Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dumma frågor förtjänar dumma svar.Att alla Män i min närhet förr eller senare frågar vad jag ska göra för operationer.
Och jag har inga roliga svar att ge.
Kör på Magdalena Ribbings? "Varför undrar du det?" och sen "Jaha." så får deras säkert superduperbraiga svar däremellan bara hänga kvar i luften medan du kan lägga märke till hur mycket de har vett att skämmas.Att alla Män i min närhet förr eller senare frågar vad jag ska göra för operationer.
Och jag har inga roliga svar att ge.
Man kan ju tycka det, men inget får ändras/tas bort i en journal hur fel det än är (jo det går, men verkar vara en krånglig, lång, byråkratisk väg som sällan leder i mål), så en rättelse är det bästa man kan hoppas på.
Vill bara meddela att verksamhetschef nu hörde av sig, bad om ursäkt och meddelade att journalanteckningen omgående skulle rättas.
EDIT: Och nu är den ändrad av läkaren. Minst sagt snabbt jobbat!
Strålande
Den är alltså ändrad, ingen separat "rättelse"! Så det går alltså att ändra i vidimerade journalanteckningar!
Kommer dock inte begära ändring av "patienten dricker inte alkohol" utan jag stannar här!
Skillnaden kanske är att du har en och samma läkare som kan gå in i sina egna anteckningar
Här är det ju en ny nästan varje gång och det svar jag fick om att de inte får ändra kanske bara utgår från det scenariot även om formuleringen var att ändringsförbudet är allmänt gällande.
Nåja, viktigast är ju att det är korrekt i din journal nu
då ringer man i ber om en recept förnyelseStör mig på att läkaren satt en månads intervall på att hämta ut mina antipsykotiska när de bara räcker i 18 dagar.
då ringer man i ber om en recept förnyelse
Antagligen utan att själv märka det.Stör mig på att läkaren satt en månads intervall på att hämta ut mina antipsykotiska när de bara räcker i 18 dagar.