Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tror jag att jag har blivit senil. Jag har nu i några år gett min vän en julklapp med ett visst tema, och hon skulle få den sista grejen i serien nu, inköpt för länge sedan.
Men den finns inte i skåpet. Alltså måste jag ha gett den redan i fjol 😳
Varav följer att jag nåste hitta på något nytt til henne 🫣 och jag har total idétorka.
 
Tipsar om att aldrig boka via Booking.com. Boka direkt hos hotellet.
Vi bokar alltid via booking och har fått utmärkt hjälp varenda gång det behövts.

Som när hotellet vi skulle bo på i London för några år sen. Det var stängt när vi kom fram. Dörren låst och ingen som svarade i telefon. Ringde booking direkt som fixade ett annat hotell på studs. Utan att vi behövde betala extra.
 
Vi bokar alltid via booking och har fått utmärkt hjälp varenda gång det behövts.

Som när hotellet vi skulle bo på i London för några år sen. Det var stängt när vi kom fram. Dörren låst och ingen som svarade i telefon. Ringde booking direkt som fixade ett annat hotell på studs. Utan att vi behövde betala extra.
Jag var också nöjd tidigare med företaget. Det är ändrat nu.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231207_082248_Chrome Beta.jpg
    Screenshot_20231207_082248_Chrome Beta.jpg
    86,5 KB · Visningar: 170
Det snöar.
Jag höll på halka på väg till jobbet.
Minns inte när jag såg solen senast.
Det är så mycket snask på jobbet.

Ja, det snöar.
Jag försov mig i morse.
Vet inte heller var solen håller till.
Inget snask på jobbet.
Jag är ingen pööt, men det här känns som om det kunde omvandlas till poesi/dikt. Typ runometer eller haiku :D
 
Att Netflix har översatt filmatiseringen av Mattias Edvardssons bok "En helt vanlig familj" till "A Nearly Normal Family". Alltså ursäkta mig, men orden "helt" och "nearly" är väl ändå i det närmaste antonymer? Titeln tappar ju hela poängen om man kallar familjen "nästan vanlig"! Aaargh det här kommer inte att sluta störa mig på åtminstone ett par årtionden, det känner jag det! :rage:
 
Att Netflix har översatt filmatiseringen av Mattias Edvardssons bok "En helt vanlig familj" till "A Nearly Normal Family". Alltså ursäkta mig, men orden "helt" och "nearly" är väl ändå i det närmaste antonymer? Titeln tappar ju hela poängen om man kallar familjen "nästan vanlig"! Aaargh det här kommer inte att sluta störa mig på åtminstone ett par årtionden, det känner jag det! :rage:
Som i en roman där de översatt Murphy Oil Soap till Murphys oljeborttagande såpa.
Förstörde den i övrigt bra boken :meh:
Murphy var ju en standard i alla sadelkammare ett tag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp