Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag går ner i vikt utan förklaring. Möjligen kan det vara vätska?

Hade feber hela november och december, fram till jul. Sen åt jag en penicillinkur och blev bra.
Nu tappar jag vikt. Under feberperiden äcklades jag av allmat så jag åt knappt men vikten höll sig.

Äter mer än jag brukat under alla mina tjocka/mulliga år och nu verkar det nte räcka för att hålla hullet?
Så här lite har jag inte vägt sen början av högstadiet (är 65 i år)
Skumt!!
Trist!

Det som hjälpt mig bäst är att lägga till massor (!) av fett. Fullfett på alla varor som har olika varianter såklart men utöver det typ 3 matskedar fett på varje måltid. Äter mest soppa och där är det lätt att dölja genom att bara mixa ihop så blir det extra krämigt. Till andra rätter äter jag en stoor blobb syrad fullfettgrädde. Det gör att det slinker i många kalorier på lite ätansträngning. :up:
 
Klår dig! Sex dörrhål här!
Min lägenhet består typ av dörrar... 2 ytterdörrar, köksdörr, dörr mellan kök och vardagsrum, dörr till balkong, dörr till vardagsrum, garderobsdörr (walk in closet), sovrumsdörr och toalettdörr.
Missade du mitt inlägg om 8 dörrar i hallen? 😎 ytterdörr, köksdörr, badrumsdörr, vardagsrumsdörr, sovrumsdörr och tre garderober 😅
 
Klår dig! Sex dörrhål här!
Min lägenhet består typ av dörrar... 2 ytterdörrar, köksdörr, dörr mellan kök och vardagsrum, dörr till balkong, dörr till vardagsrum, garderobsdörr (walk in closet), sovrumsdörr och toalettdörr.
🏆 Mitt hus är tvärt om och har bara ytterdörr, altandörr och toadörr. Men jag har åtminstone toadörr. Bra prioriterat ändå. Verkligen ett enpersonshus.
 
Missade du mitt inlägg om 8 dörrar i hallen? 😎 ytterdörr, köksdörr, badrumsdörr, vardagsrumsdörr, sovrumsdörr och tre garderober 😅

Min hall ser liknande ut: ytterdörr, köksdörr, vardagsrumsdörr, badrumsdörr, sovrumsdörr och 4! garderober. Den trean som ligger över min tvåa har samma layout förrutom 2 sovrumsdörrar. I samma hall.

Dessutom är en av väggarna skev (dvs, inte i rät vinkel till de andra. Och min ytterdörr öppnas innåt!

Nåt arkitetktgeni har verkligen tänkt till
 
Min hall hemma är gjord för en stooooooor familj, trots 4 dörrar,trapp o fönster (vet inte varför det helt plötzligt blev tjocka bokstäver)
 
Jag har inte spis, ugn, vatten i köket (inte fungerande diskmaskin utan måste diska på toan), ett berg av utrivna köksskåp mitt i köket så alla möbler trängs i det lilla vardagsrummet, inget varmvatten alls av oklar anledning och det är kallt ute och kallt inne pga hål där de har rivit. (vattenskada) Två barn och två katter. Och så här ska det vara tre veckor till (förutom varmvattnet förhoppningsvis).

Särbon: Vad gör du?
Jag: Överlever.
Han: Är på samma nivå.

Han bor själv i en helt fungerade hyresrätt.

Jag klagar typ aldrig och är lycklig i mitt hus med mina barn. Men nu är det faktiskt lite tufft. Och jag blev irriterad.
 
Jag har inte spis, ugn, vatten i köket (inte fungerande diskmaskin utan måste diska på toan), ett berg av utrivna köksskåp mitt i köket så alla möbler trängs i det lilla vardagsrummet, inget varmvatten alls av oklar anledning och det är kallt ute och kallt inne pga hål där de har rivit. (vattenskada) Två barn och två katter. Och så här ska det vara tre veckor till (förutom varmvattnet förhoppningsvis).

Särbon: Vad gör du?
Jag: Överlever.
Han: Är på samma nivå.

Han bor själv i en helt fungerade hyresrätt.

Jag klagar typ aldrig och är lycklig i mitt hus med mina barn. Men nu är det faktiskt lite tufft. Och jag blev irriterad.
Och jag panikfärgade håret i ett försök att få vardagen mer glamourös.

Det blev oranget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 488
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 112
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 646
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 036
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp