Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa var här med min jullåda och jag har adventspyntat några dagar för tidigt.
Jag vill verkligen kräkas på snö och kyla.
Ljusstakarna mm fick det att kännas lite bättre.

Syskonbarnet var väldigt nöjd med NO-provet. Det var skönt att tre timmar inte var bortkastade.😉

Ligger i sängen, nyduschad.
Har inget att se på. Men kanske kommer på något.
FEL TRÅD!
 
Jag brukar svara när jag kan. På svenska nr vill säga. Men ringer aldrig upp. Då får dom ringa igen om dom vill något.
Mitt nummer syns inte på hitta mfl. Så iprincip alla som ringer har fått det från någon i sin tur. Oftast jobbrelaterat.

Håller med om att det är störigt när numret inte finns. Samtidigt är mitt nr inte synligt så har förståelse att folk vill ha det så. :angel:

JAg brukar dock komplettera med ett sms ifall det skulle vara någon som inte svarar på okända nr när jag ringer. Så kan de ringa upp i sin tur.
Jag brukar också svara på inhemska nummer, är det skräp/försäljare/undersökningar så lägger jag bara på :)
 
Jag har funderat på det, fick frågan av chefen i morse också, men kan inte komma på något jag dels inte brukar äta och dels inte har varit fräscht. Kom du på vad du ätit som orsakade ditt?
Köttfärs på kampanj pris i ny typ av förpackning var boven.

(Så nu har jag gått tillbaka till att bara köpa av den ekologiska köttfärsen för den är annorlunda förpackning på. Sitter förmodligen mest i mitt huvud men...)
 
Heatwave :cool:

Idag 1 Nov är första dagen av "sommar" här. Men vi är mitt i en heatwave just nu. Kl r 05.30 och det är 32 grader och 82% luftfuktighet. Igår mitt på dagen var det runt 38 grader svettigt värre
FB_IMG_1658269294038.jpg
 
Köttfärs på kampanj pris i ny typ av förpackning var boven.

(Så nu har jag gått tillbaka till att bara köpa av den ekologiska köttfärsen för den är annorlunda förpackning på. Sitter förmodligen mest i mitt huvud men...)
Usch vad obehagligt. Köttfärs är svårt tycker jag, men åt inget sånt nu själv.
 
Jag har beställt nyttodjur för all ohyra på mina växter. Ullusnyckelpigor och ett stooort lass med oriusbaggar.
Såhär års skickas de till ombud. Står det iaf. Av nån dum jävla anledning har de skickat så de ska hamna i brevlådan, i minusgrader?! :arghh:
Jag fick hem nyttodjuren idag.
Ett fåtal av baggarna levde. Det var väntat att majoriteten/alla skulle dö i kylan så ingen förvåning där.

Nyckelpigorna däremot har klarat sig bra. De har nämligen aldrig kommit med utan jag har fått en burk med lite papp bara. Fascinerande! :rofl:

Har givetvis reklamerat och jag antar att jag får en ny sändning.
 

Bifogade filer

  • 20231130_171859.jpg
    20231130_171859.jpg
    189,7 KB · Visningar: 66
Jag stör mig på min ena syster som har sådan makt över min ena son att han blir helt förändrad av att träffa henne- och inte till det bättre. Han har alltid kommit hem och tagit ut det på mig efteråt och i dag när vi pratade i telefon efteråt gjorde han som vanligt med andra ord. Jag avslutade samtalet med att snabbt säga att han betedde sig som vanligt när han träffat henne + godnattramsan och att vi får höras i morgon när han är på bättre humör. Oerhört trist med människor som påverkar andra människor så oerhört!
 
Jag fick hem nyttodjuren idag.
Ett fåtal av baggarna levde. Det var väntat att majoriteten/alla skulle dö i kylan så ingen förvåning där.

Nyckelpigorna däremot har klarat sig bra. De har nämligen aldrig kommit med utan jag har fått en burk med lite papp bara. Fascinerande! :rofl:

Har givetvis reklamerat och jag antar att jag får en ny sändning.
Usch vad sorgligt och bisarrt att de levererar på ett sätt/vid en tidpunkt när de flesta djuren förväntas dö av transporten! Det skulle verkligen inte anses okej med många andra djurslag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 628
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp