Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte att det inte ens fanns som alternativ när jag bokade.
Kollade hur det ser ut om jag vill boka och där står det att man kan avboka uran kostnad dagen innan. Tror att det såg ut så även när jag bokade förra gången. Mitt pris var mycket högre för den 9 december än den 30 december.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231207_200239_Bookingcom.jpg
    Screenshot_20231207_200239_Bookingcom.jpg
    104,6 KB · Visningar: 64
Och nu är dottern sjuk så det blir kanske omöjligt att resa i vilket fall. Ombokning är omöjligt.

Jag upprepar, undvik Booking.com till varje pris.
Jag har jobbat på hotell. Booking är satan själv!!!! Vi i receptionen kan inte ändra Booking-bokningar för allt är låst i deras system. Har själv suttit i deras usla kundtjänst klockan 4 på natten (för att hjälpa en gäst som DE har sabbat för) och slussats mellan ett dussin idioter som inte vill hjälpa till :rage::rage:

Boka aldrig via andrahandssidor… Får flashbackmigrän av minnena.
 
Jag har jobbat på hotell. Booking är satan själv!!!! Vi i receptionen kan inte ändra Booking-bokningar för allt är låst i deras system. Har själv suttit i deras usla kundtjänst klockan 4 på natten (för att hjälpa en gäst som DE har sabbat för) och slussats mellan ett dussin idioter som inte vill hjälpa till :rage::rage:

Boka aldrig via andrahandssidor… Får flashbackmigrän av minnena.
Jag har letat överallt efter ett telefonnummer till Booking.com men hittar inte. Sökt överallt. Det står så fint på deras sida men sen går det inte att få kontakt.
 
Jag har letat överallt efter ett telefonnummer till Booking.com men hittar inte. Sökt överallt. Det står så fint på deras sida men sen går det inte att få kontakt.
Nej, de gör det skitjobbigt att hitta just telefonnumret, för det är svårast för dem att ignorera antar jag. Jag kan PM:a dig det telefonnummer jag hittade efter lite snokande :)

När du först bokade, fick du ett mejl med bokningsbekräftelse? Brukar stå längst ner om de tillåter avbokning eller inte på din specifika bokning.
 
Nej, de gör det skitjobbigt att hitta just telefonnumret, för det är svårast för dem att ignorera antar jag. Jag kan PM:a dig det telefonnummer jag hittade efter lite snokande :)

När du först bokade, fick du ett mejl med bokningsbekräftelse? Brukar stå längst ner om de tillåter avbokning eller inte på din specifika bokning.
I mailet står det att jag kan omboka eller avboka när som helst vilket visar sig inte stämma.

Jag har ringt på det telefonnummer som jag hittade men det fungerade inte.
 
På väg hem från läkarbesök för sonen med två trötta. Står och väntar på bussen, den stannar bakom en annan buss så alla småjoggar dit. Jag lite långsammare med dubbelvagn i snön. Den blick smockfull och det står folk där vagnarna har plats. ”Det är fullt här, du får inte plats” säger någon när jag kikar in. Jo tack jag ser det. Till skillnad från er så är dock sannolikheten stor att jag inte får plats på nästa heller, eller nästa efter det. Går till tunnelbanan i stället. Finns ingen hiss pga ombyggnation.

Att dra vagn har verkligen gett mig ett nytt perspektiv på hur det måste vara att vara funktionshindrad i den här stan. Helt hopplöst.
Jag har alltid utgått från att vagn/rullator/rullstol har företräde till den platsen, dvs om det står folk där så ska dom flytta på sig om någon kommer med vagn/rullator/rullstol.
 
I mailet står det att jag kan omboka eller avboka när som helst vilket visar sig inte stämma.

Jag har ringt på det telefonnummer som jag hittade men det fungerade inte.
Nu är det några år sedan jag bokade via booking, men då kunde man gå in på sin bokning och där fanns då en knapp man kunde trycka på för att avboka. Oberoende av om det var avbokningsbart, dvs man fick pengarna åter, eller om det var icke avbokningsbart, då kunde man fortfarande avboka men fick givetvis inga pengar.

Ser bokningsbekräftelsen på bookings sida inte ut så mer?
 
Nu är det några år sedan jag bokade via booking, men då kunde man gå in på sin bokning och där fanns då en knapp man kunde trycka på för att avboka. Oberoende av om det var avbokningsbart, dvs man fick pengarna åter, eller om det var icke avbokningsbart, då kunde man fortfarande avboka men fick givetvis inga pengar.
Så har jag också gjort men det var 2019.
 
Stör mig på att jag kört för mycket igen och ramlat ner i ett litet utmattningsträsk igen. Inte 100% men sådär att jag måste sova på dagtid för att orka. O tappat lust till nåt, mår illa, är pluffsig o hamnar på fel mat.
Måste styra om mig. Börjar med maten.
 
Kund i butik hävdar att eftersom han inte pantar flaskor och burkar ska han inte behöva betala pant när han köper läsk



:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket
 
Senast ändrad:
Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket
Å vad frustrerad jag blev av att läsa detta. Det är ju liksom pantens syfte- om du inte pantar så förlorar du den pengen. :rage::banghead::mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
Svar
2 001
· Visningar
98 117
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 606
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp