Ja, tänker samma sak. Samt att förändringarna i det här fallet aldrig innebär någonting positivt, utan bara att resurserna bantas ännu mer. Men hela tonen i mailet från rektorn var i väldigt defensiv ton, antar att man förväntar sig anstormning i mailkorgen från upprörda föräldrar nu.Tränas på förändringar? Det var det dummaste jag hört. Barnen är med om förändringar under hela sin uppväxt bara av att vara vid liv. Kroppen förändras, årstider förändras, livet förändras. Jag har svårt att tänka mig ett enda barn som behöver tränas ytterligare på det.
Sonen har en skolkamrat vars mamma jobbar som högstadielärare i ett av dom mera utsatta områdena häromkring, och hon berättade att istället för att ta in vikarie numera så får en lärare hålla två lektioner samtidigt. Alltså det kan vara hemkunskap i ena änden av byggnaden och musik i andra. Samt jogga mellan klassrummen. Hur tusan kunde det bli såhär? Tänker vi att detta är hållbart för personal, elever…? Usch känner ibland att jag bara vill flytta från den här stan, men vet inte om det är bättre nån annanstans..