Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och sambon har röjt lite i hallen och kastat diverse saker, gamla skor etc.
Nu kollar jag på inspirationsbilder med hallinredning, för vi behöver något bättre system med förvaring av hundens grejer. MEN!
"Så inreder du din lilla hall".
"För den lilla hallen." Bla bla bla.
Och så är det bilder på en hall som är minst dubbelt så stor som våran och är så långt ifrån liten man kan komma. :mad:
Jag vill se bilder på förvaring i en liten hall, som ÄR en liten hall!
Ja!!! Exakt detta stör jag mig också på. Vår hall är också liten på riktigt så jag är gärna med i klubben :D
 
Stör mig på halldiskussionen, tycker den kan få en egen tråd. :cautious:

Stör mig även på att jag köpt två stickade tröjor till lille Skrutt och hittade inte någon nu när vi skulle åka till veterinären. Tur att jag haft bilbatteriet på laddning så vi kom iväg och att jag kunde köra dieselvärmaren så det var varmt i bilen när vi skulle åka.
 
Ja det är SÅ STÖRIGT. Ett evigt smörjande, sommar som vinter.
Ryser när jag ser maken klä sig rakt efter en dusch; då ska man ju smörja in hela kroppen för att inte klia ihjäl sig pga torr hud.

Vaknar ibland av att det KLIAR.

Har du köldurtikaria när kyla är så jobbigt för dig?
I princip hela livet har jag haft fet hud som ,klarat sig utan att bli vare sig torr eller jättefet. Den har klarat sig själv.

Senaste åren har jag blivit torr! Har det itne i ryggmärgen att jag behöver smörja mig så jag märker det först när det känns.
Antingen kliande torrt eller sprucka fingertoppar och hälar. Eller bägge delar.

Men kan väl säga att hudkrämskontot ökat :D
 
Just nu är jag lite butter på tradera. La ett prisförslag på en vara och det blev accepterat. Såg bra ut och texten var en kopia från den officiella varan och det står att det är äkta. Säljaren var väldigt på att jag ska betala så skickar han direkt. Då granskade jag bilderna noga och ser att det är en billig kina-kopia. Kontaktar Tradera och de säger att den annonsen är anmäld och ska granskas av deras Security-team. Men jag ska betala varan, och ett extra köpskydd för att kunna göra en dispute och ha chans att få mina pengar tillbaka. Om säljaren då inte då går med på att avbryta köpet. Han bedyrar att den är äkta. Så sitter här och hoppas på att han avbryter köpet när jag ställer lite frågor angående skillnaden på förpackningarna. 😡
 
Ja det är SÅ STÖRIGT. Ett evigt smörjande, sommar som vinter.
Ryser när jag ser maken klä sig rakt efter en dusch; då ska man ju smörja in hela kroppen för att inte klia ihjäl sig pga torr hud.

Vaknar ibland av att det KLIAR.

Har du köldurtikaria när kyla är så jobbigt för dig?
Vet inte om det kan vara köldurtikaria eftersom det slutar blossa och klia först typ 12–18 timmar senare… som jag förstår det ska köldurtikaria innebära att det blir bättre redan inom ett par timmar. Men jag ska ta upp det med min läkare nästa gång, och be om kortisonkräm till ansiktet.
 
Man gripen misstänkt för att ha mördat sitt barn idag. Just att han är gripen stör jag mig såklart inte på, men att en förälder kan med att ha ihjäl sitt eget barn? :cry::rage:

Av någon anledning stör jag mig ÄNNU mer på det fenomenet sedan jag fick reda på att jag själv inte kan få barn. Någon sjuk tanke på att det är orättvist att såna vidriga typer får ha barn, men inte jag.
Och det skäms jag över och stör mig på. Att jag ens tänker såna tankar. :bag:
 
Just nu är jag lite butter på tradera. La ett prisförslag på en vara och det blev accepterat. Såg bra ut och texten var en kopia från den officiella varan och det står att det är äkta. Säljaren var väldigt på att jag ska betala så skickar han direkt. Då granskade jag bilderna noga och ser att det är en billig kina-kopia. Kontaktar Tradera och de säger att den annonsen är anmäld och ska granskas av deras Security-team. Men jag ska betala varan, och ett extra köpskydd för att kunna göra en dispute och ha chans att få mina pengar tillbaka. Om säljaren då inte då går med på att avbryta köpet. Han bedyrar att den är äkta. Så sitter här och hoppas på att han avbryter köpet när jag ställer lite frågor angående skillnaden på förpackningarna. 😡
Uppdatering. Pratade med en annan på chatten hos tradera som ba: Betala inte! Det kan vi se är en varumärkeskopia. Kontakta säljaren och säg att du inte kommer betala. Sen om du får ett dåligt omdöme så tar vi bort det.

Tänk om hon imorse kunde varit lika smidig så hade man inte behövt sura halva dagen
 
Man gripen misstänkt för att ha mördat sitt barn idag. Just att han är gripen stör jag mig såklart inte på, men att en förälder kan med att ha ihjäl sitt eget barn? :cry::rage:

Av någon anledning stör jag mig ÄNNU mer på det fenomenet sedan jag fick reda på att jag själv inte kan få barn. Någon sjuk tanke på att det är orättvist att såna vidriga typer får ha barn, men inte jag.
Och det skäms jag över och stör mig på. Att jag ens tänker såna tankar. :bag:

Det kommer många svåra tankar när en får veta att en inte kan få barn... :( även sådana tankar som kanske inte känns helt "rumsrena" eller hur en ska beskriva dem. Det är helt ok att ha dem :heart

*stor kram om du vill ha*
 
Man gripen misstänkt för att ha mördat sitt barn idag. Just att han är gripen stör jag mig såklart inte på, men att en förälder kan med att ha ihjäl sitt eget barn? :cry::rage:

Av någon anledning stör jag mig ÄNNU mer på det fenomenet sedan jag fick reda på att jag själv inte kan få barn. Någon sjuk tanke på att det är orättvist att såna vidriga typer får ha barn, men inte jag.
Och det skäms jag över och stör mig på. Att jag ens tänker såna tankar. :bag:
Tycker att det är en väldigt rimlig tanke! Det är ta mig fan inte rättvist!
 
Postjääää-
Två paket lämnas in samtidigt. Det tar tre vardagar för dom att gå iväg från ombudet. Ett paket ska 60 mil söderut, det andra åtta mil norrut. Båda skickas 30 mil söderut. Idag, sex dagar efter inlämning, är det södergående paketet -nästan- framme. Typ två mil från slutstation. Norrgående paket är fortfarande 30 mil söderut. 🙃 "Två vardagars leveranstid" lol 💀
 
Jag funderar på ett lite större inköp, och begav mig till en lokal affär för att titta och fundera och kanske bolla lite med en försäljare.
Försäljaren råkade vara pappa till dotterns klasskompis, visste inte att han jobbar där. Vilket inte hade varit ett problem, om det inte varit så att karln alltid gett mig kalla kårar. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, han gör inget konstigt, han säger inget konstigt, men ändå får jag i närheten av honom en känsla av att jag ska springa därifrån, fort :crazy:

Så jag tittade lite hastigt, och tackade för mig.
Och sitter nu hemma och känner mig löjlig och undrar hur jag ska göra. Gå dit på nytt och hoppas att han inte jobbar då? Beställa på nätet utan att ha bollat och frågat? Sluta vara fånig och prata med den här människan trots att det känns olustigt? Skita i inköpet?

Jag brukar inte ha problem med folk på det här viset :meh:
 
Jag funderar på ett lite större inköp, och begav mig till en lokal affär för att titta och fundera och kanske bolla lite med en försäljare.
Försäljaren råkade vara pappa till dotterns klasskompis, visste inte att han jobbar där. Vilket inte hade varit ett problem, om det inte varit så att karln alltid gett mig kalla kårar. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, han gör inget konstigt, han säger inget konstigt, men ändå får jag i närheten av honom en känsla av att jag ska springa därifrån, fort :crazy:

Så jag tittade lite hastigt, och tackade för mig.
Och sitter nu hemma och känner mig löjlig och undrar hur jag ska göra. Gå dit på nytt och hoppas att han inte jobbar då? Beställa på nätet utan att ha bollat och frågat? Sluta vara fånig och prata med den här människan trots att det känns olustigt? Skita i inköpet?

Jag brukar inte ha problem med folk på det här viset :meh:
Vissa drar man bara inte jämnt med
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 638
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 036
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp