Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok. Nu stör jag mig på att jag inte svarade på det där okända numret för nu ringde det igen och lämnade ett meddelande i röstbrevlådan. Det visade sig att det var en stiftelse som beviljat mig pengar och behövde kompletterande uppgifter.
Så jag ringde upp och så är det telefonsvarare.
:bag:
 
Tittar på virkmönster till grytlappar men hittar inget jag vill ha. På många mönster är själva motivet dessutom gjort av "hål", hur praktiskt är det för en grytlapp liksom? Det kanske bara är jag som är klumpig eller osmidig men jag ser bara framför mig hur man kommer få något finger precis vid ett hål och bränna sig. För det handlar ju liksom inte om ETT litet hål, utan hela mönstret är gjort av många hål (tänk typ som när man broderar konturerna med korsstygn, fast istället för kryss är det hål).

Antagligen får det bli ett mönster med hål och så gör jag en baksida i en annan färg och sätter ihop. Men det stör mig ändå att man designar grytlappar med massor av (visserligen små) hål 😅
 
Jag fick hem nyttodjuren idag.
Ett fåtal av baggarna levde. Det var väntat att majoriteten/alla skulle dö i kylan så ingen förvåning där.

Nyckelpigorna däremot har klarat sig bra. De har nämligen aldrig kommit med utan jag har fått en burk med lite papp bara. Fascinerande! :rofl:

Har givetvis reklamerat och jag antar att jag får en ny sändning.
Delvis knapplån antar jag. Nu har jag tänkt mer på det här och utöver att de levererar djur som dör i transporten så blir jag oerhört illa berörd av att döda djur ”reklameras” och att ny leverans förväntas. Som att det störta problemet här är köparens omak av ”felaktig vara”. :crazy:

I ljuset av Helgstrand så bara känner jag att vi måste sluta kommodisera levande varelser. Punkt. På alla sätt. Ja det är antagligen skillnad på en hästs och en insekts upplevelsesfär men båda är levande varelser. Ska de göra nytta för oss (vilket ju ordet nyttodjur antyder) så ger det i mina ögon oss ett överhängande ansvar att inte köpa eller sälja ”varor” som riskerar dö för vår personliga vinnings skull. Usch så sorglig läsning!

Jag hoppas verkligen du försäkrar dig om leverans med rimliga förutsättningar för överlevnad innan ”varan” ersätts.
 
Delvis knapplån antar jag. Nu har jag tänkt mer på det här och utöver att de levererar djur som dör i transporten så blir jag oerhört illa berörd av att döda djur ”reklameras” och att ny leverans förväntas. Som att det störta problemet här är köparens omak av ”felaktig vara”. :crazy:

I ljuset av Helgstrand så bara känner jag att vi måste sluta kommodisera levande varelser. Punkt. På alla sätt. Ja det är antagligen skillnad på en hästs och en insekts upplevelsesfär men båda är levande varelser. Ska de göra nytta för oss (vilket ju ordet nyttodjur antyder) så ger det i mina ögon oss ett överhängande ansvar att inte köpa eller sälja ”varor” som riskerar dö för vår personliga vinnings skull. Usch så sorglig läsning!

Jag hoppas verkligen du försäkrar dig om leverans med rimliga förutsättningar för överlevnad innan ”varan” ersätts.
Jag uppfattar @gul_zebra som att det är de aldrig ivägskickade nyckelpigorna som reklameras, dvs. den tomma burken. Inte den i viss mån väntade decimeringen av de insekter som faktiskt skickades iväg.
 
Själv stör jag mig på senaste läkaren i raden, ty han ändrade kortisonsort och i samma veva sänkte han dosen = ser ut som spetälsk igen 🧟‍♀️

Vilket jag redan visste skulle hända iom dossänkning och det påtalade jag också, men nejdå. Varför ska man lyssna på patienten som redan gått igenom den proceduren flera gånger?
Självklart ska dosen sänkas, för varje ny läkare "vet bäst"..

Sa åt honom att han kan ju fundera på vad annat än kortison -i den mängden som funkar- han kan sätta in tills jag hör av mig pga uppblossande inflammation, så det blir intressant att höra på måndag vad han har klurat ut :sneaky:

Jag har hela tiden efterlyst annan behandling. Kortison med allt vad det innebär är inget jag vill behöva ta, men i brist på alternativ (vilket alternativ som helst) är det ju som det är 🤷‍♀️
 
Usch vad sorgligt och bisarrt att de levererar på ett sätt/vid en tidpunkt när de flesta djuren förväntas dö av transporten! Det skulle verkligen inte anses okej med många andra djurslag.

Delvis knapplån antar jag. Nu har jag tänkt mer på det här och utöver att de levererar djur som dör i transporten så blir jag oerhört illa berörd av att döda djur ”reklameras” och att ny leverans förväntas. Som att det störta problemet här är köparens omak av ”felaktig vara”. :crazy:

I ljuset av Helgstrand så bara känner jag att vi måste sluta kommodisera levande varelser. Punkt. På alla sätt. Ja det är antagligen skillnad på en hästs och en insekts upplevelsesfär men båda är levande varelser. Ska de göra nytta för oss (vilket ju ordet nyttodjur antyder) så ger det i mina ögon oss ett överhängande ansvar att inte köpa eller sälja ”varor” som riskerar dö för vår personliga vinnings skull. Usch så sorglig läsning!

Jag hoppas verkligen du försäkrar dig om leverans med rimliga förutsättningar för överlevnad innan ”varan” ersätts.
Alltså de klarar sig ju utmärkt om de bara skickas som de ska. Såhär års är det med extra packning och till ombud men så har inte skett trots att det är det de ska göra enligt leverantören själv. Jag antar dock att de inte lidit alltför mycket då de går in i dvala och hela den biten innan de dör en för de naturlig död. Kan såklart ha fel dock.

Nyttodjur som ska göra nytta är det ja. De ska få käka ohyra från mina växter är det meningen. De får leva loppan med en massa mat i ett rum med passande värme, luftfuktighet och belysning, när ohyran är slut finns det blommande växter att käka pollen från tills de dör "av sig självt". Jag vill iaf anse att de har det utmärkt här hemma, men transporten behöver göras korrekt.
Alternativet är att använda gift men det vill jag inte göra.

Jag uppfattar @gul_zebra som att det är de aldrig ivägskickade nyckelpigorna som reklameras, dvs. den tomma burken. Inte den i viss mån väntade decimeringen av de insekter som faktiskt skickades iväg.
Allting reklameras, baggarna dog ju pga felaktigt fraktsätt också.
Jag verkar dock inte få något nytt alls då jag inte filmat när jag öppnat. Mina foton duger visst inte :down: Helt galet då video aldrig krävts förr och de inte varit tydliga med att de har nya krav för att godkänna reklamation. Vet inte hur jag ska bära mig åt nu, det finns inga andra leverantörer av nyttodjur och när de sköter det såhär dåligt blir jag inte jättesugen på att lägga mer pengar på de. Kan inte direkt köpa nytt i en handvändning på en fjuttig garantipension liksom.
 
Alltså de klarar sig ju utmärkt om de bara skickas som de ska. Såhär års är det med extra packning och till ombud men så har inte skett trots att det är det de ska göra enligt leverantören själv. Jag antar dock att de inte lidit alltför mycket då de går in i dvala och hela den biten innan de dör en för de naturlig död. Kan såklart ha fel dock.

Nyttodjur som ska göra nytta är det ja. De ska få käka ohyra från mina växter är det meningen. De får leva loppan med en massa mat i ett rum med passande värme, luftfuktighet och belysning, när ohyran är slut finns det blommande växter att käka pollen från tills de dör "av sig självt". Jag vill iaf anse att de har det utmärkt här hemma, men transporten behöver göras korrekt.
Alternativet är att använda gift men det vill jag inte göra.


Allting reklameras, baggarna dog ju pga felaktigt fraktsätt också.
Jag verkar dock inte få något nytt alls då jag inte filmat när jag öppnat. Mina foton duger visst inte :down: Helt galet då video aldrig krävts förr och de inte varit tydliga med att de har nya krav för att godkänna reklamation. Vet inte hur jag ska bära mig åt nu, det finns inga andra leverantörer av nyttodjur och när de sköter det såhär dåligt blir jag inte jättesugen på att lägga mer pengar på de. Kan inte direkt köpa nytt i en handvändning på en fjuttig garantipension liksom.
De borde ju fatta själva att djuren inte kan ha överlevt ... har du betalat med kort kan du ju reklamera köpet via kortföretaget/banken.
Och så kan man alltid ge dåligt omdöme och så vidare.
 
Jag har kappa men jag vill ha så det täcker benen ända ner till skorna. Har inte hittat nån sån lång kjol. Kappan är inte så lång heller. Den går strax nedanför knäna.
Jo, det är synd att de flesta kjolar går av vid vaderna :( har sett att det finns yllekjolar som är hellånga, men de går kanske bort av andra skäl de?
 
Jo, det är synd att de flesta kjolar går av vid vaderna :( har sett att det finns yllekjolar som är hellånga, men de går kanske bort av andra skäl de?
Ja, dels för att jag vill kunna ha i stallet utan att det följer med en halv höbal och halva boxen. Sen behöver vara glansigt tyg på insidan så det glider när man går. Tar det emot lite så känner jag det direkt och det blir krampiga myrsteg. Jag får helt enkelt fortsätta leta tills jag hittar den perfekta kappan/kjolen 😏
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Varför kan Trafikverket inte bara skriva någonstans vad ”yttre tåg” betyder. Så himla nyfiken på vad som menas för jag ser framför mig hur tåget ser ut som en timmerbil och allt är öppet och på utsidan :p

Har det inte med att göra om perrongen är så pass lång att det får plats två tåg längs med. Dvs man ska åka med det som står längst bort på perrongen, harxvarit så när jag åkt iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 628
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp