Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungen på förskolan intill som har gallskrikit var 15:e sekund i en halvtimme nu. Det hörs alltså in till mig trots treglasfönster.
När andra grannar har klagat på skrivandet har de fått svaret att barn måste få låta.
Självklart låter barn men gallskrika var femtonde sekund är inte rimligt :banghead:
 
En viss person på jobbet som är så fruktansvärt burdus och framfusig att jag blir tokig.
Hen får utbrott så fort jag fryser, vilket just nu är så gott som varje dag. Vi har 18 grader på jobbet men det känns som 13 14 någonting.

Hursom, hen ser mig med tjocka tröjor, sjal mm (annars spänner jag mig och kroppen blir kajko)
Får utbrott pga mitt frysande. Det är väl jättefint att hen "bryr sig", men behöver man göra en så här stor affär av det?:
- Ringer hyresvärden och klagar 3ggr om dagen.
- Har hittills släpat fram 3 st element och ställt runt mig "HÄR, Dra igång det här du får inte frysa"
- Talat om för ca hälften av alla arbetskamrater att jag fryser.
- Sagt åt mig att boka tid hos VC.
- mm mm

Jag blir bara obekväm av det. Hen fortsätter trots att jag säger att nej det är okej, och tack för omtanke men nej tack. Försökte nu förklara för honom att jag och min arbetskollega som sitter i samma rum har väldigt olika inre temperaturer, och att kollegan tycker det är skönt nu. Värmer jag upp mer får kollegan sitta i typ kallingar och jobba, det är liksom enklare att jag tar på mig lite extra kläder.
Nä, det hörsammas inte, det är bara jätteståhej. Tyvärr vet jag att hen vill att jag blir obekväm och osäker.
Nu vetefan hur jag ska hantera detta. Kommer bära bort i alla fall två av elementen i alla fall. :cautious:

Hade hen varit häst hade jag klassat hen som brötig och som att hen fått lite för lite vistelse med äldre kloka hästar och yngre kamrater som liten, och börjat lära hen lite hyfs kring att inte bröta runt så sabla mycket kring människor :p Alternativt skickat iväg på uppfostringsläger på lösdrift.
 
Brunei, Burma, Bahrain, Borgå, Björneborg, same same but different... :cool:
The sultan of Borgå :D (Jukka-Pekka Ujula, stadsdirektör)
Screenshot_20231206_122558_Google.jpg
 
Bombningen av annonser här på buke.
Urnor för djurens aska.
Varför? Varför jag?
Jag får dem också - och vi har årliga kollen av knasiga njurar nästa vecka :(

(Synd att hundmässan i Stockholm är i helgen - jag vågar inte hexa något genom att shoppa loss. Men om vi får OK att fortsätta, då ska han ha en ultraljudstanborste, ett nytt vintertäcke och ett litet fårskinn till bilen)
 
Världens missförstånd i dag. Jag skrev med en vän om ditt och datt, och berättade om en bekantas bekant som jag fått höra om, som har det gräsligt svårt pga kyla, mörker och kulturschock, då hon precis har gift sig och flyttat från Brunei till nordisk midvinter och känner sig ensam. Jag sa något om att jag förstår henne så bra, jag vill också helst bo under en värmefilt den här årstiden, och jag är oändligt trött på mörker.
Min vän blev snäsig och kallade oss båda ynklingar och vinter är väl inget att gnälla över. Visst, jo, försökte jag förklara, men man kan ju tycka att mörkret och kylan är överjävliga trots att man bott här hela livet, tänk då hur svårt det är för någon som anländer från Brunei i november.
Mera snäs från vännen, de har väl vinter där också och lika mycket mörker som här.

Efter en bra stund framgick det att vännen trodde att Brunei var en ort i Finland 😬 Nja, det hade väl varit lite lättare att anpassa sig om så varit fallet.

Är din vän kungen? :angel: :D
 
Nej, jag rör mig inte riktigt i de kretsarna :DHar hans majestät också lyckats blanda ihop Bali och Brahestad?

Nej men kungen var i blåsväder (för säkert 10 år sedan) efter att han uttalats sig om att han upplevde Brunei som ett öppet land där sultanen hade en kolossal närhet till befolkningen. Tänkte att det var en rimlig förklaring ifall kungen trodde att han pratade om en finsk stad och den där Jukka-Pekka Ujula :D
 
En kollega som, jag inte riktigt kan sätta fingret på, men som lyckas vara både hetsig och långsam samtidigt :confused: Personen är en kompetent person men verkar ofta bara kunna få ur sig "öööh" eller en lång ramsa av osammanhängande, väldigt snabbt uttalat mummel under våra gemensamma möten. Personen kan heller inte skriva en mötesnotering utan att fråga gång på gång om hen ska skriva såhär? eller såhär? hur ska hen formulera sig? och sedan behöver hen läsa upp sin anteckning så att hela mötet får godkänna vad hen skrivit.
Gissar att personen är osäker, och jag vill inte bli irriterad, men blir det...
 
Nej men kungen var i blåsväder (för säkert 10 år sedan) efter att han uttalats sig om att han upplevde Brunei som ett öppet land där sultanen hade en kolossal närhet till befolkningen. Tänkte att det var en rimlig förklaring ifall kungen trodde att han pratade om en finsk stad och den där Jukka-Pekka Ujula :D
Ah, okej, ja då förstår jag :D Jag följer inte så noga med kungafamiljens göranden och låtanden :p Men ja, den där stadsdirektören ser ju... snäll och trevlig ut.... :up:
 
Igår när jag tog in äggen och hade händerna fulla med vattenhink och skulle mata småfåglarna la jag äggen i ena jackfickan, tänkte det är ingen fara. Glömde bort att jag hade bilnycklar, en kryddburk(!) och ett par delar till ett par stora fågelmatare jag skulle titta närmare på, så när jag kom in och skulle plocka upp äggen var ett trasigt och det var äggsmet i fickan. 🤬

Idag när jag plockade in ägg stoppade jag två i fickan på fleecejackan och tänkte åter igen att det är ingen fara, fickan var mjuk och tom. När jag passerar fågelmatarna och med tanke på kylan + jag reser bort över dagen imorgon så passar jag på att fylla matarna. Nu fyller jag även den tredje mataren jag inte hängt upp redan och går sedan in, nöjd med mig själv.

Stoppar ner handen för att ta upp de två äggen och hittar bara ett, det andra är äggsmet. :mad:

Nu ska jag slänga in både jacka och fleecejacka i maskinen medan jag åker för att hämta de förb*nnade pakten PostMord levererat 2,6 mil hemifrån åt ett håll jag nästan aldrig åker. Mer sällan än en gång i månaden, om jag inte måste hämta ett paket! :rage:
 
Ah, okej, ja då förstår jag :D Jag följer inte så noga med kungafamiljens göranden och låtanden :p Men ja, den där stadsdirektören ser ju... snäll och trevlig ut.... :up:
Ja, jag måste ju säga nu att jag har ingen aning om hur den där stadsdirektören är, han fick bara vara ett random exempel. Han har knappast speciellt mycket likheter med sultanen. Garderar mig så ingen stämmer mig för förtal :D
 
Nej men kungen var i blåsväder (för säkert 10 år sedan) efter att han uttalats sig om att han upplevde Brunei som ett öppet land där sultanen hade en kolossal närhet till befolkningen. Tänkte att det var en rimlig förklaring ifall kungen trodde att han pratade om en finsk stad och den där Jukka-Pekka Ujula :D

Sedan ska vi ju inte förglömma problemet med den inhemska geografin, det är ju så lätt att blanda ihop Örebro och Arboga... :angel:
 
Sitter i väntrummet för att göra en MR.
Det är ett jättejobbigt barn här som jag helst skulle vilja slå in framtänderna på.
Ungen ska inte ens undersökas utan verkar vara med som en plus 1. Hen har en oerhört mesig pappa med sig som ”vakt”. Enda gången han reagerade var när ungen började kasta runt stolar 🪑 (och jag gav honom en blick som kunde döda).
Om de nu ska vänta på att den andra föräldern röntgar sig så fattar jag inte varför de sitter i VÄNTRUMMET?! Gå ut och lev fan i ngn park/lekplats istället???
 
Inte direkt störigt men köpte grejer från apotea i november. Två varor fanns inte i lager så hela ordern skulle skickas senare.
Så småningom kom det mail om att de fortfarande inte fanns på lager men de skickade resten.
Senare samma dag skickades en vara till.
Några dar senare den sista varan.
Idag fick jag avisering om ett paket att hämta.
Under tiden som jag läser aviseringen kommer en till avisering för nästa paket.
Jag hämtar en papperslapp för att skriva ner numrena och börjar skriva.
Då kommer avisering för tredje paketet.

Känns rätt onödigt, de hade väl kunnat avvakta 1-2 dar till med att skicka, nu blev det tre paket som tar plats i stället för ett.

Positivt iaf att alla kom samma dag så jag kan hämta alla samtidigt.
 
Jag stör mig på lagrad ost.
Det ÄR jättegott att ha på macka osv men fasen vad svårt att hyvla och allt det där utan att den går söner eller smular i triljoner bitar.

Jag stör mig på min spion som har min stol som huvudkudde, vågar fasen inte röra solen av rädsla att köra över hans kroppsdelar med ett hjul. Jag skickar bort honom ofta och han är envisare än envisast och kommer tillbaka nära nära igen. Din... din... spindjur!!! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 072
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 287
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 132
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp