Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså SL håller på att "renovera" spåren för tunnelbanan. Av ngn anledning låter det därför DUNK DUNK DUNKELIDUNK DUNK varje gång ett tunnelbanetåg passerar. Vilket är typ varannan minut dygnet runt....
Tydligen skakar också huset (inte hos mig men hon vissa grannar som bor ännu närmare). Har felanmält hos SL som inte ens kunde uppge hur länge detta ska pågår. Ingen har heller informerat om detta arbete så det tog ett tag för oss att fatta var ljudet kom ifrån.

Alltså det är nu ännu värre 😅 En granne tog precis in på hotell. Kaoset.
 
Världens missförstånd i dag. Jag skrev med en vän om ditt och datt, och berättade om en bekantas bekant som jag fått höra om, som har det gräsligt svårt pga kyla, mörker och kulturschock, då hon precis har gift sig och flyttat från Brunei till nordisk midvinter och känner sig ensam. Jag sa något om att jag förstår henne så bra, jag vill också helst bo under en värmefilt den här årstiden, och jag är oändligt trött på mörker.
Min vän blev snäsig och kallade oss båda ynklingar och vinter är väl inget att gnälla över. Visst, jo, försökte jag förklara, men man kan ju tycka att mörkret och kylan är överjävliga trots att man bott här hela livet, tänk då hur svårt det är för någon som anländer från Brunei i november.
Mera snäs från vännen, de har väl vinter där också och lika mycket mörker som här.

Efter en bra stund framgick det att vännen trodde att Brunei var en ort i Finland 😬 Nja, det hade väl varit lite lättare att anpassa sig om så varit fallet.
 
Världens missförstånd i dag. Jag skrev med en vän om ditt och datt, och berättade om en bekantas bekant som jag fått höra om, som har det gräsligt svårt pga kyla, mörker och kulturschock, då hon precis har gift sig och flyttat från Brunei till nordisk midvinter och känner sig ensam. Jag sa något om att jag förstår henne så bra, jag vill också helst bo under en värmefilt den här årstiden, och jag är oändligt trött på mörker.
Min vän blev snäsig och kallade oss båda ynklingar och vinter är väl inget att gnälla över. Visst, jo, försökte jag förklara, men man kan ju tycka att mörkret och kylan är överjävliga trots att man bott här hela livet, tänk då hur svårt det är för någon som anländer från Brunei i november.
Mera snäs från vännen, de har väl vinter där också och lika mycket mörker som här.

Efter en bra stund framgick det att vännen trodde att Brunei var en ort i Finland 😬 Nja, det hade väl varit lite lättare att anpassa sig om så varit fallet.
Herregud, jag dör :rofl:
Prone vad?

Finnar kan ju inte säga B. Hur trodde hen det det var möjligt?
 
PostMord...
Den 23 november fick jag en talong om att hämta paket på ställe X. Den 29 november försöker jag hämta paket på X, men de säger att det finns på ställe Y. Den 30 november hämtade jag paketet på ställe Y. Igår fick jag en påminnelse per brev brev från postmord om att jag har ett paket att hämta på ställe Y. Deadline? Idag...
 
PostMord...
Den 23 november fick jag en talong om att hämta paket på ställe X. Den 29 november försöker jag hämta paket på X, men de säger att det finns på ställe Y. Den 30 november hämtade jag paketet på ställe Y. Igår fick jag en påminnelse per brev brev från postmord om att jag har ett paket att hämta på ställe Y. Deadline? Idag...
Är det samma paket? Jag har varit med om att jag hämtat paket som redan varit hämtat. Det har hänt flera gånger. Inte bara postmord.
 
Herregud, jag dör :rofl:
Prone vad?

Finnar kan ju inte säga B. Hur trodde hen det det var möjligt?
Njaa, det är en grov förenkling ;) B är en svår bokstav för den med finska som modersmål, och det är oftast vissa bokstavskombinationer innehållande B som är svårare än andra, men det finns nog även ord med B i finskan t.ex. Banaani, baana och baari.
Så ska ju inte vi finlandssvenskar glömmas bort heller, vilket ger en hel del ortsnamn innehållande B t.ex. Björneborg, Uleåborg, Borgå, Brändö, Bergö, Brahestad.

Så bokstaven B är inget hinder för att Brunei skulle kunna finnas i finland, dess finska namn skulle antagligen då bara vara något i stil med Prunnila eller något sådan :rofl:
 
Förbannade skit. Dottern och jag skulle gå på en show i Stuttgart. Hotell är bokat och betalt. Nu är showen inställd. Och hotellet betalar inte tillbaka pengarna och vi får inte byta dag på bokningen heller. Känns ju lagom kul. Vi har ändå 20 mil till Stuttgart så det är ju en resa som tar lite tid. Showen är framflyttad i 2 veckor pga av "dubbelbokning". Va? Och det kom de på nu? Så besviken. Pengarna i sjön för hotellet.
Vad hade du gjort? Åkt till Stuttgart ändå eller kastat pengarna I sjön och försökt glömma. Hotellet är enkelt så det finns tyvärr inget kul att göra på hotellet. Julhandla i Stuttgart?
 
Vad hade du gjort? Åkt till Stuttgart ändå eller kastat pengarna I sjön och försökt glömma. Hotellet är enkelt så det finns tyvärr inget kul att göra på hotellet. Julhandla i Stuttgart?
Jag hade nog troligtvis åkt ändå, om hotellet ligger något så när bra till "något" (vackert läge/bra shopping/mysig omgivning/något som kan ge mervärde)
Hade jag däremot haft ont om tid, och känt att jag haft mer nytta av tiden att vara hemma så då hade jag stannat hemma.
 
Njaa, det är en grov förenkling ;) B är en svår bokstav för den med finska som modersmål, och det är oftast vissa bokstavskombinationer innehållande B som är svårare än andra, men det finns nog även ord med B i finskan t.ex. Banaani, baana och baari.
Så ska ju inte vi finlandssvenskar glömmas bort heller, vilket ger en hel del ortsnamn innehållande B t.ex. Björneborg, Uleåborg, Borgå, Brändö, Bergö, Brahestad.

Så bokstaven B är inget hinder för att Brunei skulle kunna finnas i finland, dess finska namn skulle antagligen då bara vara något i stil med Prunnila eller något sådan :rofl:
Brunei, Burma, Bahrain, Borgå, Björneborg, same same but different... :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 072
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 287
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 132
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp