Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • 20240107_171644.jpg
    20240107_171644.jpg
    150,6 KB · Visningar: 138
Sockar som inte sitter på plats utan snurrar runt på foten. Det räcker att jag vrider på benet/foten så hasar de runt eller av.
Mina brukar hasa av foten om jag har gummistövlar så jag går med ena eller båda sockarna nere runt själva foten, inte uppe ovanför ankeln.
De kanske har blivit gamla och behöver bytas ut?
Får väl slänga de dåliga sockarna så slipper jag störa mig på dem.
 
Sockar som inte sitter på plats utan snurrar runt på foten. Det räcker att jag vrider på benet/foten så hasar de runt eller av.
Mina brukar hasa av foten om jag har gummistövlar så jag går med ena eller båda sockarna nere runt själva foten, inte uppe ovanför ankeln.
De kanske har blivit gamla och behöver bytas ut?
Får väl slänga de dåliga sockarna så slipper jag störa mig på dem.
Precis, kasta!
 
Nu stör jag mig på idioter på Facebook! :rage:

Min "adopterade lillasyster" har startat upp ett företag för hundrastning och verksamheten är godkänd av länsstyrelsen etc. Nu försöker hon göra lite reklam för sig i lokala grupper så folk får upp ögonen för henne.
En tant skrev några svar om att "va? Ta betalat för att passa hundar? Det gör jag gratis. Haha, ska kanske börja ta betalt så kan jag bli RIK!"

Håll tyst!
Varför inte stötta en ung tjej i sitt nystartade (och fullt godkända) företag? Heja på att det finns ungdomar som vill ta steget att starta eget?
Dessutom finns det troligtvis ett hyfsat kundunderlag här då det är en pendlarort och de få hunddagis som finns ligger en bra bit utanför byn.
 
Jag har två frysar i min hall. Är det en förebild inredningsmässigt? :o
Om inte annat är det en indikator att du inte får vara med i liten hall-klubben.


Och generellt:
Jag skulle kunna ge bort lite hall till bättre behövande. Den är över 1/4 av bostadens yta (och huset i sig är bara 55-60 kvm så det är iofs inte så att jag har 40 kvm hall). Men det gör å andra sidan att alla husets garderober är i hallen vilket ger skönt och de-cluttered sovrum och trots det finns bra utrymme för rullstolen vilket inte fanns i förra hemmet. Extrafrysen har jag trots min gigantiska hall i arbetsköket, så OM det ger stilpoäng blir jag utan. :p
 
Nu stör jag mig på idioter på Facebook! :rage:

Min "adopterade lillasyster" har startat upp ett företag för hundrastning och verksamheten är godkänd av länsstyrelsen etc. Nu försöker hon göra lite reklam för sig i lokala grupper så folk får upp ögonen för henne.
En tant skrev några svar om att "va? Ta betalat för att passa hundar? Det gör jag gratis. Haha, ska kanske börja ta betalt så kan jag bli RIK!"

Håll tyst!
Varför inte stötta en ung tjej i sitt nystartade (och fullt godkända) företag? Heja på att det finns ungdomar som vill ta steget att starta eget?
Dessutom finns det troligtvis ett hyfsat kundunderlag här då det är en pendlarort och de få hunddagis som finns ligger en bra bit utanför byn.
Hoppas det kommer gå bra för syrran ändå! 🥰
 
Stör mig på att jag går ner i vikt utan förklaring. Möjligen kan det vara vätska?

Hade feber hela november och december, fram till jul. Sen åt jag en penicillinkur och blev bra.
Nu tappar jag vikt. Under feberperiden äcklades jag av allmat så jag åt knappt men vikten höll sig.

Äter mer än jag brukat under alla mina tjocka/mulliga år och nu verkar det nte räcka för att hålla hullet?
Så här lite har jag inte vägt sen början av högstadiet (är 65 i år)
Skumt!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 041
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp