Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på ett lite större inköp, och begav mig till en lokal affär för att titta och fundera och kanske bolla lite med en försäljare.
Försäljaren råkade vara pappa till dotterns klasskompis, visste inte att han jobbar där. Vilket inte hade varit ett problem, om det inte varit så att karln alltid gett mig kalla kårar. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, han gör inget konstigt, han säger inget konstigt, men ändå får jag i närheten av honom en känsla av att jag ska springa därifrån, fort :crazy:

Så jag tittade lite hastigt, och tackade för mig.
Och sitter nu hemma och känner mig löjlig och undrar hur jag ska göra. Gå dit på nytt och hoppas att han inte jobbar då? Beställa på nätet utan att ha bollat och frågat? Sluta vara fånig och prata med den här människan trots att det känns olustigt? Skita i inköpet?

Jag brukar inte ha problem med folk på det här viset :meh:
En sån stark magkänsla har sällan fel.
 
Alltså. Kära kattskrälle. Han är (.sannolikt) 14 år och bestämd. Men fortfarande vild. Han sover i soffan i vardagsrummet på nätterna. Men gör utflykter eftersom saker flyttar på sig.

Men gårdagsnattens bravader tar nog priset.
Hade starinljus tänt på köksbordet och släckte när jag ätit klart. Till frukosten tänkte jag tända ljuset. Det var borta!
Inte på golvet som tidningar och servetter. Eller skorpor...

Borta, helt borta. Var i hela har du gjort av ett halvt stearinljus, kattskrälle? :D
 
Alltså. Kära kattskrälle. Han är (.sannolikt) 14 år och bestämd. Men fortfarande vild. Han sover i soffan i vardagsrummet på nätterna. Men gör utflykter eftersom saker flyttar på sig.

Men gårdagsnattens bravader tar nog priset.
Hade starinljus tänt på köksbordet och släckte när jag ätit klart. Till frukosten tänkte jag tända ljuset. Det var borta!
Inte på golvet som tidningar och servetter. Eller skorpor...

Borta, helt borta. Var i hela har du gjort av ett halvt stearinljus, kattskrälle? :D
Ätit det :nailbiting: 😬 ?!?!
 
Alltså. Kära kattskrälle. Han är (.sannolikt) 14 år och bestämd. Men fortfarande vild. Han sover i soffan i vardagsrummet på nätterna. Men gör utflykter eftersom saker flyttar på sig.

Men gårdagsnattens bravader tar nog priset.
Hade starinljus tänt på köksbordet och släckte när jag ätit klart. Till frukosten tänkte jag tända ljuset. Det var borta!
Inte på golvet som tidningar och servetter. Eller skorpor...

Borta, helt borta. Var i hela har du gjort av ett halvt stearinljus, kattskrälle? :D
Jag är av med en sax som jag hade i min syhörna. Har starka misstankar riktade mot katten... :cautious: Fast jag ska inte sticka under stolen med att det även skulle kunna vara jag som lagt saxen på något "bra" ställe :angel:
 
Alltså. Kära kattskrälle. Han är (.sannolikt) 14 år och bestämd. Men fortfarande vild. Han sover i soffan i vardagsrummet på nätterna. Men gör utflykter eftersom saker flyttar på sig.

Men gårdagsnattens bravader tar nog priset.
Hade starinljus tänt på köksbordet och släckte när jag ätit klart. Till frukosten tänkte jag tända ljuset. Det var borta!
Inte på golvet som tidningar och servetter. Eller skorpor...

Borta, helt borta. Var i hela har du gjort av ett halvt stearinljus, kattskrälle? :D
Kan en tvåårig minimänniska lyckas gömma undan ett saltkar, ett Jesusbarn och en åsna från en julkrubba samt en ögonbrynspenna inom loppet av några veckor är ett ljus ingen match för en katt tänker jag :D
 
Man gripen misstänkt för att ha mördat sitt barn idag. Just att han är gripen stör jag mig såklart inte på, men att en förälder kan med att ha ihjäl sitt eget barn? :cry::rage:

Av någon anledning stör jag mig ÄNNU mer på det fenomenet sedan jag fick reda på att jag själv inte kan få barn. Någon sjuk tanke på att det är orättvist att såna vidriga typer får ha barn, men inte jag.
Och det skäms jag över och stör mig på. Att jag ens tänker såna tankar. :bag:
Jag tänker också såna tankar, att du borde ha fått barn och inte vidriga typer. Det är vedervärdigt att världen får vara så orättvis.
 
För er som funderat är avloppet fixat nu av snälla fastighetsskötare :up:

En ny störning. Ska lägga ut en större summa pengar på, vi kan kalla det nöje. Ska unna mig. Vad händer?
Bilen vill ha service.
Fick också en tid till tandläkaren.
:grin:
Det är ju så typiskt. Det enda positiva är väl kanske att du inte (väl?) har hunnit lägga pengarna på det roliga ännu, utan har pengarna kvar till dina tråkiga måsten. Jag VÅGAR nästan inte spendera pengar på något roligt längre för nog sjutton går spisen sönder, eller så händer det något med vattenfiltret, eller så blir ett djur sjukt, eller så brakar bilen ihop...eller, eller, eller.... :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
485
· Visningar
24 244
Senast: mysboll
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 638
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 036
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp