Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var/är trött men gick ut en sväng vid 14:30, kände direkt att "oj vad skönt väder! Jag vill ta en promenad!".
Så gick runt kvarteret.
Om jag hade tagit mig ut tidigare och med bättre skor på mig så hade jag hunnit med en längre promenad. Stör mig på att jag inte gick ut mitt på dan i stället.
 
Mig själv som missade att gå rond inför köldknäppen. Dörren till pumphuset var inte riktigt, riktigt stängd. Resultat: inget vatten.
Hoppas, hoppas att pumpen inte gått sönder. Nu har vi hämtat dunkar till djuren. Melassen var slut på Granngården, så hästarna ska få lusernsoppa med lite sirap så att de sveper hinkarna. Annars står de snart utan vatten igen eftersom hinkarna blir genomfrusna i och med att vi har kallstall.
Barnen är utlokaliserade, utom son som ska vara hemma med djuren över natten och hålla koll.
Själv ska jag jobba hela natten och i morgonnatt.
Alltid spännande att bo på landet...
 
Jag har ett hyrbilstillägg på min bilförsäkring för att inte bli stående om bilen rasar. Idag var jag i kontakt med försäkringsbolaget och fick namnen på de hyrbilsbolag som de har avtal med. Ingen finns i min närhet. Jag har typ 6 mil till närmaste ställe och det finns inte en möjlighet att jag kan åka dit med allmänna färdmedel för att hämta upp en bil (eller lämna tillbaka och sen åka hem kommunalt).

Just nu behöver jag dessutom bara bil för att ta mig till och från affären. Jävla skit också. Den försäkringen var ju rätt ovärd i det här läget. Vet heller inte hur jag hade gjort om jag hade varit tvungen att ta mig till och från ett jobb för jag klarar ju ändå inte av att åka till Örebro och hämta en bil.

:banghead:
 
Jag har ett hyrbilstillägg på min bilförsäkring för att inte bli stående om bilen rasar. Idag var jag i kontakt med försäkringsbolaget och fick namnen på de hyrbilsbolag som de har avtal med. Ingen finns i min närhet. Jag har typ 6 mil till närmaste ställe och det finns inte en möjlighet att jag kan åka dit med allmänna färdmedel för att hämta upp en bil (eller lämna tillbaka och sen åka hem kommunalt).

Just nu behöver jag dessutom bara bil för att ta mig till och från affären. Jävla skit också. Den försäkringen var ju rätt ovärd i det här läget. Vet heller inte hur jag hade gjort om jag hade varit tvungen att ta mig till och från ett jobb för jag klarar ju ändå inte av att åka till Örebro och hämta en bil.

:banghead:
Jag har också långt till hyrbilsfirmor i min försäkring. När jag blev stående ringde jag bärgare som skjutsade bilen till verkstan och mig till hyrbilsfirman. Har inte funderat på det förrän nu, men det kanske är så det är tänkt att funka?
 
Jag har också långt till hyrbilsfirmor i min försäkring. När jag blev stående ringde jag bärgare som skjutsade bilen till verkstan och mig till hyrbilsfirman. Har inte funderat på det förrän nu, men det kanske är så det är tänkt att funka?
Ja tittar man på bärgarna på tv gör de så. Mig skjutsade bärgaren bilen till verkstan 50 meter från huset så jag gick hem...
 
Jag har också långt till hyrbilsfirmor i min försäkring. När jag blev stående ringde jag bärgare som skjutsade bilen till verkstan och mig till hyrbilsfirman. Har inte funderat på det förrän nu, men det kanske är så det är tänkt att funka?
Det kan man ju inte veta när man står där en fredag kväll och försäkringsbolaget hunnit stänga för dagen. Och jag hade verkligen noll koll på de här hyrbilsfirmorna, eller ens hur det går till att ta en hyrbil när ens egen rasar. Allt det här fick jag reda på idag när jag ringde försäkringsbolaget.

Har hyrbilsfirmorna ens öppet dygnet runt? En bil går ju att lämna på en verkstad även när det är stängt där.

Och nu står bilen på en verkstad nära mig dit jag faktiskt skulle kunna gå t.o.m. om det kniper även om jag hellre tar bussen dit.
 
Det kan man ju inte veta när man står där en fredag kväll och försäkringsbolaget hunnit stänga för dagen. Och jag hade verkligen noll koll på de här hyrbilsfirmorna, eller ens hur det går till att ta en hyrbil när ens egen rasar. Allt det här fick jag reda på idag när jag ringde försäkringsbolaget.

Och nu står bilen på en verkstad nära mig dit jag faktiskt skulle kunna gå t.o.m. om det kniper även om jag hellre tar bussen dit.
Fast krasst nog är det väl något man får kolla upp när man skaffar försäkringen.
Förstår att du sitter i en taskig sits nu och jag förstår att det är jobbigt för dig.
 
Fast krasst nog är det väl något man får kolla upp när man skaffar försäkringen.
Förstår att du sitter i en taskig sits nu och jag förstår att det är jobbigt för dig.
Jag drog tyvärr slutsatsen att det gick att hyra var som helst. Det står inte på hemsidan vad som gäller.

Och även om jag känt till allt det här så hade det inte löst mitt problem. Hyrbilsfirmorna var antagligen stängda igår kväll. Och jag kan ändå inte ta mig till Örebro.

Jag får väl helt enkelt ha två bilar, för det här funkar ju inte.
 
Senast ändrad:
Det kan man ju inte veta när man står där en fredag kväll och försäkringsbolaget hunnit stänga för dagen. Och jag hade verkligen noll koll på de här hyrbilsfirmorna, eller ens hur det går till att ta en hyrbil när ens egen rasar. Allt det här fick jag reda på idag när jag ringde försäkringsbolaget.

Och nu står bilen på en verkstad nära mig dit jag faktiskt skulle kunna gå t.o.m. om det kniper även om jag hellre tar bussen dit.
Jag har ett 'nödnummer' att ringa utanför kontorstid. Minns att jag ringde försäkringsbolaget direkt där på vägen och kanske var det de som ringde bärgaren? Eller så gjorde jag det själv? Jag var chockad efter att ha blivit påkörd.
 
Jag har ett 'nödnummer' att ringa utanför kontorstid. Minns att jag ringde försäkringsbolaget direkt där på vägen och kanske var det de som ringde bärgaren? Eller så gjorde jag det själv? Jag var chockad efter att ha blivit påkörd.
Jag kan bara ringa ett journummer för bärgning, vilket var vad jag gjorde igår.
 
Jag drog tyvärr slutsatsen att det gick att hyra var som helst. Det står inte på hemsidan vad som gäller.

Och även om jag känt till allt det här så hade det inte löst mitt problem. Hyrbilsfirmorna var antagligen stängda igår kväll. Och jag kan ändå inte ta mig till Örebro.

Jag får väl helt enkelt ha två bilar, för det här funkar ju inte.

Jag brukar få lånebil från verkstaden och har betalat 0 kr för det (eloge till min verkstad), så kolla om de har lånebil för kunder vars bil blir kvar nån dag och isf evt pris?
 
Jag brukar få lånebil från verkstaden och har betalat 0 kr för det (eloge till min verkstad), så kolla om de har lånebil för kunder vars bil blir kvar nån dag och isf evt pris?
När jag frågat förut så har de inte haft en ledig lånebil. Så man behöver ju ha tur om man ska få det.

Jag har inga förhoppningar om att få bilen lagad kommande vecka så det kan dröja innan jag kan handla mat igen. Här finns mig veterligen ingen som erbjuder hemkörning av mat.
 
När jag frågat förut så har de inte haft en ledig lånebil. Så man behöver ju ha tur om man ska få det.

Har hittills bara hänt en gång för mig att de inte kunde lösa bil vid akutbesök, men de har alltid annars kunna fixa fram bil åt mig även om min bil blir kvar oplanerat genom att låna ut en hyrbil istället.

Hur din verkstad har det med antal lånebilar och hyrbilar och hur flexibla de är på att hosta upp en hyrbil som lånebil om alla såna är utlånade är ju en annan sak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 041
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp