Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
I somras ansökte jag om bostadstillägg. I FKs uträkning på sidan verkade det som jag kunde få nästan en tusenlapp i månaden. Idag fick jag meddelande från FK. Blev glad för jag antog att det var om bostadstillägget och hur mycket de skulle betala ut.

Men de meddelar att så många söker, att jag kommer att få vänta på besked.
Antiklimax. :meh:
hoppas du får! min släkting fick avslag trots pension på 4500 kr efter skatt.

Väcktes 03:50 av att katten kräktes - "var är han?! var är han?!". På skrivbordet - och kräktes i mitt tangentbord :arghh:. Om det inte överlever detta så är det tredje eller fjärde tangenbordet han kräks i.
Väcks återigen 04:30 av nästa omgång. Uppe på ett bord...

KRÄKS PÅ GOLVET!!!!! :rage::rage::rage::rage:
🤣🤣🤣 Ibland blir jag jättesugen på katt. Men nu har du stillat det villhovet för minst 1 år framåt.

Öppnar instagram, en bekant har bakat bullar under helgen och fotograferat. Gottefikamänniskan med sina fluffiga änglakatter med kaffekoppar har kommenterat "men ååååååååh såååååå gott! NAMNAMNAM!!😍😋😋😋"

Jag vill inte se en orgasm i textform, förihelvete!! :rage:

hoppas du får! min släkting fick avslag trots pension på 4500 kr efter skatt.
De tittar inte bara på pension utan på hela ekonomin.
Finns annat - t.ex. rejäla tillgångar på banken så antar jag att skattepengar inte går till denne. Mao så borde det funnit annat än bara pensionen. Och det heter bostadstillägg. Så bostaden kanske inte var så dyr?

4,5' efter skatt berättigar till andra samhällsinsatser än just bostadstillägg. Ek. bistånd t.ex.

Finns en bra uträkningsmall på FK.

De tittar inte bara på pension utan på hela ekonomin.
Finns annat - t.ex. rejäla tillgångar på banken så antar jag att skattepengar inte går till denne. Mao så borde det funnit annat än bara pensionen. Och det heter bostadstillägg. Så bostaden kanske inte var så dyr?

4,5' efter skatt berättigar till andra samhällsinsatser än just bostadstillägg. Ek. bistånd t.ex.

Finns en bra uträkningsmall på FK.
Det är 0 överallt. Bokstavligen (sifferligen? 😂) 0 kr.
Jag betalar bostaden och den kostar 8000 i kallhyra. Sen ca 6000 kr i värme + vatten (1000 kr ca var 3e månad) hushållsel (typ 1000 kr i mån). Tjoho!
De säger att bostaden är för dyr men personen får ju ingen annan bostad pga för dålig inkomst. Ingen hyresvärd accepterar det och ingen tar borgensman. Plus alla ska ha 3 mån hyra + vanlig hyra vid inflytt.
Finns en anledning att jag måste ha flera jobb.

Öppnar instagram, en bekant har bakat bullar under helgen och fotograferat. Gottefikamänniskan med sina fluffiga änglakatter med kaffekoppar har kommenterat "men ååååååååh såååååå gott! NAMNAMNAM!!😍😋😋😋"

Öhm. Är det bullar är alla textorgasMmmmMmmmmMer godkända:love1::love1::love1:

Alltså HAHAHAHAHAHA jag orkar ej. Skulle dra åt en mutter (?) på undersidan av toastolen och TOAN SPRACK!?
:rofl:
Nu har rörmokare varit här. NATURLIGTVIS är toan specialbeställd :rofl:
Jag är verkligen ett jävla spån ibland!

Det är 0 överallt. Bokstavligen (sifferligen? 😂) 0 kr.
Jag betalar bostaden och den kostar 8000 i kallhyra. Sen ca 6000 kr i värme + vatten (1000 kr ca var 3e månad) hushållsel (typ 1000 kr i mån). Tjoho!
De säger att bostaden är för dyr men personen får ju ingen annan bostad pga för dålig inkomst. Ingen hyresvärd accepterar det och ingen tar borgensman. Plus alla ska ha 3 mån hyra + vanlig hyra vid inflytt.
Finns en anledning att jag måste ha flera jobb.
Så det är vad omsorgen (soc) säger??

Den som säger NAMNAMNAM!!😍😋😋😋 när hen kommer får förhoppningsvis aldrig ligga med en och samma person mer än en gång. I alla fall inte komma.

Jag betalar bostaden och den kostar 8000 i kallhyra. Sen ca 6000 kr i värme + vatten (1000 kr ca var 3e månad) hushållsel (typ 1000 kr i mån)

Det kan ju kanske vara en orsak till avslaget från fk?
Ur deras perspektiv ser det väl ut att finnas pengar som räcker till hyra, värme, vatten och el.

Tror det kan vara klokt att prata med soc och fk om situationen, det är orimligt i längden att du ska ha flera jobb för att försörja någon utanför ditt eget hushåll när det finns ett socialt skyddsnät som kan/bör/ska träda in.

Det kan ju kanske vara en orsak till avslaget från fk?
Ur deras perspektiv ser det väl ut att finnas pengar som räcker till hyra, värme, vatten och el.

Tror det kan vara klokt att prata med soc och fk om situationen, det är orimligt i längden att du ska ha flera jobb för att försörja någon utanför ditt eget hushåll när det finns ett socialt skyddsnät som kan/bör/ska träda in.
Försökt i 10 år. Men nej. Så orkar inte tjafsa längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
36 37 38
Svar
745
· Visningar
32 329
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 764
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008