Jag har appen installerad sen tidigare.Är du säker på att det är riktiga Booking du har bokat via? Är väl en oerhört välgjord scam igång för just Booking nu, som är svår att se igenom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har appen installerad sen tidigare.Är du säker på att det är riktiga Booking du har bokat via? Är väl en oerhört välgjord scam igång för just Booking nu, som är svår att se igenom.
Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket
Jag har jobbat på hotell. Booking är satan själv!!!! Vi i receptionen kan inte ändra Booking-bokningar för allt är låst i deras system. Har själv suttit i deras usla kundtjänst klockan 4 på natten (för att hjälpa en gäst som DE har sabbat för) och slussats mellan ett dussin idioter som inte vill hjälpa till
Boka aldrig via andrahandssidor… Får flashbackmigrän av minnena.
Och jag har aldrig blivit uppgraderad när jag bokat direkt, däremot via BookingJag bokar alltid direkt hos hotellet... jag inbillar mig att det är en bidragande orsak till att jag ofta blir uppgraderad.
Ber om ursäkt för min skrattreaktion innan jag hann läsa detta. Men det låter verkligen helt uppåt väggarna GALET att någon ens kan tänka tanken !!Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket
Jag tänker att han får betala 10-dubbel pant så att han blir motiverad att panta eller motiverad att ge dem till nån som pantar. Om inte ordinarie system är tillräckligt motiverande…Kund i butik hävdar att eftersom han inte pantar flaskor och burkar ska han inte behöva betala pant när han köper läsk
Är du säker på att det är riktiga Booking du har bokat via? Är väl en oerhört välgjord scam igång för just Booking nu, som är svår att se igenom.
Jag tänker detsamma, det låter som om något inte stämmer.Booking skulle dessutom inte skicka spam om kryptovalutor.
Nu kom han in på kontoret och tjatade. Nej säger jag! Försvinn!Jag blir skogstokig på ägaren till restaurangen som hyr in sig här.
Varje vecka får vi hans meny, vi förväntas på morgonen ändra alla stavfel, syftningsfel och grammatiska fel (det är MÅNGA).
Sedan skriva ut dem och ge till honom.
Vi förväntas även göra ändringar i menyn om han ändrar från en maträtt till en annan någon dag.
Vi får inte ut något av detta, ingen extra lön, ingen gratis mat, ingenting. Jag fattar inte ens hur det har blivit en grej vi gör som arbetsuppgift. Vi jobbar ju inte med restaurangärgaren, vi är inte kollegor eller något.
I dag tänker jag faktiskt inte ordna med hans meny. Hade han varit en trevlig prick och det inte var så ofta vi fick fixa hans meny hade jag kanske gjort det, men jag orkar inte fortsätta stötta en gammal gubbe som stöter på superunga tjejer konstant. Blä.
Ja och det är inte butiken som sätter dit panten det är ju tillverkarenÅ vad frustrerad jag blev av att läsa detta. Det är ju liksom pantens syfte- om du inte pantar så förlorar du den pengen.
Nyanställda unga tjejer och ingen där med lite pondus som kunde säga ifrån pga sjukdom ingen ordinarie på plats men ja åtminstone en av dem ska kanske jobba i en annan branschMed herregud så flata kollegor!
Min chef var ofta ett pucko... men när det gällde påstridiga kunder som verkligen hade fel var han faktiskt ett bra stöd. Samt när kräk tafsade på en...
Ja hur länge har vi inte haft pant på flaskor och burkar i Sverige och inte bara i SverigeBer om ursäkt för min skrattreaktion innan jag hann läsa detta. Men det låter verkligen helt uppåt väggarna GALET att någon ens kan tänka tanken !!
Nu kan vi inte ta tiodubbel pant tyvärr även om jag ibland vill införa en entrébiljett samt "du behandlar personal som skit" avgift och "uppför dig som civiliserat folk människa" avgiftJag tänker att han får betala 10-dubbel pant så att han blir motiverad att panta eller motiverad att ge dem till nån som pantar. Om inte ordinarie system är tillräckligt motiverande…
Synd att kollegorna gav sig. Jag hade nog bara ställt bort flaskorna och burkarna, om kunden inte vill köpa dem till de villkor och lagar butiken måste följa. Det gäller liksom alla varor.
Jag vet ju att det inte hjälper för situationen som var, men nästa gång borde den som är i kassan hålla benhårt på att den inte får göra så, och att "hur ska vi kunna veta att du sedan inte pantar ändå?"Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket
Nej alltså jag hoppas ju att jag är där nästa gång för jag ger mig aldrig inte en chans finns inte på kartanJag vet ju att det inte hjälper för situationen som var, men nästa gång borde den som är i kassan hålla benhårt på att den inte får göra så, och att "hur ska vi kunna veta att du sedan inte pantar ändå?"
Ja och det är inte butiken som sätter dit panten det är ju tillverkaren
Nyanställda unga tjejer och ingen där med lite pondus som kunde säga ifrån pga sjukdom ingen ordinarie på plats men ja åtminstone en av dem ska kanske jobba i en annan bransch
Ja hur länge har vi inte haft pant på flaskor och burkar i Sverige och inte bara i Sverige
Nu vet jag inte om kunden är från ett land utan pantsystem men det spelar ingen roll
Nu kan vi inte ta tiodubbel pant tyvärr även om jag ibland vill införa en entrébiljett samt "du behandlar personal som skit" avgift och "uppför dig som civiliserat folk människa" avgift
Men kunden hävdar tydligen att priset som står på skylten ska gälla längst ner på skylten står det ju sen plus pant 1:- eller 20:- om det är ett flak med läsk tex
Och enligt prisinformationslagen har han en liten obs väldigt liten poäng
Priset på varan ska anges skriftligt. Moms och andra skatter ska vara inräknat i priset. Om det kommer till avgifter eller andra kostnader ska det framgå tydligt.
Det där med pantkostnad är inte alltid tydligt på skyltarna beroende på vilken storlek skyltarna har
Men jag blir ärligt så trött på folk som tjatar om en krona hit eller dit för det är inga fattiga folk som gör det det är jag ganska övertygad om det handlar mest om att få rätt och trycka till personal i butik "du gjorde fel kan du inte dit jobb eller" "jag ska minsann ha rätt"
Ja jag håller med dig och jag hade inte låtit han slippa pantenFast det är ändå inte ett argument för att hen ska slippa betala panten.
Precis som att det inte är ett argument att det om det saknas tydlig märkning av folkölen så ska vem som helst få köpa den oavsett ålder.
Kunden får väl anmäla butiken för vilseledande prisinformation (alltså till myndighet eller tala med butikschefen), inte stå som en idiot och tjafsa med personalen i kassan med orimliga krav.