Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns störigt att jag som patient ska rätta sådana ändå viktiga felaktigheter i min journal.
Lycka till med att få till en rättelse
Jag fick det inte
Man kan ju tycka det, men inget får ändras/tas bort i en journal hur fel det än är (jo det går, men verkar vara en krånglig, lång, byråkratisk väg som sällan leder i mål), så en rättelse är det bästa man kan hoppas på.Jag tror att det vore bra för dom och deras utredning om detta blir rätt Så hyser ändå viss förhoppning. Snackade med min läkar-släkting som annars skulle försöka lösa det.
Men ja oehört störigt onekligen!
Man kan ju tycka det, men inget får ändras/tas bort i en journal hur fel det än är (jo det går, men verkar vara en krånglig, lång, byråkratisk väg som sällan leder i mål), så en rättelse är det bästa man kan hoppas på.
Märkligt. De har skrivit att jag har genomfört en gastroskopi UA. Det stämmer inte alls. Jag har däremot enligt CT en tumör/påväxt i magsäcken och är därför remitterad till gastroskopi (som ska vara akut-flaggad givet fynden). Dvs jag har INTE gjort en gastroskopi och NÄR jag gör den lär den garanterat inte vara ua
Lär nog bli en rättelse och en tydligt sådan kan man tänka sig.
rullade trafiken igång sen?Bönderna protesterade mot regeringen igår och blockerade vägen i 60 minuter. Jag klagade på FB och då kom min kusin direkt och jämförde med dem som fastnade i Skåne. Om någon enda person har det värre än dig så får du inte klaga? Böndernas protest slår ju mot fel personer. Satt bakom en polsk lastbil och varken han eller jag kan påverka den tyska regeringen.
Det strejkas över hela Tyskland. Trafiken släpptes fram efter en timme. Polisen var på plats så bönderna fick tydligen stoppa trafiken.rullade trafiken igång sen?
Jag trodde det var totalstopp?
Är det fler strejker på gång i Tyskland
Det blir inte sällan fel i journaler. Mankan hitta de mest konstiga sakern när man läser.Jag tänker att det är ju slarvigt att skriva "har genomgått gastroskopi ua" på en patient som har röntgenfynd och remiss till sagda undersökning pga dessa fynd Och även om de nu har förmågan att se in i framtiden så lär delen med "utan anmärkning" ej vara korrekt
Det blir inte sällan fel i journaler. Mankan hitta de mest konstiga sakern när man läser.
Mestadels gör det inget men i ditt fall kan det ju vara riktigt illa.
För egen del så har jag noterat att jag dricker en flaska vin i veckan (tänk om jag kunde det ) samt en vikt innan transplantation som jag inte haft sedan jag var runt 15....
På det stora hela betydelselöst.
Men att notera en viktig undersökning som genomförd!!
Det kan bara bli för mycketDet var för lite lakrits i min gott & blandat!!!
Det är något fel då. Im det inte är den söta du menar av dem är det alltid för mycket.Det var för lite lakrits i min gott & blandat!!!
Det är något fel då. Im det inte är den söta du menar av dem är det alltid för mycket.
Ja och är det för lite lakrits är det fel. Mvh vill h mycket lakrits fast icke de söta... haha alltså sötlakritsen den är äcklig.Orginalpåsen!
Ja och är det för lite lakrits är det fel. Mvh vill h mycket lakrits fast icke de söta... haha alltså sötlakritsen den är äcklig.