Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränas på förändringar? Det var det dummaste jag hört. Barnen är med om förändringar under hela sin uppväxt bara av att vara vid liv. Kroppen förändras, årstider förändras, livet förändras. Jag har svårt att tänka mig ett enda barn som behöver tränas ytterligare på det.
Ja, tänker samma sak. Samt att förändringarna i det här fallet aldrig innebär någonting positivt, utan bara att resurserna bantas ännu mer. Men hela tonen i mailet från rektorn var i väldigt defensiv ton, antar att man förväntar sig anstormning i mailkorgen från upprörda föräldrar nu.

Sonen har en skolkamrat vars mamma jobbar som högstadielärare i ett av dom mera utsatta områdena häromkring, och hon berättade att istället för att ta in vikarie numera så får en lärare hålla två lektioner samtidigt. Alltså det kan vara hemkunskap i ena änden av byggnaden och musik i andra. Samt jogga mellan klassrummen. Hur tusan kunde det bli såhär? Tänker vi att detta är hållbart för personal, elever…? Usch känner ibland att jag bara vill flytta från den här stan, men vet inte om det är bättre nån annanstans..
 
Vilka bilmärken använder "engångsnycklar"?
Ska sorgfälligt undvika de bilmärkena.

/Skogaliten som efter att ha varit strandsatt på en ödslig skogstimmerväg i vintermörkret när batteriet slutade funka, alltid har ett reservbatteri med i bilen...
Jag vill också veta. Det kostar ju massor att byta nyckel?
 
Trött på att bo med främlingar. Trött på att jag köper grejer till lägenheten som jag sen inte kan använda. Typ den snygga tvättkorgen som numer hyser min inneboendes trosor medan min tvätt är i IKEA-kasse :arghh: :yuck:

Allt ska kommenteras på. Inget är bra nog men jag har betalat för allt. Jag är för konflikträdd, vågar inte säga till, vågar inte be människan att flytta ut. Snart orkar jag inte mer, jag vill ha min sambo här PRONTO.
 
Att städerskan torkat av brödrosten med något rengöringsmedel så den var täckt av vita fläckar. Utsidan är ju inga problem att torka av, men det har runnit in i själva brödrosten också som jag inte riktigt vet hur jag ska få bort.. har försökt försiktigt med en fuktig trasa och bomullspinne. Är inte jättesugen på att rosta bröd med krydda av rengöringsmedel, men när man liksom inte får skölja den vet jag inte hur jag ska få bort det :banghead:
 
Att städerskan torkat av brödrosten med något rengöringsmedel så den var täckt av vita fläckar. Utsidan är ju inga problem att torka av, men det har runnit in i själva brödrosten också som jag inte riktigt vet hur jag ska få bort.. har försökt försiktigt med en fuktig trasa och bomullspinne. Är inte jättesugen på att rosta bröd med krydda av rengöringsmedel, men när man liksom inte får skölja den vet jag inte hur jag ska få bort det :banghead:
Men så dumt!
 
Att städerskan torkat av brödrosten med något rengöringsmedel så den var täckt av vita fläckar. Utsidan är ju inga problem att torka av, men det har runnit in i själva brödrosten också som jag inte riktigt vet hur jag ska få bort.. har försökt försiktigt med en fuktig trasa och bomullspinne. Är inte jättesugen på att rosta bröd med krydda av rengöringsmedel, men när man liksom inte får skölja den vet jag inte hur jag ska få bort det :banghead:
Du får offra två skivor bröd som får ta emot den härliga aromen när rengöringsmedel förångas. Eller köra utan och övervaka
 
Att städerskan torkat av brödrosten med något rengöringsmedel så den var täckt av vita fläckar. Utsidan är ju inga problem att torka av, men det har runnit in i själva brödrosten också som jag inte riktigt vet hur jag ska få bort.. har försökt försiktigt med en fuktig trasa och bomullspinne. Är inte jättesugen på att rosta bröd med krydda av rengöringsmedel, men när man liksom inte får skölja den vet jag inte hur jag ska få bort det :banghead:
Jag hade helt enkelt bränt ur den ett par gånger, tills det inte luktar längre när den är på och sedan offrat ett par skivor.
 
Att städerskan torkat av brödrosten med något rengöringsmedel så den var täckt av vita fläckar. Utsidan är ju inga problem att torka av, men det har runnit in i själva brödrosten också som jag inte riktigt vet hur jag ska få bort.. har försökt försiktigt med en fuktig trasa och bomullspinne. Är inte jättesugen på att rosta bröd med krydda av rengöringsmedel, men när man liksom inte får skölja den vet jag inte hur jag ska få bort det :banghead:

https://vm.tiktok.com/ZGedAPbJL/

Vet inte om den fungerar efteråt däremot 😁
 
Du får offra två skivor bröd som får ta emot den härliga aromen när rengöringsmedel förångas. Eller köra utan och övervaka

Jag hade helt enkelt bränt ur den ett par gånger, tills det inte luktar längre när den är på och sedan offrat ett par skivor.

Ah ja så kanske man kan göra också. Helt klart värt ett försök. Tack!

https://vm.tiktok.com/ZGedAPbJL/

Vet inte om den fungerar efteråt däremot 😁
Haha jo det var väl lite det där med att kunna använda den sen :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 110
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 454
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 643
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp