Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att en kollega berättade att hans telefon börjat ge upp så han måste byta, den var gammal och hade väldigt dålig batterihälsa. Vi har båda iPhone så jag sa att min också började bli dålig, jag kollade igen och min procent var sämre än hans :bag:

Har verkligen inte råd med en ny mobil! Men å andra sidan så funkar den ju bra än så länge, även om jag måste ladda ofta.

*peppar peppar*
 
Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket

Med herregud så flata kollegor!

Min chef var ofta ett pucko... men när det gällde påstridiga kunder som verkligen hade fel var han faktiskt ett bra stöd. Samt när kräk tafsade på en...
 
Jag har jobbat på hotell. Booking är satan själv!!!! Vi i receptionen kan inte ändra Booking-bokningar för allt är låst i deras system. Har själv suttit i deras usla kundtjänst klockan 4 på natten (för att hjälpa en gäst som DE har sabbat för) och slussats mellan ett dussin idioter som inte vill hjälpa till :rage::rage:

Boka aldrig via andrahandssidor… Får flashbackmigrän av minnena.

Jag bokar alltid direkt hos hotellet... jag inbillar mig att det är en bidragande orsak till att jag ofta blir uppgraderad.
 
Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket
Ber om ursäkt för min skrattreaktion innan jag hann läsa detta. Men det låter verkligen helt uppåt väggarna GALET att någon ens kan tänka tanken :eek: !!
 
Kund i butik hävdar att eftersom han inte pantar flaskor och burkar ska han inte behöva betala pant när han köper läsk



:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Jag tänker att han får betala 10-dubbel pant så att han blir motiverad att panta eller motiverad att ge dem till nån som pantar. Om inte ordinarie system är tillräckligt motiverande…

Synd att kollegorna gav sig. Jag hade nog bara ställt bort flaskorna och burkarna, om kunden inte vill köpa dem till de villkor och lagar butiken måste följa. Det gäller liksom alla varor.
 
Is. Halka. Skönt med lite varmare grader, men måste det bli is och regn istället för snö? SÅ halt. Har broddar men blir så drygt att gå tre minuter, ta av dem till bussen, ta på dem över en "slänt" för att direkt gå på ny buss och sedan ta på dem för 4 minuter....

Gissar att akuten får jobba på högtryck i dag...
 
Jag blir skogstokig på ägaren till restaurangen som hyr in sig här.
Varje vecka får vi hans meny, vi förväntas på morgonen ändra alla stavfel, syftningsfel och grammatiska fel (det är MÅNGA).
Sedan skriva ut dem och ge till honom.

Vi förväntas även göra ändringar i menyn om han ändrar från en maträtt till en annan någon dag.

Vi får inte ut något av detta, ingen extra lön, ingen gratis mat, ingenting. Jag fattar inte ens hur det har blivit en grej vi gör som arbetsuppgift. Vi jobbar ju inte med restaurangärgaren, vi är inte kollegor eller något.

I dag tänker jag faktiskt inte ordna med hans meny. Hade han varit en trevlig prick och det inte var så ofta vi fick fixa hans meny hade jag kanske gjort det, men jag orkar inte fortsätta stötta en gammal gubbe som stöter på superunga tjejer konstant. Blä.
 
Jag blir skogstokig på ägaren till restaurangen som hyr in sig här.
Varje vecka får vi hans meny, vi förväntas på morgonen ändra alla stavfel, syftningsfel och grammatiska fel (det är MÅNGA).
Sedan skriva ut dem och ge till honom.

Vi förväntas även göra ändringar i menyn om han ändrar från en maträtt till en annan någon dag.

Vi får inte ut något av detta, ingen extra lön, ingen gratis mat, ingenting. Jag fattar inte ens hur det har blivit en grej vi gör som arbetsuppgift. Vi jobbar ju inte med restaurangärgaren, vi är inte kollegor eller något.

I dag tänker jag faktiskt inte ordna med hans meny. Hade han varit en trevlig prick och det inte var så ofta vi fick fixa hans meny hade jag kanske gjort det, men jag orkar inte fortsätta stötta en gammal gubbe som stöter på superunga tjejer konstant. Blä.
Nu kom han in på kontoret och tjatade. Nej säger jag! Försvinn! :cautious::meh:
 
Å vad frustrerad jag blev av att läsa detta. Det är ju liksom pantens syfte- om du inte pantar så förlorar du den pengen. :rage::banghead::mad:
Ja och det är inte butiken som sätter dit panten det är ju tillverkaren

Med herregud så flata kollegor!

Min chef var ofta ett pucko... men när det gällde påstridiga kunder som verkligen hade fel var han faktiskt ett bra stöd. Samt när kräk tafsade på en...
Nyanställda unga tjejer och ingen där med lite pondus som kunde säga ifrån pga sjukdom ingen ordinarie på plats men ja åtminstone en av dem ska kanske jobba i en annan bransch
Ber om ursäkt för min skrattreaktion innan jag hann läsa detta. Men det låter verkligen helt uppåt väggarna GALET att någon ens kan tänka tanken :eek: !!
Ja hur länge har vi inte haft pant på flaskor och burkar i Sverige och inte bara i Sverige
Nu vet jag inte om kunden är från ett land utan pantsystem men det spelar ingen roll
Jag tänker att han får betala 10-dubbel pant så att han blir motiverad att panta eller motiverad att ge dem till nån som pantar. Om inte ordinarie system är tillräckligt motiverande…

Synd att kollegorna gav sig. Jag hade nog bara ställt bort flaskorna och burkarna, om kunden inte vill köpa dem till de villkor och lagar butiken måste följa. Det gäller liksom alla varor.
Nu kan vi inte ta tiodubbel pant tyvärr ;) även om jag ibland vill införa en entrébiljett samt "du behandlar personal som skit" avgift och "uppför dig som civiliserat folk människa" avgift
Men kunden hävdar tydligen att priset som står på skylten ska gälla längst ner på skylten står det ju sen plus pant 1:- eller 20:- om det är ett flak med läsk tex
Och enligt prisinformationslagen har han en liten obs väldigt liten poäng
Priset på varan ska anges skriftligt. Moms och andra skatter ska vara inräknat i priset. Om det kommer till avgifter eller andra kostnader ska det framgå tydligt.
Det där med pantkostnad är inte alltid tydligt på skyltarna beroende på vilken storlek skyltarna har

Men jag blir ärligt så trött på folk som tjatar om en krona hit eller dit för det är inga fattiga folk som gör det det är jag ganska övertygad om det handlar mest om att få rätt och trycka till personal i butik "du gjorde fel kan du inte dit jobb eller" "jag ska minsann ha rätt"
 
Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket
Jag vet ju att det inte hjälper för situationen som var, men nästa gång borde den som är i kassan hålla benhårt på att den inte får göra så, och att "hur ska vi kunna veta att du sedan inte pantar ändå?"
 
Jag vet ju att det inte hjälper för situationen som var, men nästa gång borde den som är i kassan hålla benhårt på att den inte får göra så, och att "hur ska vi kunna veta att du sedan inte pantar ändå?"
Nej alltså jag hoppas ju att jag är där nästa gång för jag ger mig aldrig inte en chans finns inte på kartan
Så kan vi liksom inte ha det att den som argumenterar tillräckligt får avdrag på kostnaden En del kunder sätter ju tyvärr det där i system tex "oj jag glömde en kasse" när betalningen är klar och plånboken undanstoppad
Och är man ny i kassan och det är stressigt så tänker man men jag bjuder på den idag men man upptäcker till slut att samma person alltid glömmer kassen

Jag fattar att en del kunder tycker att matkedjorna tjänar mycket pengar efter alla de reportage som gjordes om chefslönerna inom ICA och alla höjningar som gjorts och ja det går inte dåligt för koncernerna direkt men som personal får du inte ett skit av de vinsterna och det är fortfarande personalen på golvet det sparas på för att vinsterna ska bli ännu större
 
Ja och det är inte butiken som sätter dit panten det är ju tillverkaren


Nyanställda unga tjejer och ingen där med lite pondus som kunde säga ifrån pga sjukdom ingen ordinarie på plats men ja åtminstone en av dem ska kanske jobba i en annan bransch

Ja hur länge har vi inte haft pant på flaskor och burkar i Sverige och inte bara i Sverige
Nu vet jag inte om kunden är från ett land utan pantsystem men det spelar ingen roll

Nu kan vi inte ta tiodubbel pant tyvärr ;) även om jag ibland vill införa en entrébiljett samt "du behandlar personal som skit" avgift och "uppför dig som civiliserat folk människa" avgift
Men kunden hävdar tydligen att priset som står på skylten ska gälla längst ner på skylten står det ju sen plus pant 1:- eller 20:- om det är ett flak med läsk tex
Och enligt prisinformationslagen har han en liten obs väldigt liten poäng
Priset på varan ska anges skriftligt. Moms och andra skatter ska vara inräknat i priset. Om det kommer till avgifter eller andra kostnader ska det framgå tydligt.
Det där med pantkostnad är inte alltid tydligt på skyltarna beroende på vilken storlek skyltarna har

Men jag blir ärligt så trött på folk som tjatar om en krona hit eller dit för det är inga fattiga folk som gör det det är jag ganska övertygad om det handlar mest om att få rätt och trycka till personal i butik "du gjorde fel kan du inte dit jobb eller" "jag ska minsann ha rätt"

Fast det är ändå inte ett argument för att hen ska slippa betala panten.
Precis som att det inte är ett argument att det om det saknas tydlig märkning av folkölen så ska vem som helst få köpa den oavsett ålder.

Kunden får väl anmäla butiken för vilseledande prisinformation (alltså till myndighet eller tala med butikschefen), inte stå som en idiot och tjafsa med personalen i kassan med orimliga krav.
 
Fast det är ändå inte ett argument för att hen ska slippa betala panten.
Precis som att det inte är ett argument att det om det saknas tydlig märkning av folkölen så ska vem som helst få köpa den oavsett ålder.

Kunden får väl anmäla butiken för vilseledande prisinformation (alltså till myndighet eller tala med butikschefen), inte stå som en idiot och tjafsa med personalen i kassan med orimliga krav.
Ja jag håller med dig och jag hade inte låtit han slippa panten
Men det är det han argumenterar om och tyvärr gav mina kollegor efter, butikschefen var inte på plats heller
Kunderna vänder sig aldrig till myndighet eller koncernledning möjligtvis butikschefen om den är på plats det är alltid personal på golvet som ska lösa kundens krav oavsett vad det handlar om
För "kunden har alltid rätt" vet du väl :meh: det tjafsas om ganska mycket faktiskt

Nu inför jul blir det som allra värst det är inga roliga veckor som kommer nu :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 596
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp