Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har de senaste veckorna lärt upp 2 personer på jobbet.
Den ena har jobbat hos oss i hundra år ungefär, men ska nu få andra uppgifter. Han virrar mest runt, försvinner ungefär en gång i kvarten till maskinen där han jobbade tidigare, står någonstans och snackar strunt med folk, och frågar femtielva gånger hur nu detta eller detta skulle göras.

Den andra har jag inget gemensamt språk med. Men tack vare google translate och något slags hemgjort teckenspråk så går det bra ändå. Ända tills idag. Nu verkar han tycka att han kan det här (en grej vi gör för andra gången), och börjar skynda sig, stressa, slarva, och göra en hel massa fel som jag inte hinner gripa in i då han far omkring med sådan fart. Så saker far i golvet och blir förstörda.

Hade varit lättare att hålla reda på en näve loppor än dessa två.

Jag förstår att lärare ofta känner sig utslitna efter skolåret.
 
Jag har de senaste veckorna lärt upp 2 personer på jobbet.
Den ena har jobbat hos oss i hundra år ungefär, men ska nu få andra uppgifter. Han virrar mest runt, försvinner ungefär en gång i kvarten till maskinen där han jobbade tidigare, står någonstans och snackar strunt med folk, och frågar femtielva gånger hur nu detta eller detta skulle göras.

Den andra har jag inget gemensamt språk med. Men tack vare google translate och något slags hemgjort teckenspråk så går det bra ändå. Ända tills idag. Nu verkar han tycka att han kan det här (en grej vi gör för andra gången), och börjar skynda sig, stressa, slarva, och göra en hel massa fel som jag inte hinner gripa in i då han far omkring med sådan fart. Så saker far i golvet och blir förstörda.

Hade varit lättare att hålla reda på en näve loppor än dessa två.

Jag förstår att lärare ofta känner sig utslitna efter skolåret.
Jag vill inte lära upp nya alls
Ska åtminstone nämna det vid medarbetarsamtalet och hoppas jag slipper framöver
 
Varför är allt för långt på mig? Jag ser lite missbildad ut eftersom jag redan har taxben och tröjor och dylikt hänger till lite över knät. Jag gillar ju långa tröjor men det måste finnas ett bra medium.
 
Jag stör mig på att min make ska iväg över helgen… och nu har äldsta feber. Fantastiskt. Hatar att vara ensam hemma med barnen i flera dagar, och nu kan vi inte ens hitta på något mysigt utanför hemmet.

Hur gammalt är barnet? Kanske kan det barnet vara hemma i lugn och ro så kan du och övriga barn stöka runt någonstans? :)
 
Om barnet inte är allvarligt sjukt så ser jag inga som helst problem med det :) Är inte barnet vant att vara ensam hemma som frisk?
Jodå, ett par-tre timmar. Du har helt rätt, visst kan jag se till att hon har det bra och sedan ta ut lilla en sväng! Det ska jag göra.

Mina föräldrar erbjöd sig att ta ut jycken på några promenader under helgen i alla fall, varav minst en riktigt lång skogstur. Det kommer hjälpa otroligt mycket! De vill säkert roa lilla ett par timmar också om hon håller sig frisk. Det är så otroligt tacksamt att ha dem ett stenkast bort när sånt här händer.
 
Jodå, ett par-tre timmar. Du har helt rätt, visst kan jag se till att hon har det bra och sedan ta ut lilla en sväng! Det ska jag göra.

Mina föräldrar erbjöd sig att ta ut jycken på några promenader under helgen i alla fall, varav minst en riktigt lång skogstur. Det kommer hjälpa otroligt mycket! De vill säkert roa lilla ett par timmar också om hon håller sig frisk. Det är så otroligt tacksamt att ha dem ett stenkast bort när sånt här händer.

Kanon! Då löser det sig ju :)
Jag tänker att om barnet är sjukt är det kanske skönt med lite lugn och ro hemma. Ingen förälder och inga småsyskon som stör ;)
 
Har sagt ja till att hoppa in och ta hand om en grej imorgon, så att en annan kunde vara ledig. Uppgiften är inte SVÅR men det finns faktorer i den som gör att jag är nervös och allting känns jättejobbigt. Blä, låt det bli fredag lunch för då är morgonens jobbigheterna över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 633
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 033
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp