BootMetal -Reddit
Skulle köpa en typ för 10-12 år sen. Går in på HM där jag hört dom hade ett gäng och frågade vart dom hade björnfittorna. Tjejen inne i affären jag frågade glodde på mig som jag vore jordens avskräde och lite ställt frågade "Ursäkta, va sa du?" Medan hon tar ett dteg tillbaka. Var på jag lite förvånad över hennes reaktion upprepar lite försiktigare. "Öh, var är björnfittorna?"
Hon inser att jag letar efter en faktisk produkt men verkar oerhört obekväm och ber en manlig kollega komma dit och ber sen honom prata med mig. Hon står lite avsides med armarna i kors och tittar på medan killen frågar mig vad jag behöver hjälp med.
"Letar efter en björnfitta..." säger jagoch för äntar lig stt han inte heller vet vad jag letar efter. Hennes kollega blinkar inte ens och helt sonika säger "jaha ja dom är längst ner till höger där borta" tjejen blir helt paff och bara gapar lite och sen utbrister"VA!? Vet du vad det är?" Jag börjar gå bort och hör dom prata och hur han förklarar att dom heter och kallas för björnfittor.
Ärligt talat visste jag inget annat namn för dom innan, hade inte han vetat heller hade jag inte kunna förklara vidare vad jag letade efter.