Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju så typiskt. Det enda positiva är väl kanske att du inte (väl?) har hunnit lägga pengarna på det roliga ännu, utan har pengarna kvar till dina tråkiga måsten. Jag VÅGAR nästan inte spendera pengar på något roligt längre för nog sjutton går spisen sönder, eller så händer det något med vattenfiltret, eller så blir ett djur sjukt, eller så brakar bilen ihop...eller, eller, eller.... :arghh:
Ja, alltid ska det jäklas!
Och nej, jag har inte lagt ut pengarna än men jag har ju råd med både och. Hade bara inte riktigt tänkt mig allt på en gång 🙄
 
Ögonmigrän à la

caleidoscopio(1).jpg


Sjukt störigt :meh:
 
Jag har precis hällt upp det sista i min sista säck med pon. Allt som finns i trakten är tokdyra minipåsar, så antingen får jag beställa basic-påsen från Amazon eller ta en roadtrip till Stockholm för storhandling :meh:
 
Jag har precis hällt upp det sista i min sista säck med pon. Allt som finns i trakten är tokdyra minipåsar, så antingen får jag beställa basic-påsen från Amazon eller ta en roadtrip till Stockholm för storhandling :meh:
Pressens opinionsnämnd?
Passiva optiska nätverk?
En social och vänlig familjehund med ett starkt och stabilt psyke?

Stör mig på att jag nog inte lyckades googla fram vad du snart har slut på.
 
Stör mig på mammas fd husläkare, skönt att han slutar, hoppas hon får någon bättre! :arghh:

Hon har så ont att hon gråter trots värktabletterna. Hon har fått en insomningstablett och två morfintabletter, utöver alvedon och gabapentin, inget hjälper. När jag pratade med honom på telefon före helgen och berättade hur ont hon har och att det värker i vänstra benet, hon har svårt att gå och är så svullen sedan ett halvår tillbaka att hon får märken av vanliga strumpor, stödstrumpor är bara att glömma. Jag får frågan vad han ska göra åt det? 😳:banghead: :rage:

Vad sägs om att göra ditt jävla jobb? Utred vad som är fel, skicka remisser, varför har hon så ont, varför är benen så svullna? Utred skiten istället för att skriva ut ännu mer piller! 🤬🤬🤬
 
Stör mig på mammas fd husläkare, skönt att han slutar, hoppas hon får någon bättre! :arghh:

Hon har så ont att hon gråter trots värktabletterna. Hon har fått en insomningstablett och två morfintabletter, utöver alvedon och gabapentin, inget hjälper. När jag pratade med honom på telefon före helgen och berättade hur ont hon har och att det värker i vänstra benet, hon har svårt att gå och är så svullen sedan ett halvår tillbaka att hon får märken av vanliga strumpor, stödstrumpor är bara att glömma. Jag får frågan vad han ska göra åt det? 😳:banghead: :rage:

Vad sägs om att göra ditt jävla jobb? Utred vad som är fel, skicka remisser, varför har hon så ont, varför är benen så svullna? Utred skiten istället för att skriva ut ännu mer piller! 🤬🤬🤬
Alltså ibland får jag känslan av att äldre kvinnor det lägger inte vården så mycket energi på :(
Min mamma har också fått kämpa för att få hjälp med sin smärta i ryggen doktorn tyckte hon skulle börja cykla O_o
 
Alltså ibland får jag känslan av att äldre kvinnor det lägger inte vården så mycket energi på :(
Min mamma har också fått kämpa för att få hjälp med sin smärta i ryggen doktorn tyckte hon skulle börja cykla O_o
Håller helt med.
Mamma har ramlat om och om igen och brutit sig både här och där, ingen utredning görs på varför hon ramlar. Nu senast slutade det med 2 frakturer i ryggen, efter 4 dagar på sjukhus skickades hon hem. Ingen rehab, inga hjälpmedel (jo, en rullator för utomhusbruk O_o ) eller någonting. Inte blir det bättre av att hon blåvägrar hemtjänst heller
 
Min kommun har lagt ett nytt organisationsträd, med resultatet att jag (och mina kollegor på motsvarande position) har förlorat alla behörigheter överallt. Kommer inte åt ett enda system förutom typ mailen.

Jättebra att inte komma åt personalsystem, schemafiler osv.
 
Alltså. Kära kattskrälle. Han är (.sannolikt) 14 år och bestämd. Men fortfarande vild. Han sover i soffan i vardagsrummet på nätterna. Men gör utflykter eftersom saker flyttar på sig.

Men gårdagsnattens bravader tar nog priset.
Hade starinljus tänt på köksbordet och släckte när jag ätit klart. Till frukosten tänkte jag tända ljuset. Det var borta!
Inte på golvet som tidningar och servetter. Eller skorpor...

Borta, helt borta. Var i hela har du gjort av ett halvt stearinljus, kattskrälle? :D
Undrar vad nästa bravad blir.
14-åringen är värre än nånsin,

Inatt lät det frånkattvinden som jag har bakom huvudänden på sängen. Hunden gick bananas. Vinden sträcker sig längs hela ytterväggen och har tre luckor/dörrar in. Ingen av dem är öppen men de är lite svåra att stänga helt. Öppen hade ingen varit på nån vecka eller så.

Till slut lät det som om nån försökte vålda sig ut. Så jag öppnade luckan i nästa rum.(så hunden inte skulle starta kattjakt) och ut for raket.

Så HUR, hur tog han sig in dit. De är ingen liten kisse, han är stor. Och har lirkat upp en lucka, som åkt igen efter honom, I sovrummet står en komposthage för luckan så där tog han sig inte ut.

Katt :banghead:
 
Bönderna protesterade mot regeringen igår och blockerade vägen i 60 minuter. Jag klagade på FB och då kom min kusin direkt och jämförde med dem som fastnade i Skåne. Om någon enda person har det värre än dig så får du inte klaga? Böndernas protest slår ju mot fel personer. Satt bakom en polsk lastbil och varken han eller jag kan påverka den tyska regeringen.
 

Bifogade filer

  • 20240108_151702.jpg
    20240108_151702.jpg
    242,3 KB · Visningar: 46
Antagligen. :meh:

Jag har kravlat runt och kollat köket. Inga fynd än. ;)

Jag är av med en sax som jag hade i min syhörna. Har starka misstankar riktade mot katten... :cautious: Fast jag ska inte sticka under stolen med att det även skulle kunna vara jag som lagt saxen på något "bra" ställe :angel:
Mitt tips är att kolla bakom elementen, om ni inte gjort det redan (om ni har element, vill säga). Jag hade en gång bort något, minns inte längre vad, men jag sökte som en galning, tills jag till sist kom på att kolla bakom elementet, och där, fastkilad mellan vägg och elementet fanns det :D
Japp, katt var högst skyldig till att det hamnat dit :D
 
Mitt tips är att kolla bakom elementen, om ni inte gjort det redan (om ni har element, vill säga). Jag hade en gång bort något, minns inte längre vad, men jag sökte som en galning, tills jag till sist kom på att kolla bakom elementet, och där, fastkilad mellan vägg och elementet fanns det :D
Japp, katt var högst skyldig till att det hamnat dit :D
Kan inte vara möjligt att kisse gör nånting sånt. ;) :rofl::rofl::rofl:
 
  • Haha
Reactions: MCP
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 140
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 105
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 035
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp