Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har det inte med att göra om perrongen är så pass lång att det får plats två tåg längs med. Dvs man ska åka med det som står längst bort på perrongen, harxvarit så när jag åkt iaf.
I Gävle har de alltid kallat det för Norra delen och Södra delen. De är märkta med egna skyltar Spår 3N resp. 3S.
Yttre och inre kan jag tänka mig funkar som namn om det är ett "återvändsspår" som en del stora stationer har - så att ett tåg faktiskt står innemot stationen och ett "utanför" det andra.

Följdfråga: Vad kallas det då när perrongen bara rymmer fyra vagnar och den större delen av (framför allt) nattågen stannar långt bortanför. :D
 
Jag stör mig på mig själv (det får man göra va?)

Jag har börjat bli så nojjig med min häst. Har alltid varit för stor hage, kompis, så lite täcke/grejs som möjligt, bla bla bla.

Men... tänk om han skadar sig? Är han inte lite kall (svar NEJ! skulle kunna gå att använda som värmekraftverk)? Börjar han få lite mugg? Kanske ska gå i grusruta några dagar för att torka? Behövs brodd? vilka brodd?

Bara GÖR!

BTW: https://www.instagram.com/reel/CzgO8fMLKmCw7ULEGblQmpQhmHYvDo_ZoGPuQc0/ - den brune är min....
 
De borde ju fatta själva att djuren inte kan ha överlevt ... har du betalat med kort kan du ju reklamera köpet via kortföretaget/banken.
Och så kan man alltid ge dåligt omdöme och så vidare.
Ja precis. Tydligen är de hårdare med bevis pga många bedrägerier men kom igen liksom... De gjorde likadant förra månaden, de får väl skicka ordentligt själva också :arghh:

Har tyvärr inte betalat med kort. Däremot har jag swishat via Klarna, kanske kan det funka att gå via de. Jag får testa om jag inte får nåt positivt resultat från säljaren efter helgen. Tack för tips!
 
Ja, dels för att jag vill kunna ha i stallet utan att det följer med en halv höbal och halva boxen. Sen behöver vara glansigt tyg på insidan så det glider när man går. Tar det emot lite så känner jag det direkt och det blir krampiga myrsteg. Jag får helt enkelt fortsätta leta tills jag hittar den perfekta kappan/kjolen 😏
Jo, förstår. Ylle är ju bra på många sätt, men opraktiskt i en del situationer. Och oftast ganska dyrt. Tycker jag nu som då ser hellånga kappor och västar, så kanske du snubblar över någon fungerar någongång ska vi hoppas :)
 
@nightcrawler
Skulle denna fungera, eller vill du ha ännu lite längre?
Screenshot_20231202_110900_Chrome.jpg
 
Har det inte med att göra om perrongen är så pass lång att det får plats två tåg längs med. Dvs man ska åka med det som står längst bort på perrongen, harxvarit så när jag åkt iaf.
Exakt så är det, ffa i Göteborg används det då är ett "säckstation" dvs. Går inte köra igenom alltså.
Då blir ibland behöver parkera 2st tåg på samma spår och yttre tåget är då det längst ut/bort.
 
Tågbolag, i detta fall MTRX. Vi ska åka hem 14.25. 14.20 kommer information om fordonsfel och ny beräknad avgång 15.15. 15.10 kommer besked i högtalarna att tåget är inställt. Försöker ringa kundtjänst, får vänta i 30 minuter innan jag blir utkastad ur telefonkön för de har inga lediga telefonister. Försöker chatten, efter 1 timme får jag veta att de kanske kan boka om min biljett. Då har vi redan bokat nya biljetter, för vem har nerver att vänta över 1 timme på att få veta om man kommer hem idag?

Efter 1.5 får jag SMS om att tåget tyvärr är inställt och de kommer boka om våra biljetter. Har dock inte fått några nya biljetter och kundtjänst stängde kl 17.00. Jag har full förståelse för att saker händer, men denna totala brist på information gör mig galen.
 
Stör mig något otroligt att det är tv4 och inte svt som sänder SIHS i år. Det är ju helt värdelöst att titta, bara massa reklam hela tiden
Jag sitter med tv4 play så jag märker inte av reklamen lika mycket (fördelen med att leva med nån som glor på hockey :p ), men kommentatorerna? De sitter ju och pratar när de borde hålla tyst och sitter knäpp tysta när man förväntar sig kommentarer?!

Och vad har hänt med julshowen? Jag har inte sett den sen Svt slutade visa matinén men den är ju knappt märkbar nu jämfört med förut?
 
Eller hur! Missar man något kan manninte se det i efterhand utan att betala för det! Hoppas verkligen inte tv4 får sända Ghs också! 😡
Det är riktigt värdelöst. Jag vill ju se matinén, islandshästarna, fyrspannet och en massa annat :arghh: Det är ju något speciellt att mysa ner sig i soffan och titta på SIHS 😭 Utan reklam var 5 sekund 😤😤 Känner inte att tv4 play är värt att ha för övrigt heller så inte jättesugen på att betala för ett program sas
 
Det är riktigt värdelöst. Jag vill ju se matinén, islandshästarna, fyrspannet och en massa annat :arghh: Det är ju något speciellt att mysa ner sig i soffan och titta på SIHS 😭 Utan reklam var 5 sekund 😤😤 Känner inte att tv4 play är värt att ha för övrigt heller så inte jättesugen på att betala för ett program sas
Jag gick in via en länk på ridsportförbundets hemsida (där det står om SIHS) som gav 1 månad gratis tv4play+. Fortfarande med reklam men det går att se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
23 502
Svar
2 001
· Visningar
98 146
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 619
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp