Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personer som (här) gnäller på att bussarna inte går som de ska. Vet inte om de tittat ut än, men på mitt balkongräcke ligger det ungefär 20cm nysnö och det har fullkomligt vräkt ned de senaste timmarna...
Och samma kategori människor som gjort att hyresbolaget fått skicka ut sms och notiser om att de jobbar på så bra de kan med att skotta och snöröja. Liksom, ha lite chill!
 
Personer som (här) gnäller på att bussarna inte går som de ska. Vet inte om de tittat ut än, men på mitt balkongräcke ligger det ungefär 20cm nysnö och det har fullkomligt vräkt ned de senaste timmarna...
Och samma kategori människor som gjort att hyresbolaget fått skicka ut sms och notiser om att de jobbar på så bra de kan med att skotta och snöröja. Liksom, ha lite chill!

Jag både stör mig på sådana personer i min omgivning och gnäller på snöröjningen :D

Nej men jag har väldigt stor förståelse för utmaningarna med mycket snö i tätbefolkat område på kort tid. Men här kom första snön i lördags och vi har fortfarande inte haft besök av varken plogbil eller sandbil. Och då bor jag verkligen inte i obygden. Däremot bor jag typ 200 meter från kommungränsen och på andra sidan verkar upphandlingen uppenbarligen fungerat bättre, där har det både plogats och sandats...

Fast å andra sidan har jag de senaste dagarna kunnat åka längdskidor runt i kvarteren, så jag gnäller inte jättemycket ändå :D
 
Jag både stör mig på sådana personer i min omgivning och gnäller på snöröjningen :D

Nej men jag har väldigt stor förståelse för utmaningarna med mycket snö i tätbefolkat område på kort tid. Men här kom första snön i lördags och vi har fortfarande inte haft besök av varken plogbil eller sandbil. Och då bor jag verkligen inte i obygden. Däremot bor jag typ 200 meter från kommungränsen och på andra sidan verkar upphandlingen uppenbarligen fungerat bättre, där har det både plogats och sandats...

Fast å andra sidan har jag de senaste dagarna kunnat åka längdskidor runt i kvarteren, så jag gnäller inte jättemycket ändå :D
Alltså håller helt med! I mitt område är röjningen otroligt dålig. De plattar till allt och skapar en fin skridskobana som täpper till alla brunnar. Detta gör att när det blir liiiite tö så förvandlas hela området; vägar, parkeringar, gräsmattor och trottoarer till perfekt glansis med vatten på. En gång tog det mig 20min att ta mig till bussen (ca 100m från min ytterdörr) då jag var tvungen att krypa över en gräsmatta, klättra över en snöhög och sen lyckas dra mig fram mellan buskar och träd tills att jag nådde bensinmacken som hade strött ut lite grus...

Men att de inte hunnit ut nu förstår jag, hade de plogat vid 08 i morse hade det varit 15cm snö där ändå just nu.
 
Alltså håller helt med! I mitt område är röjningen otroligt dålig. De plattar till allt och skapar en fin skridskobana som täpper till alla brunnar. Detta gör att när det blir liiiite tö så förvandlas hela området; vägar, parkeringar, gräsmattor och trottoarer till perfekt glansis med vatten på. En gång tog det mig 20min att ta mig till bussen (ca 100m från min ytterdörr) då jag var tvungen att krypa över en gräsmatta, klättra över en snöhög och sen lyckas dra mig fram mellan buskar och träd tills att jag nådde bensinmacken som hade strött ut lite grus...

Men att de inte hunnit ut nu förstår jag, hade de plogat vid 08 i morse hade det varit 15cm snö där ändå just nu.
Jag vet att det inte är roligt egentligen. Men min mentala bild av det där är extremt underhållande.
 
Detta går helt klart "orimliga saker att störa sig på" men såg en granne komma från ingenstans och gå in i hyreshuset med stoooor snöskyffel. Tänkte att han skulle ta ett varv vid entren but nope verkar tagit till lägenheten eller så:confused: Vet att vi haft någon skyffel vid entren men tyvärr verkar den vara borta:down:
 
Jag nämner för en person att jag funderar på att byta jobb, och följer med vad det finns för lediga jobb.
Men NEJ! Det är ju så hääärlig stämning på ditt jobb!

Hur tänker sig människan att hon vet något alls om hur stämningen är på mitt jobb? Hon har aldrig ens kommit in på anläggningen O_o Och då jag pratat med henne om jobbet har det nog mest varit suckar om tungt och slitigt.
Som tillexempel nu, då chefen kom och skällde på mig då jag satte mig ner i två minuter efter att ha varit igång och lyft grejer utan minsta paus i två timmar.
Jättemysigt alltså :cautious:
 
Sol är väl överskattat ändå...
Screenshot_20231128_180343_SMHI vder.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 638
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp