Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter verkligen som att du borde höra av dig till 1177 innan du går tillbaka till jobbet. Att vara så yr så länge låter inte alls normalt.
Na, enligt 1177 är man ju dödligt sjuk av vilken anledning man än ringer känns det som, så jag avstår nog. ;) Jag vet inte vad det beror på men verkar ju inte ha några akuta allvarliga symptom så jag tolkar det mer som obehagligt och jobbigt snarare än farligt. Yrsel är inte helt ovanligt man söker på på vc minns jag när jag jobbade där.
 
Na, enligt 1177 är man ju dödligt sjuk av vilken anledning man än ringer känns det som, så jag avstår nog. ;) Jag vet inte vad det beror på men verkar ju inte ha några akuta allvarliga symptom så jag tolkar det mer som obehagligt och jobbigt snarare än farligt. Yrsel är inte helt ovanligt man söker på på vc minns jag när jag jobbade där.
Jaha, du är en sån… :meh::p
 
Tänkte detsamma! Och det ska vara helt ofarligt att testa att behandla hemma, oavsett om man har det eller ej. Googla kristallsjuka så hittar du övningar att testa!
Har skrivit om det när jag jobbade på vc så har funderat på att testa någon övning faktiskt. Det var faktiskt min första tanke egentligen, men slog bort den lite för jag vill inte ha det ;)
 
Huvudvärk, rätt måttlig, men så extrem yrsel så att jag fick krypa sista biten till sängen från badrummet.
Lite illamående också.
Ett dygn senare hade jag 38-39 graders feber.
Ingen muskelvärk, ingen hosta onget ont i halsen, ingen snuva förrän en vecka in i sjukan.

Tog corona test, två ggr. Positivt.
Låter jobbigt! Men tror inte det är det jag har. Här är yrseln det värsta, huvudvärk har jag ofta-alltid och det gav med sig av två doser alvedon så inget speciellt, illamående hade jag efter att bara ha ätit en gång i dag, ska äta sex gånger egentligen, och det gav med sig när jag ätit.

Får se hur det är i morgon, då har det gått mer än ett dygn, och mår jag bättre så går det ju att utesluta, mår jag sämre jobbar jag inte, mår jag så här får jag fundera vidare på vad det är och om jag ska jobba. Men det känns ju klart bättre än i natt och förmiddags så jag hoppas det är på rätt väg.
 
tv4 play kan du ze på datorn

Men dator telefon platta?
Jag trodde inte den skulle nås via tv4 play, för när jag sökte snabbt fick jag bara upp tv4play sport (+?) Som man behövde betala för.
Screenshot_20231129-221352.png
 
Jag fick sjukanmäla mig i dag. Så oerhört märklig anledning också. vaknade i natt och reste mig för att gå på toaletten och så snurrade hela världen. Inte lite heller som den gjort ibland när jag rest mig för fort eller så, utan riktigt illa så det var svårt att gå, jag fick hålla i saker på väg till toaletten helt enkelt. Huvudvärk, men ingen illamående. Brukar må illa och vara yr, fast på ett annat sätt, när jag har migrän, men detta kände jag inte alls igen. Försökte vila väl tillbaka i sängen, men allt snurrade för mig. Valde att ta värktabletter för huvudet så värken släppte men yrseln var kvar tyvärr. Somnade och vaknade otaliga gånger under natten, fortfarande med yrsel. Försökte gå ut med hunden på morgonen, gjorde i ordning mig för jobbet, men beslutade mig för att stanna hemma, det var ju inte möjligt att ens gå ut med hunden en ordentlig runda, vi kom till några träd precis utanför så han fick kissa!

Vilade lite och fick huvudvärk och illamående så tog värktabletter igen så värken släppte och yrseln blev lite bättre. Så en promenad med hunden igen, helt matt, fortfarande yrslig när jag röde mig för fort, men jag var matt och orkade inte ens röra mig med någon hastighet... in och har ätit lite gröt och sedan har jag sovit till en timme sedan. Huvudvärk, illamående och yrslig men inget av det speciellt påtaglig, men mattheten är besvärande. Hjärnan orkar inte med.

Vette fasen vad det är ens. Men ... det stör mig så enormt! jag vill jobba, gjorde roliga saker där i går och ville fortsätta i dag! Ska ta mig dit i morgon, gissar att detta inte smittar, för jag vill fortsätta på vad jag startat!
Fundera på om du ätit något som kan gett matförgiftning.
Det du beskriver låter som samma jag upplevde vid en kraftig matförgiftning tidigare i höstas.
Är i så fall bara att vänta ut och försöka få i dig vätska samt snäll mat, lite i taget.
Kan ta allt mellan 1 till 4 dygn innan man är helt fit for fight.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp