Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hitta julbord för familjen och blir halvt galen.
Jag är ute efter historisk miljö, slott, herrgård osv. Klassiskt julbord. Men majoriteten har ju bara bilder på maten? Jättefina sillburkar, massa vackra laxskivor och fina ljus, men resten då? Står det en plastgran i hörnet? Har nån kastat ut lite glittergirlanger över stolsryggarna?
Och vad är det här med boknings/offertförfrågan? Vi är 4 st privatpersoner, måste man begära offert på det? Beror priset på hur många köttbullar man tänkt äta? Om man kan tänka sig kall potatis istället för varm?

Gah.
Offert? Inte om det är någon restaurang va då är det vanlig bokning, antal personer som gäller?

Fast nu funderar jag på hur hon har läst, för jag hittar bara bokningsförfrågningar. Och eftersom det inte finns tid att vänta på att en och en ska svara, skickar vi iväg en drös.

Hästnet. Det är jobbigt nog ändå att leta ny häst utan att de måste försvåra genom att inte skicka notiser på meddelanden vilket i sin tur leder till att hästar som är intressanta hinner försvinna innan jag har sett svaren. Jag förstår att de tycker att man ska hänga på sidan, uppdatera nu och då och gå in på meddelanden och kolla efter nya svar men erbjud då för f-n inte möjligheten att få notiser.

Hästnet. Det är jobbigt nog ändå att leta ny häst utan att de måste försvåra genom att inte skicka notiser på meddelanden vilket i sin tur leder till att hästar som är intressanta hinner försvinna innan jag har sett svaren. Jag förstår att de tycker att man ska hänga på sidan, uppdatera nu och då och gå in på meddelanden och kolla efter nya svar men erbjud då för f-n inte möjligheten att få notiser.
Jag har så att jag får ett mail med notis om nytt meddelande på Hästnet.
Annars hade jag missat allt

Allmänt utbränd på livet, men stör mig också på att det gör att jag inte riktigt orkar vara där för de få vänner jag har kvar. Eller någon annan. Och det är egocentriskt för det är ju egentligen tragiskt oavsett vem det drabbar men jag stör mig också på att det känns som att varje gång det händer någon katastrof eller attack någonstans i världen så är någon av mina vänner där (det är förstås inte så men det känns så), det är naturkatastrofer, terrorattacker, när det blev krig i Ukraina, och nu kriget som bara trappas upp mellan Israel och Hamas. Blir det ännu intensivare anfall eller en markoffensiv i Gaza ser jag framför mig hur jag kommer få träff på namn bland de rapporterat döda.

Försökte boka tid för vaccin. Covid och kikhosta. Helt hopplöst! Gick absolut inte boka via telefon, måste använda appen. Där finns inga tider utlagda. Men jag fick ändå inte boka i telefon. Blir så trött..
Till slut gick de med på att låta mig boka kikhosta.

Så frustrerande!

Stör mig på uttrycket "jag måste suga lite på den karamellen" :arghh: för någon anledning låter det riktigt äckligt... Varför inte bara säga "låt mig fundera lite på det".

Håller med. För när man sugit lite på den, vart lägger man den då? Nä, låt bli eller ät upp (dvs ta beslut).
Jag tycker att det låter rätt mysigt.... :D Man vill gå och gotta sig lite med sina funderingar innan man bestämmer sig. Jag skulle bara säga det om något positivt, kan tilläggas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 200
· Visningar
51 760
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka