Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades med det jag med, visade sig att jästen var gammal.
Var tvungen att kolla datumet för det, men min jäst var inte för gammal. Kanske vara riktigt urusel jäst bara. Fick det att jäsa något i vattenbad, men degen reste sig aldrig så där ordentligt som det brukar med färskjäst. Till slut gav jag upp. Brödet blev sådär, pga. den dåliga jäsningen. Tveksamt om det äts upp. 😅 Blir bara färskjäst hädanefter!
 
Var tvungen att kolla datumet för det, men min jäst var inte för gammal. Kanske vara riktigt urusel jäst bara. Fick det att jäsa något i vattenbad, men degen reste sig aldrig så där ordentligt som det brukar med färskjäst. Till slut gav jag upp. Brödet blev sådär, pga. den dåliga jäsningen. Tveksamt om det äts upp. 😅 Blir bara färskjäst hädanefter!
Fåglarna gillar det kanske ändå :)
 
Stör mig på mig själv.

Eller egentligen på att jag stör mig på något jag inte har med att göra.

En tjej i stallet gör något med sin häst som ... inte är farligt men kanske inte jättelämpligt. Och jag har ABSOLUT inget med det att göra. Men jag stör mig på det. Och det stör mig att jag stör mig på det?
 
Var tvungen att kolla datumet för det, men min jäst var inte för gammal. Kanske vara riktigt urusel jäst bara. Fick det att jäsa något i vattenbad, men degen reste sig aldrig så där ordentligt som det brukar med färskjäst. Till slut gav jag upp. Brödet blev sådär, pga. den dåliga jäsningen. Tveksamt om det äts upp. 😅 Blir bara färskjäst hädanefter!
Hemma bakar jag alltid med färsk jäst, men hos föräldrarna fanns bara pulverjäst. Vi åt dock de hårda små frallorna som blev ändå. 😅
 
Var tvungen att kolla datumet för det, men min jäst var inte för gammal. Kanske vara riktigt urusel jäst bara. Fick det att jäsa något i vattenbad, men degen reste sig aldrig så där ordentligt som det brukar med färskjäst. Till slut gav jag upp. Brödet blev sådär, pga. den dåliga jäsningen. Tveksamt om det äts upp. 😅 Blir bara färskjäst hädanefter!
Hade du jästen i mjölet en stund innan du började baka? Man ska aktivera jästen så enligt Kronjäst instruktioner. Jag använder alltid torrjäst och det brukar alltid bli bra *peppar peppar* 😁 Tycker det är så himla smidigt att kunna ha ett gäng jästpaket i skafferiet, jämfört med att ha färsk jäst i kylen som bara blir kass.
 
Stör mig på att jag gruvar mig för att tjata på en kompis som är skyldig mig 2000:-
Vi har gjort upp att hen ska betala ngt varje månad även om det är lite. När jag påminner så funkar det ett par månader och sen kommer inget igen.
 
Stör mig på att jag gruvar mig för att tjata på en kompis som är skyldig mig 2000:-
Vi har gjort upp att hen ska betala ngt varje månad även om det är lite. När jag påminner så funkar det ett par månader och sen kommer inget igen.
Dålig "kompis" :mad:
Du ska inte behöva gruva dig för att kräva tillbaka dina pengar, det var ju ett lån - inte en gåva! Men jag förstår att det är jobbigt för dig :heart
 
Dålig "kompis" :mad:
Du ska inte behöva gruva dig för att kräva tillbaka dina pengar, det var ju ett lån - inte en gåva! Men jag förstår att det är jobbigt för dig :heart
Hen har ett dåligt ekonomiskt sinne och är en person som ställer upp mycket för andra.
Men jag blir ändå irriterad då det har gått flera år nu. Var 8000:- i från början och jag funderar snart på att låta det vara då det tar energi att störa sig.
 
Hen har ett dåligt ekonomiskt sinne och är en person som ställer upp mycket för andra.
Men jag blir ändå irriterad då det har gått flera år nu. Var 8000:- i från början och jag funderar snart på att låta det vara då det tar energi att störa sig.
8000 är ju mycket pengar. Skulle också störa mig jättemycket på det.

Kan du göra en tabell med månadens betalning och datum (och en tom ruta som kan kryssas i när betalt) och ge till din kompis?

Så blir det kanske tydligare för hen hur mycket som återstår?
 
8000 är ju mycket pengar. Skulle också störa mig jättemycket på det.

Kan du göra en tabell med månadens betalning och datum (och en tom ruta som kan kryssas i när betalt) och ge till din kompis?

Så blir det kanske tydligare för hen hur mycket som återstår?
Det handlade om ett oförsäkrat djur som behövde veterinärvård och hen fick inte djuret om hen inte betalade.
Eftersom jag hade varit i en liknande situation där en försäkring inte gällde och jag fick lägga 60 000 på min katt så kändes det självklart att hjälpa eftersom jag kunde. Men jag trodde att hen skulle prioritera att betala tillbaka vilket inte blev fallet. Nu är det bara 2000 kvar men jag blir så trött.
 
Det handlade om ett oförsäkrat djur som behövde veterinärvård och hen fick inte djuret om hen inte betalade.
Eftersom jag hade varit i en liknande situation där en försäkring inte gällde och jag fick lägga 60 000 på min katt så kändes det självklart att hjälpa eftersom jag kunde. Men jag trodde att hen skulle prioritera att betala tillbaka vilket inte blev fallet. Nu är det bara 2000 kvar men jag blir så trött.
Ja det är jobbigt att tjata på folk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 454
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 110
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 643
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 036
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp