Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är i övrigt rätt intressant olika test man kan göra. Gjorde några vi terapin jag nu går. Ett som visar på lindrig ångest. Ett som visar på medelsvår depression. Ett som visar på betydande begränsning av förmåga och resurs för normal psykosocial funktion & yrkesinriktad rehabilitering och en som visar på pågående utmattning. En hel del av frågorna krockar ju med mina funktionsnedsättningar- migrän, epilepsi, CVI och att vara dövblind (och för all del även magoperationen går att räkna in där). Så, hur pass väl stämmer dem egentligen??

Det stör mig att jag antagligen kommer vara den som påminner om att jag har funktionsnedsättningar liksom.... annars kan jag tänka mig att man missar det.

Det stör mig att man kan vinkla allt till vad man vill det ska betyda.
 
Att jag har åkt på bältros igen :(. Hade det hösten 2019. Förkyld i helgen, super hängig i måndags och såg då 3 märken ovanför bröstet. Feber tisdag och onsdag. Ringde husläkaren igår kl 8 och fick tid idag. Bältros men för sent att sätta in behandling :arghh:. Ringde inte tidigare då det kändes fånigt att ringa för 3 röda märken... Det blev blåsor först igår.
 
På väg hem från läkarbesök för sonen med två trötta. Står och väntar på bussen, den stannar bakom en annan buss så alla småjoggar dit. Jag lite långsammare med dubbelvagn i snön. Den blick smockfull och det står folk där vagnarna har plats. ”Det är fullt här, du får inte plats” säger någon när jag kikar in. Jo tack jag ser det. Till skillnad från er så är dock sannolikheten stor att jag inte får plats på nästa heller, eller nästa efter det. Går till tunnelbanan i stället. Finns ingen hiss pga ombyggnation.

Att dra vagn har verkligen gett mig ett nytt perspektiv på hur det måste vara att vara funktionshindrad i den här stan. Helt hopplöst.
 
På väg hem från läkarbesök för sonen med två trötta. Står och väntar på bussen, den stannar bakom en annan buss så alla småjoggar dit. Jag lite långsammare med dubbelvagn i snön. Den blick smockfull och det står folk där vagnarna har plats. ”Det är fullt här, du får inte plats” säger någon när jag kikar in. Jo tack jag ser det. Till skillnad från er så är dock sannolikheten stor att jag inte får plats på nästa heller, eller nästa efter det. Går till tunnelbanan i stället. Finns ingen hiss pga ombyggnation.

Att dra vagn har verkligen gett mig ett nytt perspektiv på hur det måste vara att vara funktionshindrad i den här stan. Helt hopplöst.

Missade även bussen från Gullmarsplan pga 🙃
IMG_2659.jpeg
 
Som i en roman där de översatt Murphy Oil Soap till Murphys oljeborttagande såpa.
Förstörde den i övrigt bra boken :meh:
Murphy var ju en standard i alla sadelkammare ett tag.
Haha, mitt värsta var nog när det i en reseguide för Florida pratades om "sadelbrödshästar". Jag skrev t.o.m. till förlaget och klagade. Det var flera översättningningsmissar i boken som jag påtalade men denna var sämst. Ingen reaktion från förlaget.
 
Akut sjuk gerbil och svårigheterna att hitta veterinärvård. Haft svårt att hitta tider till hund eller katt? Kom igen när ni letar åt smågnagare...

Det löste sig till slut efter många om och men och lilla Berta står nu på antibiotika och smärtstillande/antiinflammatoriskt. Men stressen när alla veterinärer säger nej för att det är en gerbil... :arghh:
 
Akut sjuk gerbil och svårigheterna att hitta veterinärvård. Haft svårt att hitta tider till hund eller katt? Kom igen när ni letar åt smågnagare...

Det löste sig till slut efter många om och men och lilla Berta står nu på antibiotika och smärtstillande/antiinflammatoriskt. Men stressen när alla veterinärer säger nej för att det är en gerbil... :arghh:
Vet hur det är. Vi fick åka femton mil med vårt marsvin för några år sen för att få vård..
 
Och nu är dottern sjuk så det blir kanske omöjligt att resa i vilket fall. Ombokning är omöjligt.

Jag upprepar, undvik Booking.com till varje pris.
Jag förstår nog inte riktigt :confused:
Har du bokat ombokningsbart men får inte boka om?
Annars brukar de ha så man kan avboka fram till 18:00 på ankomstdagen.
 
Sa ja till ett konto på Instagram. Jag är definitivt inte aktiv där utan jag följer några konton. Och människan skriver en massa frågor och sen när jag inte svarar så kommer det nya frågor. Jag är inte på Instagram för att chatta. Blockera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
Svar
2 001
· Visningar
98 117
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 606
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp