Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på lagrad ost.
Det ÄR jättegott att ha på macka osv men fasen vad svårt att hyvla och allt det där utan att den går söner eller smular i triljoner bitar.

Jag stör mig på min spion som har min stol som huvudkudde, vågar fasen inte röra solen av rädsla att köra över hans kroppsdelar med ett hjul. Jag skickar bort honom ofta och han är envisare än envisast och kommer tillbaka nära nära igen. Din... din... spindjur!!! ;)
Smulig ost blir aningen bättre om den förvaras i rumstemperatur?
 
Smulig ost blir aningen bättre om den förvaras i rumstemperatur?
Förvaras i rumstemperatur? Min ost kommer aldrig förvaras någon annanstans än i kylen. ;) Rumsvarm ost är äcklig faktiskt, föredrar direkt kylskåpskall ost, och den blir ju äcklig om den inte förvaras i kylen, var skulle man förvara den då?
 
Har du rätt sorts osthyvel?
Jag har två vanliga hyvlar. Vet inte om det är rätt eller fel för ändamålet :D Har skänkt bort osthyvlarna som skar lite tjockare skivor just för att jag ogillade det, men det kanske är bättre? Men det var ju också vanliga osthyvlar?
 
Förvaras i rumstemperatur? Min ost kommer aldrig förvaras någon annanstans än i kylen. ;) Rumsvarm ost är äcklig faktiskt, föredrar direkt kylskåpskall ost, och den blir ju äcklig om den inte förvaras i kylen, var skulle man förvara den då?
Förvaras i skafferiet :)

Det är stor skillnad mellan långlagrad ost och mild variant. Mild ost 'är inte kul rumstempererad. Men lagrad, smakrik ost kommer mer till sin rätt om den är i rumsteemperatur. Och smular betydligt mindre.:up:
 
Förvaras i skafferiet :)

Det är stor skillnad mellan långlagrad ost och mild variant. Mild ost 'är inte kul rumstempererad. Men lagrad, smakrik ost kommer mer till sin rätt om den är i rumsteemperatur. Och smular betydligt mindre.:up:
Jag förstår.

Då får jag acceptera smulig ost för att ha den i skafferiet eller någon annanstans än i kylen kommer inte på fråga, funkar inte för min matfobi. Som ost bär stor skuld till ursprungligen. Jag skulle helt enkelt inte kunna äta osten tyvärr. :(
 
Har suttit och väntat hela dag på en uppdatering att mitt andra paket som är på väg skulle komma fram så jag skulle slippa köra två gånger. Nu ruttnade jag och körde iväg iaf för att hämta det första och tänkte att det kommer väl under tiden jag åker dit. Väl framme står det fortfarande att paket är på väg, så jag tänkte det har kanske hunnit komma fram men är inte sorterat?

Köar och hämtar mitt första paket, frågar om de hunnit få dagens leverans och den var redan klar men han kollar försändelsenumret och det fanns inte där. Det var tydligen flera paket som inte levererats som de skulle så jag både mailar och ringer PostMord och efterfrågar mitt paket.

Både på mail och i mobil får jag veta att paketet är på väg och jag borde få det före helgen. Tydligen är det på väg till "rätt ställe" och det står fortfarande i appen att det är på väg och ska levereras idag före kl 18:00. Fan trot. :meh:

Jag tänker inte köra och hämta det idag om det innebär att jag ska ut i mörkret den här gång och köra över fem mil, så min stackars varulv får nog ingen värmedyna ikväll som håller hans gamla ben varma inatt och när matte är bortrest i morgon. :(
 
Fick svar på ett mejl till hyresvärden som gått igenom deras kundtjänst (trevliga!) till lokaldelen. Andra gången som jag mejlar om något alls, förra var katastrof där de aldrig svarade på några som helst kontaktförsök på lokaldelen.... Nu hade jag några frågor, lite gnälligt ev bitvis men är ingen hyresgäst som brukar klaga och svaret från deras sida fick all energi att försvinna så nu sitter jag tydligen och lipar :confused: ( förvirrad över detta) Kom igen, det har tagit ungefär en vecka att få svar och du kunde inte ens läst igenom den korta texten två gånger för att svara bättre eller bara tagit ansvar med att ni får bli bättre på information??? Orkar inte känna mig som ett problem när jag vill ha information som borde dykt upp för ett halvår sedan.

Jag lär nu strunta totalt i att kontakta dom angående ett annat väldigt reellt problem med en granne där jag mest önskar en fin dialog hur vi tillsammans förbättrar situationen för alla inblandade. Inte att jag snart lär tappa det på grannen och vrålar åt hen att visa respekt när situationen är komplex så in i helvete :stop: Saknar mitt förra bostadsbolag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp