Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På fruktansvärt otrevlig och rent av elak tonåring, på att det alltid är någonting som ska jäklas varenda jäkla dag, på att mitt meningslösa liv verkligen är meningen att bara gå åt helvete och att jag inte ser någon som helst mening med skiten.

Ja idag är en riktig skitdag 😤😤
 
Seriöst.
Jag började med medicin för att inte ha mer mens. Svindyrt elände som ändå verkade hjälpa. Så länge jag höll tyst och inte slappnade av och råkade vara nöjd över det. Igår, IGÅR slängde jag menskoppen för att jag tänkte att det funkar ju, den behövs inte längre. Vad tror ni händer idag? Ja självklart, skiten är tillbaka. Jag har inte haft det sedan november 2023, men nu råkade jag säga att den faktiskt fungerade och var lite nöjd över det. BAM så får man samma käftsmäll som alltid, det man råkar vara lite glad över ska genast förstöras. Varenda. förbannade. gång! Orkar inte!

Jag vet att jag är bitter och negativ, men det är verkligen konstant hela tiden.
 
Jag och sambon har röjt lite i hallen och kastat diverse saker, gamla skor etc.
Nu kollar jag på inspirationsbilder med hallinredning, för vi behöver något bättre system med förvaring av hundens grejer. MEN!
"Så inreder du din lilla hall".
"För den lilla hallen." Bla bla bla.
Och så är det bilder på en hall som är minst dubbelt så stor som våran och är så långt ifrån liten man kan komma. :mad:
Jag vill se bilder på förvaring i en liten hall, som ÄR en liten hall!
 
Jag och sambon har röjt lite i hallen och kastat diverse saker, gamla skor etc.
Nu kollar jag på inspirationsbilder med hallinredning, för vi behöver något bättre system med förvaring av hundens grejer. MEN!
"Så inreder du din lilla hall".
"För den lilla hallen." Bla bla bla.
Och så är det bilder på en hall som är minst dubbelt så stor som våran och är så långt ifrån liten man kan komma. :mad:
Jag vill se bilder på förvaring i en liten hall, som ÄR en liten hall!
Förjävligt med liten hall. Just nu letar jag efter någon sorts möbel som är skohylla, bänk och vanligt skåp i ett… :crazy:
 
Jag och sambon har röjt lite i hallen och kastat diverse saker, gamla skor etc.
Nu kollar jag på inspirationsbilder med hallinredning, för vi behöver något bättre system med förvaring av hundens grejer. MEN!
"Så inreder du din lilla hall".
"För den lilla hallen." Bla bla bla.
Och så är det bilder på en hall som är minst dubbelt så stor som våran och är så långt ifrån liten man kan komma. :mad:
Jag vill se bilder på förvaring i en liten hall, som ÄR en liten hall!

Vad är en liten hall? Vid ena ytterdörren kommer man direkt in i mitt kök och vid andra ytterdörren har jag denna. I en 4 rok på drygt 95 kvm.
Rensning pågår i skrivande stund för att öka illusionen av en större hall. Kläder och skor för 5 personer varav barnen har mer än 1 uppsättning tar plats. Hyresvärden ville att allt skulle hänga ute i trapphuset (japp här är det förvaring i trapphuset).

IMG_20240107_162227025_HDR.jpg
 
IMG_20240107_162624121.jpg

(Ursäkta, fick bli en bild där grejer som ska slängas ligger kvar innanför dörren pga vi ska strax åka iväg med det)

Men till höger i bild (vid nyckelskåpet) är dörren till badrummet och sen är det kök och sovrum på sidorna och vardagsrummet rakt fram.
Kompostgallret ska vi försöka plocka bort och se om våra skor får stå kvar eller om de fortfarande hamnar utspridda i hela huset.
 
Visa bifogad fil 136389
(Ursäkta, fick bli en bild där grejer som ska slängas ligger kvar innanför dörren pga vi ska strax åka iväg med det)

Men till höger i bild (vid nyckelskåpet) är dörren till badrummet och sen är det kök och sovrum på sidorna och vardagsrummet rakt fram.
Kompostgallret ska vi försöka plocka bort och se om våra skor får stå kvar eller om de fortfarande hamnar utspridda i hela huset.
En vägghylla ovanför dörren, med några korgar att lägga saker i?
 
En vägghylla ovanför dörren, med några korgar att lägga saker i?
Tack för förslaget!
Ska fundera på saken. Jag har tyvärr svårt med "hög" förvaring då mina axlar är så trasiga att jag har svårt att göra saker ovanför huvudet. Bökigt att hämta en stol för att komma åt.

(Frysar i hallen är jättebra utnyttjande av utrymme. :angel: Önskar att jag hade plats för någon extra frys inne i huset!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 549
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 657
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 041
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp