Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ryser i hela kroppen.. liksom vadå gotta med funderingarna 🤢 förstår inte varför jag reagerar såhär dock ^^
Säg att du funderar på en weekendresa och du har tre trevliga alternativ att välja på. Du kanske sitter och gör lite research kring orter/hotell, kollar upp restauranger, osv innan du bestämmer dig. Så istället för att fatta ett snabbt beslut så "suger du lite på karamellen" genom att tillåta dig själv att ha lite kul med att planera och drömma innan du bestämmer sig.
 
Jag ryser i hela kroppen.. liksom vadå gotta med funderingarna 🤢 förstår inte varför jag reagerar såhär dock ^^
:D
Jag förstår inte heller.
Är det själva sugandet? Är det lika motbjudande att suga på en klubba? Eller en halstablett?

Tycker som @bettysmatte att det verkar mysigt att gå och suga på en god karamell (äckliga karameller spottar man ut :laugh: )

Din association måste gå nån annan stans än en god karamell?
Spännande detta ;)
 
:D
Jag förstår inte heller.
Är det själva sugandet? Är det lika motbjudande att suga på en klubba? Eller en halstablett?

Tycker som @bettysmatte att det verkar mysigt att gå och suga på en god karamell (äckliga karameller spottar man ut :laugh: )

Din association måste gå nån annan stans än en god karamell?
Spännande detta ;)
Jag associerar till att man inte kan bestämma nu om den är god och förbehåller sig rätten att lägga tillbaks den i handen på den man säger det till, kladdig och tuggad.
 
Har tre riktigt jobbiga och krävande ärenden på jobbet nu, som riktigt suger musten ur mig.

Två av dem är relaterade till att kunderna gjort ordentligt fel och därför hamnar hos mig. Bägge parter är trevliga, men väldigt intensiva och påtryckande då det finns vissa tidsbegränsningar för deras del. Men trots att de haft väldigt mycket tid på sig stt inkomma med det jag behöver för att göra min del så ligger de nu på mig extremt mycket och tycker att jag ska jobba i trippelfart för att de inser att tiden håller på att rinna ut 🤨 Den ena av dem hade idag mailat mig och min kollega som hjälper mig i morse, utöver det hade han talat in ett meddelande på min telefonsvarare och två på kollegan TROTS att jag flera gånger sagt till honom att vi återkommer när vi har besked att ge 😫
 
Säg att du funderar på en weekendresa och du har tre trevliga alternativ att välja på. Du kanske sitter och gör lite research kring orter/hotell, kollar upp restauranger, osv innan du bestämmer dig. Så istället för att fatta ett snabbt beslut så "suger du lite på karamellen" genom att tillåta dig själv att ha lite kul med att planera och drömma innan du bestämmer sig.
Alltså jag förstår konceptet att gå och fundera på något roligt, att bestämma mellan två olika alternativ, men att säga att (hulkar nästan) att jag går runt och suger på det. Urk!
:D
Jag förstår inte heller.
Är det själva sugandet? Är det lika motbjudande att suga på en klubba? Eller en halstablett?

Tycker som @bettysmatte att det verkar mysigt att gå och suga på en god karamell (äckliga karameller spottar man ut :laugh: )

Din association måste gå nån annan stans än en god karamell?
Spännande detta ;)
Har en kollega som hela tiden säger att hon "ska suga på karamellen" i möten, i diskussioner... Det är motbjudande! Säg bara att du ska fundera på det bara, eller överväga alternativen eller vad som helst. Och nej, min association går ingenstans, hatar bara helhjärtat uttrycket. Det kryper i hela kroppen och jag hatar när hon säger det :wtf: Visst, hur hon säger det, tonläget och allt bidrar väl till att jag tycker att det är så hysteriskt äckligt.
Har inte analyserat det allt för mycket, vill bara krypa ur skinnet så fort hon säger det.
 
Min arm TRE VECKOR efter att läkarstudenter försökt sätta en infart 😅
Sen fotot togs har det blivit illrött och kliar vansinnigt. Fattar inte hur de lyckats 😅
Stör mig på att jag hela tiden vill skabb-klia mig på armen!

IMG_4189.jpeg
 
Försöker hitta julbord för familjen och blir halvt galen.
Jag är ute efter historisk miljö, slott, herrgård osv. Klassiskt julbord. Men majoriteten har ju bara bilder på maten? Jättefina sillburkar, massa vackra laxskivor och fina ljus, men resten då? Står det en plastgran i hörnet? Har nån kastat ut lite glittergirlanger över stolsryggarna?
Och vad är det här med boknings/offertförfrågan? Vi är 4 st privatpersoner, måste man begära offert på det? Beror priset på hur många köttbullar man tänkt äta? Om man kan tänka sig kall potatis istället för varm?

Gah.

Nu var det här ett par år sedan men Hotell J hade ett trevligt julbord i mysig miljö. Det bästa var att det inte var 100 olika rätter och de var på små fat så det byttes ut och låg inte där och svettades hela kvällen. Mysigt också med ett separat efterrätt/godisbord i ett annat rum.
 
En kollega, än en gång.
Jag berättade en smårolig anekdot från då barnen var små, och sprang omkring och plockade kottar på mina föräldrars gård.

Hennes kommentar var att jag måste se till att uppfostra mina barn ordentligt, så de inte blir slarviga odågor som vuxna. :confused:

Hur kan man göra kopplingen att barn i sexårsåldern som såg det som världens största nöje att samla kottar i högar är ouppfostrade och blir slarviga som vuxna :meh::crazy:
 
En kollega, än en gång.
Jag berättade en smårolig anekdot från då barnen var små, och sprang omkring och plockade kottar på mina föräldrars gård.

Hennes kommentar var att jag måste se till att uppfostra mina barn ordentligt, så de inte blir slarviga odågor som vuxna. :confused:

Hur kan man göra kopplingen att barn i sexårsåldern som såg det som världens största nöje att samla kottar i högar är ouppfostrade och blir slarviga som vuxna :meh::crazy:
Tack, då vet jag vad jag är :wtf:
 
Det stör mig att man typ har sett Så mycket bättre innan det har börjat. Slänger mig på dosan när reklamen för programmet kommer men är inte alltid tillräckligt snabb.
 
En kollega, än en gång.
Jag berättade en smårolig anekdot från då barnen var små, och sprang omkring och plockade kottar på mina föräldrars gård.

Hennes kommentar var att jag måste se till att uppfostra mina barn ordentligt, så de inte blir slarviga odågor som vuxna. :confused:

Hur kan man göra kopplingen att barn i sexårsåldern som såg det som världens största nöje att samla kottar i högar är ouppfostrade och blir slarviga som vuxna :meh::crazy:
Att samla kottar är väl raka motsatsen till att vara slarvig :confused:
Din kollega är knäpp är hen en sådan där som måste trycka ner andra hela tiden
Måste du prata med hen
Jag ser liksom ett framtida skördande i vardande när barn samlar saker :)
 
Senast ändrad:
Att samla kottar är väl raka motsatsen till att vara slarvig :confused:
Din kollega är knäpp är hen en sådan där som måste trycka ner andra hela tiden
Måste du prata med hen
Jag ser liksom ett framtida skördande i vardande när barn samlar saker :)
Precis, och det vi talade om var hur olika metod de använde, det ena barnet rusade runt med väldig fart och glädje och plockade en kotte här och en annan där, medan det andra barnet metodiskt satt och plockade varenda kotte på en liten fläck.

Enligt kollegan var båda sätten tydligen fel och jag skulle visst ha styrt upp kottplockandet och lärt dem göra det på rätt sätt och haft ordning på dem och bla bla.
 
Precis, och det vi talade om var hur olika metod de använde, det ena barnet rusade runt med väldig fart och glädje och plockade en kotte här och en annan där, medan det andra barnet metodiskt satt och plockade varenda kotte på en liten fläck.

Enligt kollegan var båda sätten tydligen fel och jag skulle visst ha styrt upp kottplockandet och lärt dem göra det på rätt sätt och haft ordning på dem och bla bla.

Vilken människa 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
21 902
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 572
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 863
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp