Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med risk att bli varnad eller bannad....

Jag stör mig oerhört på bukefalister som skriver förkortningar som alla ska förväntas förstå trots att de är
a fullständigt obegripliga
b kan betyda flera olika saker
c väldigt lokala
Jag antar att jag kan vara sån ibland även om jag försöker:nailbiting::bag:
Då får folk gärna fråga vadfanjagtänkt :p

En gång fick jag dock EN träff på Google i hopp om att förstå ett märkligt till synes akademiskt ord någon använde. Förvirringen sitter kvar än idag även om ordet är långt bortglömt:rofl:
 
Men speciellt platser eller kändisar är hopplöst att inte vara tydlig med, vanligt på andra ställen att folk skriver typ- HEREEGUD vad synd det är om Clara!
Jahapp... Även om Clara nu varit med i ett tvprogram man sett och intresset kan finnas så stalkar jag inte hennes sociala medier för det och i det förstår precis vem du menar+vadfansomhänt :confused:
 
Eftersom detta stammar från mitt inlägg...
Jag har inget emot etablerade förkortningar och ord!

Men egenpåhittat, sånt som bara används i en begränsad insatt krets eller sånt som kan vara dussintals olika saker - det stör mig.

framförallt är det exkluderande för andra än de insatta
Ja, vi kan utan problem konstatera att kommunikation som de avsedda mottagarna inte förstår är att klassa som mindre lyckad 😁
 
På mig själv... Var antagligen en "Karen" mot personal idag som antagligen inte hade något med PostMord att göra... Är så himla fragil, har inget kvar, så jag var milt irriterad i tonen när de sa att paketet var någon annan stans än hos dem. De KOLLADE inte ens, utan ba "nä det står så på skärmen". Gah, blir arg när jag bara tänker på det.
 
Jag tänkte jag skulle starta en hemsida/blogg med wordpress och jag hatar blocksystemet. Det var mycket bättre förut. Jag lyckas inte alls att få det att se ut som jag vill nu. Hur jävla svårt ska det vara att sätta en bild i den önskade storleken på den önskade platsen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 103
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 123
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp