Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
I huset jag bodde i var hallen 1x2 m och där var trappa, toadörr, dörr till vardagsrummet, ytterdörr, dörr till ett sovrum... Fanns inte ens plats att ställa en skohylla eller hänga jackor.
 
Jag och sambon har röjt lite i hallen och kastat diverse saker, gamla skor etc.
Nu kollar jag på inspirationsbilder med hallinredning, för vi behöver något bättre system med förvaring av hundens grejer. MEN!
"Så inreder du din lilla hall".
"För den lilla hallen." Bla bla bla.
Och så är det bilder på en hall som är minst dubbelt så stor som våran och är så långt ifrån liten man kan komma. :mad:
Jag vill se bilder på förvaring i en liten hall, som ÄR en liten hall!
Pinterest är kanonbra för riktig inredningsinspiration. Du kan behöva experimentera lite med ordkombinationer (entryway, mudroom, front entry… och design, organise, ideas, inspo… och tiny, small osv.) men man brukar kunna hitta väldigt mycket idéer!
 
Nu stör jag mig på idioter på Facebook! :rage:

Min "adopterade lillasyster" har startat upp ett företag för hundrastning och verksamheten är godkänd av länsstyrelsen etc. Nu försöker hon göra lite reklam för sig i lokala grupper så folk får upp ögonen för henne.
En tant skrev några svar om att "va? Ta betalat för att passa hundar? Det gör jag gratis. Haha, ska kanske börja ta betalt så kan jag bli RIK!"

Håll tyst!
Varför inte stötta en ung tjej i sitt nystartade (och fullt godkända) företag? Heja på att det finns ungdomar som vill ta steget att starta eget?
Dessutom finns det troligtvis ett hyfsat kundunderlag här då det är en pendlarort och de få hunddagis som finns ligger en bra bit utanför byn.
Tant kanske behöver få förklarat för sig att man får vad man betalar för kvalitetsmässigt :angel:

Själv är jag tydligen för dyr när jag inte åker till andra sidan stan och rastar hund för 50/75 spänn. Då upphör hunden att vara mitt bekymmer också 🤷‍♀️
 
Tant kanske behöver få förklarat för sig att man får vad man betalar för kvalitetsmässigt :angel:

Själv är jag tydligen för dyr när jag inte åker till andra sidan stan och rastar hund för 50/75 spänn. Då upphör hunden att vara mitt bekymmer också 🤷‍♀️
Tant fick veta hut. :angel:
Jag fick inget svar. Jag frågade om hon också har relevant utbildning, företag med F-skatt, ansvarsförsäkring samt är godkänd av länsstyrelsen.
Passade på att tala om för henne att det är väldigt svårt att bli rik på att jobba med djur. ;)
 
Eller hemmapulare tänker på att det behövs förvaring i ett hus :meh:
Som i mitt...
Nä det är konstigt, det där! Jag är glad att vi har ett förråd i garaget (som iofs också används som förråd pga någon nöt har satt stolpar ivägen för att ens kunna köra in med en normalstor bil, men är utan värme).
Inne i huset är det väldigt dåligt med förvaring. Eller plats till att skapa förvaringsmöjligheter. Vem behöver förvaring, liksom? Ett par skor, en jacka och så ha tandborsten i munnen. Typ.
 
Nu stör jag mig på idioter på Facebook! :rage:

Min "adopterade lillasyster" har startat upp ett företag för hundrastning och verksamheten är godkänd av länsstyrelsen etc. Nu försöker hon göra lite reklam för sig i lokala grupper så folk får upp ögonen för henne.
En tant skrev några svar om att "va? Ta betalat för att passa hundar? Det gör jag gratis. Haha, ska kanske börja ta betalt så kan jag bli RIK!"

Håll tyst!
Varför inte stötta en ung tjej i sitt nystartade (och fullt godkända) företag? Heja på att det finns ungdomar som vill ta steget att starta eget?
Dessutom finns det troligtvis ett hyfsat kundunderlag här då det är en pendlarort och de få hunddagis som finns ligger en bra bit utanför byn.
Jag skämdes här om året då en släkting kräkte ur sig något liknande till en ung tjej som var fotograf. Hon var jätteskicklig och visade upp ett galleri härliga bilder, men nej, man kan ju bättre själv... :bag: Och nej, fotografer skor sig inte på att få använda folks barn som modeller, det är liksom normalt att visa upp sitt eget arbete på nätet och ta betalt av kunden.
 
Jag skämdes här om året då en släkting kräkte ur sig något liknande till en ung tjej som var fotograf. Hon var jätteskicklig och visade upp ett galleri härliga bilder, men nej, man kan ju bättre själv... :bag: Och nej, fotografer skor sig inte på att få använda folks barn som modeller, det är liksom normalt att visa upp sitt eget arbete på nätet och ta betalt av kunden.
Hjälp... 🤦🏻‍♀️ En del förstår inte hur pinsamma de är!
 
Att vara atopiker. Faaan vad störigt det är när kroppen är känslig för typ allt. Kall luft är livsfarligt tycker min kropp. Astma + blir snabbt knallröd om kinderna, får utslag och kliar/bultar i flera timmar efteråt. Och när klådan lagt sig så är jag så torr att ansiktet typ ramlar av. Känner lite att det finns SÅ många människor som hatar att vara ute, kunde inte någon av dem fått de här besvären istället för jag som gärna är utomhus i timmar varje dag?
 
Tvättat ansiktet och tagit på mig min vanliga kräm. Det brukar kännas skönt i vanliga fall men nu svider det så det bränns! Aj aj skulle inte tvättat ansiktet nu
 
Att vara atopiker. Faaan vad störigt det är när kroppen är känslig för typ allt. Kall luft är livsfarligt tycker min kropp. Astma + blir snabbt knallröd om kinderna, får utslag och kliar/bultar i flera timmar efteråt. Och när klådan lagt sig så är jag så torr att ansiktet typ ramlar av. Känner lite att det finns SÅ många människor som hatar att vara ute, kunde inte någon av dem fått de här besvären istället för jag som gärna är utomhus i timmar varje dag?
Fy vad hemskt det låter!
Jag har också känslig hy nu på vintern när det är så ihållande kallt. Men får inga direkta utslag men blir väldigt röd ibland och som nu att det svider efter ansiktstvätt
 
Att vara atopiker. Faaan vad störigt det är när kroppen är känslig för typ allt. Kall luft är livsfarligt tycker min kropp. Astma + blir snabbt knallröd om kinderna, får utslag och kliar/bultar i flera timmar efteråt. Och när klådan lagt sig så är jag så torr att ansiktet typ ramlar av. Känner lite att det finns SÅ många människor som hatar att vara ute, kunde inte någon av dem fått de här besvären istället för jag som gärna är utomhus i timmar varje dag?
Ja det är SÅ STÖRIGT. Ett evigt smörjande, sommar som vinter.
Ryser när jag ser maken klä sig rakt efter en dusch; då ska man ju smörja in hela kroppen för att inte klia ihjäl sig pga torr hud.

Vaknar ibland av att det KLIAR.

Har du köldurtikaria när kyla är så jobbigt för dig?
 
Jag vill sova. Jag kan inte somna. Blev less på att vrida mig. En kopp varm mjölk och sen nytt försök. Skall till jobbet imorgon efter att ha jobbat hemifrån /varit ledig sen 21 december, så det är väl det i kombo med något annat antar jag. Maken snarkar. Vill kväva honom med en kudde. Bäst att låta bli 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 454
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 110
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 643
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 036
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp