Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle gå och lägga mig men insåg att jag blev skållad när jag duschade. Kallvattnet upp till övervåningen har frusit :banghead:
Troligen rören i husgrunden som leder upp vattnet från tvättstugan till övervåningen.

Bara hoppas inget har frusit sönder och försöka sova, imorgon får jag ge mig ut på jakt efter en värmefläkt och krypa omkring i torpargrunden. Brr, kan tänka mig roligare avslut på julledigheten :meh:
 
om din egen bil blir stulen eller skadas så att du inte kan använda den
Omfattar verkligen begreppet skadas situationer när bilen bara går sönder utan att det finns en yttre orsak till det?
Jag skulle tänkt att den försäkringen har samma sorts gränser som en helförsäkring när det gäller vilka typer av reparationer den ger hyrbil för. Alltså inte några vanliga rutinreparationer, utbytes- och slitagesaker osv. Vilket väl är det man mest lämnar in en (äldre) bil för?
Om du vill ha en garanti-på-att-alltid-hålla dig-rullande tror jag att det snarare är någon typ av assisstansförsäkringar man behöver titta på?
 
Att jag glömde ställa upp kranen på dropp innan jag gick och la mig. Nu håller det på att frysa i rören så jag har vatten rinnande i både kök och badrum, det är inte direkt tryck i det hela men jag hoppas isproppen släpper med tiden.
 
Något jag inte trodde skulle hända. Jag irriterar mig oerhört på Mark Levengood

I stjärnorna på slottet står han och berättar att instruktören i en aktivitet är så snygg att han inte uppfattar vad denne säger. Utvecklar och tycker inte man ska ha så snygga instruktörer.

GUBBSLEM :rage:

Vilket ramasklri det sulle blivit om en gammal man sagt detta om en yngre kvinna. Nå är han bög och då är det tydligen bara lite...pikant? MORR.
 
Omfattar verkligen begreppet skadas situationer när bilen bara går sönder utan att det finns en yttre orsak till det?
Jag skulle tänkt att den försäkringen har samma sorts gränser som en helförsäkring när det gäller vilka typer av reparationer den ger hyrbil för. Alltså inte några vanliga rutinreparationer, utbytes- och slitagesaker osv. Vilket väl är det man mest lämnar in en (äldre) bil för?
Om du vill ha en garanti-på-att-alltid-hålla dig-rullande tror jag att det snarare är någon typ av assisstansförsäkringar man behöver titta på?
Jag är på väg att byta försäkring men bytet går inte igenom förrän min nuvarande försäkring förfaller.
 
Något jag inte trodde skulle hända. Jag irriterar mig oerhört på Mark Levengood

I stjärnorna på slottet står han och berättar att instruktören i en aktivitet är så snygg att han inte uppfattar vad denne säger. Utvecklar och tycker inte man ska ha så snygga instruktörer.

GUBBSLEM :rage:

Vilket ramasklri det sulle blivit om en gammal man sagt detta om en yngre kvinna. Nå är han bög och då är det tydligen bara lite...pikant? MORR.
Det kändes väldigt...fånigt.
 
Omfattar verkligen begreppet skadas situationer när bilen bara går sönder utan att det finns en yttre orsak till det?
Jag skulle tänkt att den försäkringen har samma sorts gränser som en helförsäkring när det gäller vilka typer av reparationer den ger hyrbil för. Alltså inte några vanliga rutinreparationer, utbytes- och slitagesaker osv. Vilket väl är det man mest lämnar in en (äldre) bil för?
Om du vill ha en garanti-på-att-alltid-hålla dig-rullande tror jag att det snarare är någon typ av assisstansförsäkringar man behöver titta på?
Villkoren verkar bara tala om driftstopp och då är bara urladdat batteri och bensinstopp undantagna.

Men försäkringsbolag brukar ha en förmåga att slingra sig ur så det kanske finns en skrivning nånannanstans som slår ut det där.
 

Bifogade filer

  • IMG_9690.png
    IMG_9690.png
    45 KB · Visningar: 14
Villkoren verkar bara tala om driftstopp och då är bara urladdat batteri och bensinstopp undantagna.

Men försäkringsbolag brukar ha en förmåga att slingra sig ur så det kanske finns en skrivning nånannanstans som slår ut det där.
Men driftsstopp bör betyda att bilen inte är körbar? Igen så är få av de saker som jag lämnar bilen på verkstad för på den nivån.

En försäkring som skulle ge hyrbil för precis alla verkstadsbesök tänker jag borde bli rätt oprisvärd jämfört med att ta de faktiska kostnaderna när de uppstår. Tar den oväntade, större stillestånd ger det en annan mening att försäkra mot.

Men då tillkommer ju begränsningen att det ska vara ersättningsbara skador på helförsäkringen för att ge utdelning. Så känns fortfarande som ett komplement för att täcka mer av effekten av den typen skador, än som en försäkring mot att bli immobil.
 
Men driftsstopp bör betyda att bilen inte är körbar? Igen så är få av de saker som jag lämnar bilen på verkstad för på den nivån.

En försäkring som skulle ge hyrbil för precis alla verkstadsbesök tänker jag borde bli rätt oprisvärd jämfört med att ta de faktiska kostnaderna när de uppstår. Tar den oväntade, större stillestånd ger det en annan mening att försäkra mot.

Men då tillkommer ju begränsningen att det ska vara ersättningsbara skador på helförsäkringen för att ge utdelning. Så känns fortfarande som ett komplement för att täcka mer av effekten av den typen skador, än som en försäkring mot att bli immobil.
Det framgår ju att det handlar om skador som INTE är ersättningsbara när man kan få hyrbil i 7 dagar. (Finns citat tidigare i tråden också)

Och här hade väl bilen tappat ett hjul så tänker nog att den i allra högsta grad inte är körbar.
 
Det framgår ju att det handlar om skador som INTE är ersättningsbara när man kan få hyrbil i 7 dagar. (Finns citat tidigare i tråden också)

Och här hade väl bilen tappat ett hjul så tänker nog att den i allra högsta grad inte är körbar.
Jag resonerade utifrån behovet som beskrevs att alltid ha en lösning för att (obegränsat) kunna ta sig då bilen inte är tillgänglig, inte utifrån vad som var ersättningsbart i den just nu aktuella situationen.

Hade varit tveksam om denna försäkringen är en bra lösning för det, men är så klart bara allmänna resonemang när jag inte läst fullständiga villkor och inte har alla detaljer om TS förutsättningar.
 
Jag resonerade utifrån behovet som beskrevs att alltid ha en lösning för att (obegränsat) kunna ta sig då bilen inte är tillgänglig, inte utifrån vad som var ersättningsbart i den just nu aktuella situationen.

Hade varit tveksam om denna försäkringen är en bra lösning för det, men är så klart bara allmänna resonemang när jag inte läst fullständiga villkor och inte har alla detaljer om TS förutsättningar.
Om hyrbil generellt är en lösning finns från i går i tråden, @Wille s försäkring är generösare än min på den punkten, mitt hyrbilstillägg gäller bara vid ersättningsbara skador.
 
Men driftsstopp bör betyda att bilen inte är körbar? Igen så är få av de saker som jag lämnar bilen på verkstad för på den nivån.

En försäkring som skulle ge hyrbil för precis alla verkstadsbesök tänker jag borde bli rätt oprisvärd jämfört med att ta de faktiska kostnaderna när de uppstår. Tar den oväntade, större stillestånd ger det en annan mening att försäkra mot.

Men då tillkommer ju begränsningen att det ska vara ersättningsbara skador på helförsäkringen för att ge utdelning. Så känns fortfarande som ett komplement för att täcka mer av effekten av den typen skador, än som en försäkring mot att bli immobil.
Nu har jag iofs bilen helförsäkrad men jag har även en stilleståndsförsäkring eftersom jag måste kunna ta mig till jobbet även bilen går sönder. Det är kanske skillnad på om man har hel- eller halvförsäkrat, men min gäller oavsett vad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 125
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 044
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp