Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ring polisen?Ingen kan få tag i min bror. Hans chef ringde pappa för att han inte var på jobbet och inte svarade i telefon. Pappa kan inte heller få tag i honom (på telefon), vår andra bror kan inte heller få tag i honom. Jag åkte förbi hans bostad - ingen bil, inget ljud, inget tänt.
Han har ghostat oss andra tidigare, men inte jobbet.
Jag stör mig på att han inte svarar/hör av sig och att jag blir så orolig för hans skull.
Ring polisen?
Lider med dig Jag får räkna till tio på jobbet när folk måste göra något konstigt sugljud när de dricker i vattenflaskan eller när någon käkar knäckebröd (för övrigt måste jag byte kanal på tv:n när reklamen om knäckebröd som går nu kommer) eller när folk äter och det låter liksom slajmigt. Herregud vad det kan provocera Skönt din pappa inte hör sig själv iafSamma här. Min far är hopplös, så jag vägrar att äta i samma rum. Men när han är bortbjuden så låter han inte lika högt andas högt gör han åxå. Väser lite med, eller det låter ansträngt. Har tjatat som en idiot om att han ska kolla det. Han själv anser inte att det är nått. Han påstod att inte vc tyckte det var nått heller utan att det lät bra. Jo tjena han fick lite hostmedicin ett tag men sen lät det lika illa igen. Han hör ju dessutom skitdåligt så han hör ju inte sig själv heller
Det där sugljudet är nått som får mej att gå i taket. Farsan gör det även när han stoppar mat i munnenLider med dig Jag får räkna till tio på jobbet när folk måste göra något konstigt sugljud när de dricker i vattenflaskan eller när någon käkar knäckebröd (för övrigt måste jag byte kanal på tv:n när reklamen om knäckebröd som går nu kommer) eller när folk äter och det låter liksom slajmigt. Herregud vad det kan provocera Skönt din pappa inte hör sig själv iaf
Ingen kan få tag i min bror. Hans chef ringde pappa för att han inte var på jobbet och inte svarade i telefon. Pappa kan inte heller få tag i honom (på telefon), vår andra bror kan inte heller få tag i honom. Jag åkte förbi hans bostad - ingen bil, inget ljud, inget tänt.
Han har ghostat oss andra tidigare, men inte jobbet.
Jag stör mig på att han inte svarar/hör av sig och att jag blir så orolig för hans skull.
Något som är ännu störigare än folk som inte har vett att INTE klicka "reply all" är ändå de som inte har vett ATT klicka "reply all" när det faktiskt behövs. Det innebär att jag nu befinner mig mitt i en ganska förvirrande mailkonversation med tre andra personer, där endast hälften hittar fram till "reply all"-knappen när svar ska skrivas. Det innebär att hälften av deltagarna bara får hälften av mailen, och mitt i allt står jag och försöker reda ut vem som behöver veta vad i den här konversationen som jag tog initiativ till. Vidarebefordra-knappen används så att säga flitigt... Gaaah!
Det finns på riktigt folk som tror att alla ser deras facebook, samt ser alla andras flöde på samma vis som de gör, och därav automatiskt antar att alla förstår sammanhanget.Folk som tror att det räcker som recension att skriva på sin egen facebooksida utan att ens tagga de som det berör.
"Det var nog sista gången vi åt vid strandrestaurangen nu. Små portioner, kall mat och otrevlig personal. Skärpning strandrestaurangen".
Är det inte att ha en typ av grandios självbild det att tro att det man skriver på något automagiskt sätt ska nå rätt mottagare bara sådär.
(I det jag senast såg nu på facebook så har dessutom skribenten själv också varit företagare, och skulle bli rasande om de visste att sådant här skrevs om dem "bakom deras ryggar")
Folk som tror att det räcker som recension att skriva på sin egen facebooksida utan att ens tagga de som det berör.
"Det var nog sista gången vi åt vid strandrestaurangen nu. Små portioner, kall mat och otrevlig personal. Skärpning strandrestaurangen".
Är det inte att ha en typ av grandios självbild det att tro att det man skriver på något automagiskt sätt ska nå rätt mottagare bara sådär.
(I det jag senast såg nu på facebook så har dessutom skribenten själv också varit företagare, och skulle bli rasande om de visste att sådant här skrevs om dem "bakom deras ryggar")
Efter att jag hörde en undra om det gick att maila personer som inte har internet från samma fiberföretag som en själv så förvånar ingenting mig längre när det kommer till folk som inte fattar teknik/sociala medierDet finns på riktigt folk som tror att alla ser deras facebook, samt ser alla andras flöde på samma vis som de gör, och därav automatiskt antar att alla förstår sammanhanget.
Min favorit av den här typens inlägg är fortfarande hon som skrev "jag har också nya underkläder". Ingen aning vem annan som hade nya underkläder eller vad det hela egentligen handlade om
Jag hade nog faktiskt varit så ful att jag påpekat att dottern faktiskt längtat efter tid med bara honom och kommer bli oerhört ledsen när hon inser att han inte kommer ta sig den tiden. Sina barn ordnar man tid för, oavsett vad som är mer kul för tillfället.Nu stör jag mig så ofantligt på barnens pappa. Han har sedan i våras lovat dottern att ordna med en grej för dem att göra tilsammans. För tre veckor sedan meddelade han att nu blir det aldeles snart av. Dottern frågade förra veckoslutet, och absolut, det skulle bli av nu i veckan.
I dag frågade hon, nej tyvärr, inte förän efter veckoslutet.
Jag fick en känsla av att han hittar på, och låtsades i dag helt ovetande (ja jag vet, det är inte snyggt gjort) fråga om det blir av snart, så vi kan planera veckoslutet? Nej tyvärr, han ska vara bortrest nästa vecka, så det blir inte den närmaste tiden.
Vad är det för fel på människan?
Smalbenet? Retroaktiv abort av karljäveln hade varit för milt!Jag hade nog faktiskt varit så ful att jag påpekat att dottern faktiskt längtat efter tid med bara honom och kommer bli oerhört ledsen när hon inser att han inte kommer ta sig den tiden. Sina barn ordnar man tid för, oavsett vad som är mer kul för tillfället.
(Sen hade jag sparkat karln på smalbenet, som en liten hämnd för rövhattighet. )
Japp, det meddelade jag, och att hon faktiskt väntat väldigt nu, och han bara beklagade att ja det hade ju varit bra om han hade fått det gjort för 3 veckor senJag hade nog faktiskt varit så ful att jag påpekat att dottern faktiskt längtat efter tid med bara honom och kommer bli oerhört ledsen när hon inser att han inte kommer ta sig den tiden. Sina barn ordnar man tid för, oavsett vad som är mer kul för tillfället.
(Sen hade jag sparkat karln på smalbenet, som en liten hämnd för rövhattighet. )