Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på tidigare sak i tråden
Säljer en sak, tung , vill ha levererat till Örebro. Fine, hämta på sjukhuset när jag ska dit.
Men så bröt jag handleden, tro fan att denne ändå tycker att jag sk ta med saken i ryggsäck, får inte plats, och finns tillgänglig när denne kan. Jag vet inte ens när jag är klar hos kirurgen så kan inte säga en tid liksom. Jg vet inte vad de ska göra imorgon.

Stör mig på att det finns skyltar om att vägen ska vara avstängd hela nästa vecka men det finns ingen info på Trafikverket om det. Detta gör att vi antingen får köra på en traktorväg (som inte används direkt) eller en omväg på xx antal mil… om det ska vara helt avstängt som det står.

Skickade ett superviktigt mejl och nu när jag kollade efter några timmar har jag tydligen fått ett autosvar att "personen slutat på arbetsplatsen" jaha.... JAHA?! Personen borde helt klart meddelat mig detta av olika skäl:down: Helt ställd. Sönderstressad som jag är var detta mindre bra:crazy:

IMG_20230926_144109.webp

Detta bådar inte gott...

Min närmaste chef som är en väldigt bra chef berättade att från och med nu får man tydligen inte vara ledig mer är sina 25 dagar sen får man försöka byta
Inga semester dagar utan lön alltså order uppifrån huvudkontoret

Fattar inte om jag vill vara ledig och det finns ersättare i form av timanställda spelar det någon roll
Känns som om man är livegen

Min närmaste chef som är en väldigt bra chef berättade att från och med nu får man tydligen inte vara ledig mer är sina 25 dagar sen får man försöka byta
Inga semester dagar utan lön alltså order uppifrån huvudkontoret

Fattar inte om jag vill vara ledig och det finns ersättare i form av timanställda spelar det någon roll
Känns som om man är livegen
Vad står i kollektivavtalet? Det kan man inte komma runt..

Stör mig på att alla tomma småflaskor (reseförpackningar för schampo etc.) man kan köpa har flipplock. De börjar alltid läcka förr eller senare. Jag vill ha en pålitlig skruvkork. Förr fanns det kit med flaskor som hade olika färg på korken som var superpraktiskt.

Och så stör jag mig så klart på att jag glömde den braiga flaskan jag hade, så jag alls behöver leta efter en ny. :banghead:

Vad står i kollektivavtalet? Det kan man inte komma runt..
Fast om man bara har 25 semesterdagar och de är slut, så finns väl sällan (om öht) tvång för arbetsgivaren att bevilja fler semesterdagar?

Har iaf inte hört talas om att andra än nyanställda som alltså ännu inte tjänat in alla sina semesterdagar, har rätt att kräva resterande dagar upp till 25 som obetald semester.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
36 37 38
Svar
749
· Visningar
32 561
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 774
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008