cautious::wtf:

Alltså jag tycker ju att folk generellt ska få vara precis som de är, men att glorifiera någon slags luffarliv där man satsar på att parasitera på andra människor känns ju helt vrickat?! Liksom okej om han erbjudit sig att faktiskt arbeta för kost och logi dit han kom, men nej. Han satsar på att leva på andra medan hans eget sparkonto växer friskt? Men de pengarna vill han inte använda för han "Vill se hur långt han kan ta sig på människors välvilja." Som en fästing som lever på andra bara. :wtf:

Nä nu ska jag sluta spåra tråden. Men ni kan väl lova att om ni snubblar över en mupp i dreads som bonkar loss på en glorifierad kastrull så kan ni väl slänga en potatis eller två på honom bara av ren solidaritet? :rofl:
Precis! Och om han inte kallat sig hemlös. Jag spyr på just den där biten :yuck: :laugh:

Jag överväger faktiskt att sätta potatis i sommar. Ska se till att odla någon stor sort ;)
Där är han! :rofl:
 
Precis!

Nu har jag kanske rätt låga tankar om djurägare överlag men jag tror nog att du kan skicka samma sak till typ hälften utan att någon kommer fatta nånting. De kommer bara förundras över hur mycket deras djur har gemensamt och utbyta erfarenheter :D

Precis! Och om han inte kallat sig hemlös. Jag spyr på just den där biten :yuck: :laugh:

Jag överväger faktiskt att sätta potatis i sommar. Ska se till att odla någon stor sort ;)

Där är han! :rofl:
Han verkar finnas i praktiskt taget alla FB-grupper :rofl:
 
dutta lite nagellack på hemnyckeln?
Det har har jag gjort när det blivit för hopplöst.
Det skulle jag kanske kunnat göra. Smart. :D Jag har dom i två separata "knippor" i bandet. Men ändå lyckas jag ta fel oftare än rätt. Kanske får tydliggöra dom ytterligare på något vis.
Förr i tiden fannz det gummihattar i olika färger man kunde kränga på,
🤔 En sådan ska jag ha liggandes någonstans. Tror dock den är för "runda" nycklar och inte kantiga som jag har.
 
Prova att ha en nyckelknippa fylld med olika nycklar men många med samma utseende ;) (Det finns markeringar. En eller två små, stansade bokstäver. Inte så smidigt alltså.)
Avundas dig inte. Tydligen har jag ju problem med två. :angel:

Var mycket bättre med arbetsknippen jag hade förut. Då hade dom 3 nycklarna olika form så jag visste på det vilken som gick vart. En rund, en kantig och en halvkantig. :rofl:
 
Det skulle jag kanske kunnat göra. Smart. :D Jag har dom i två separata "knippor" i bandet. Men ändå lyckas jag ta fel oftare än rätt. Kanske får tydliggöra dom ytterligare på något vis.

🤔 En sådan ska jag ha liggandes någonstans. Tror dock den är för "runda" nycklar och inte kantiga som jag har.
På en tidigare arbetsnyckel skilde jag de två åt med en genomskinlig plupp på ena nyckeln. En sådan jag fått att sätta på tangentbordet för att hitta vissa tangenter. Tror de finns på Clas Olsson att köpa.

https://www.clasohlson.com/se/Antiglid--och-ljuddampande-knopp/p/21-2865
 
Ytterligare en orsak till att aldrig någonsin flytta till Stockholm med andra ord. :cautious::wtf:

Alltså jag tycker ju att folk generellt ska få vara precis som de är, men att glorifiera någon slags luffarliv där man satsar på att parasitera på andra människor känns ju helt vrickat?! Liksom okej om han erbjudit sig att faktiskt arbeta för kost och logi dit han kom, men nej. Han satsar på att leva på andra medan hans eget sparkonto växer friskt? Men de pengarna vill han inte använda för han "Vill se hur långt han kan ta sig på människors välvilja." Som en fästing som lever på andra bara. :wtf:

Nä nu ska jag sluta spåra tråden. Men ni kan väl lova att om ni snubblar över en mupp i dreads som bonkar loss på en glorifierad kastrull så kan ni väl slänga en potatis eller två på honom bara av ren solidaritet? :rofl:
Har folk välvilja (vilket de har) så finns det just nu mängder av människor som verkligen behöver hjälp... Ukraina, Syrien, Gaza, Västbanken, Israel, Jemen, Haiti, Ryssland (även om du bor i fel land kan du personligen både behöva och förtjäna hjälp). Alla stackars jävlar som försöker ta sig till EU och USA för att kunna tjäna pengar och överleva. Alla som försöker överleva i det här landet på 71 kr om dagen.

Sådana här muppar är verkligen ett störningsmoment. Men nu har jag tänkt mig så långt att det inte ens är roligt längre :sorry:
 
När JAG får surt från kund att inte det återkopplats tillräckligt snabbt att maskinen måste till verkstad. JAG tog reda på vad som hänt och återkopplade i princip direkt efter jag fått frågan.
Att vår servicetekniker inte kan få in i skallen att DE ska ringa kunden så fort de är klara på platsen det är inte mitt jävla ansvarsområde, det ligger på min chef.
 
Jag stör mig på blåsta människor. Inte de som liksom alla andra bara är lite korkade ibland. Utan de som är riktigt, riktigt totalt blåsta! Som killen i artikeln på SVT Nyheter: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mathias-har-haft-gonorre-och-klamydia-fem-ganger

Han har haft gonorré tre gånger och klamydia två gånger! I inslaget skrattar han åt det och tycker att hans journal är "festlig". Han säger att han blir förvånad varje gång. Han säger också att han använder kondom bara varannan gång men att han absolut gör en riskkalkyl. Hur blåst får man vara egentligen? Han bjuder in SVTs reporter att filma i hans sovrum och säger "Det är här gonorré happens, så att säga" med ett flin...

Jag är SÅÅ glad att jag är gift sen många år tillbaka så jag slipper hålla på att dejta nu!
 
Jag stör mig på blåsta människor. Inte de som liksom alla andra bara är lite korkade ibland. Utan de som är riktigt, riktigt totalt blåsta! Som killen i artikeln på SVT Nyheter: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mathias-har-haft-gonorre-och-klamydia-fem-ganger

Han har haft gonorré tre gånger och klamydia två gånger! I inslaget skrattar han åt det och tycker att hans journal är "festlig". Han säger att han blir förvånad varje gång. Han säger också att han använder kondom bara varannan gång men att han absolut gör en riskkalkyl. Hur blåst får man vara egentligen? Han bjuder in SVTs reporter att filma i hans sovrum och säger "Det är här gonorré happens, så att säga" med ett flin...

Jag är SÅÅ glad att jag är gift sen många år tillbaka så jag slipper hålla på att dejta nu!
Jag stör mig nästan mer på överläkarens kommentar... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 885
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 158
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp