Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att prognosen säger världens absolut sämsta väder. Jag gillar minusgrader och snö. Det är ljust och rent och vackert.

Screenshot_20231205_075211_Chrome.jpg
 
Att man ännu inte hittat på någon välfungerande lösning på cykelväxlar. Tur att jag är medveten om att jag inte kan använda växlarna på vintern, så att jag på förhand ställt in på mittenväxeln.
Varför kan du inte växla på vintern? Jag kan växla utan problem även på vintern?🙂
 
Maken och jag hade en kommunikationsmiss i morse vilket innebar att det blev dubbel mängd kaffepulver i presskannan (den är gjord av porslin, så jag såg inte att han redan lagt i kaffe). Nog för att jag gillar starkt kaffe, men det här var lite att ta i! 😵 Vi har löst det genom att hälla på mer vatten, men det känns ändå som slöseri med kaffe eftersom vi vanligtvis bara dricker en kanna om dagen!
 
Denna gång, kundtjänsten på Power. Min airfryer går sönder efter 2 månaders användning. Efter 10-tal kontaktförsök där de skickar runt mig får jag svaret att jag måste ta mig till en butik (det tog alltså 2.5 vecka att komma fram till det?). Jag kan inte ta mig till en butik för tillfället så bad om en retursedel, vilket tydligen var omöjligt. Fick sedan detta. :banghead: :confused::bag:

"Tack för ditt mail och hoppas allt är väl med dig! Det vi kommer göra nu är att skapa ett fraktsedel till dig så att du kan skicka in till butiken. Ärendet kommer att tas som en serviceärende det väl säga som ett reparations ärende så butiken kan felsöka din produkt och detta är på grund av att produkten är i defekt. Du kan inte returnera denna produkt eftersom den uppfyller inte våra Öppet köp villkor det väl säga att produkten är inte i samma skick som när du mottog produkten samt att det kan klassas som ett förbruknings produkt då du har haft produkten i cirka två månader då det har överstiget " lätt användning av produkt" och det stå även i våran Öppet köp villkor."
 
Alltså SL håller på att "renovera" spåren för tunnelbanan. Av ngn anledning låter det därför DUNK DUNK DUNKELIDUNK DUNK varje gång ett tunnelbanetåg passerar. Vilket är typ varannan minut dygnet runt....
Tydligen skakar också huset (inte hos mig men hon vissa grannar som bor ännu närmare). Har felanmält hos SL som inte ens kunde uppge hur länge detta ska pågår. Ingen har heller informerat om detta arbete så det tog ett tag för oss att fatta var ljudet kom ifrån.
 
Denna gång, kundtjänsten på Power. Min airfryer går sönder efter 2 månaders användning. Efter 10-tal kontaktförsök där de skickar runt mig får jag svaret att jag måste ta mig till en butik (det tog alltså 2.5 vecka att komma fram till det?). Jag kan inte ta mig till en butik för tillfället så bad om en retursedel, vilket tydligen var omöjligt. Fick sedan detta. :banghead: :confused::bag:

"Tack för ditt mail och hoppas allt är väl med dig! Det vi kommer göra nu är att skapa ett fraktsedel till dig så att du kan skicka in till butiken. Ärendet kommer att tas som en serviceärende det väl säga som ett reparations ärende så butiken kan felsöka din produkt och detta är på grund av att produkten är i defekt. Du kan inte returnera denna produkt eftersom den uppfyller inte våra Öppet köp villkor det väl säga att produkten är inte i samma skick som när du mottog produkten samt att det kan klassas som ett förbruknings produkt då du har haft produkten i cirka två månader då det har överstiget " lätt användning av produkt" och det stå även i våran Öppet köp villkor."
Du har rätt till reklamation dock. Så antingen får de reparera eller skicka en ny för efter 2 månader ska inte grejerna bara sluta fungera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp